• 1

FB1  PArat

Manifesto Franchise

Σύνεση

Είναι γελοία η άποψη να φύγουμε εκτός ευρωζώνης. Ακόμη και αν οι στόχοι του πακέτου της 26/10/2011 χαρακτηρίζονται από μεγάλη πιθανότητα μη επίτευξης, αυτό αποτελεί τη μοναδική διέξοδο αποφυγής της Χρεοκοπίας της χώρας, ένας δρόμος που θα εξαθλιώσει 100% τη ζωή του Έλληνα, θα μας φέρει 100 χρόνια πίσω και θα μας αποκλείσει από την παγκόσμια κοινότητα.

Οι αδυναμίες, οι ανικανότητες, τα συμφέροντα, ο καρεκλοκενταυρισμός των δήθεν εκπροσώπων μας στη Βουλή μας έφεραν στο σημερινό αδιέξοδο, γελειοποιημένοι, ανήμποροι, κουρασμένοι, απαγοητευμένοι, νευριασμένοι, θιγμένοι, με τον Έλληνα να χρεοκοπά, να χρωστάει, να εξαθλιώνονται τα χαμηλά εισοδήματα, να διαλύεται η μεσαία τάξη, με τα υψηλά οικονομικά στρώματα να την "κάνουν" προς ελβετίες και εξωχώριες. Με τον Τράγκα να επικαλείται το Δόγμα του Σοκ, με τον Σαμαρά να φθονεί τον άλλοτε φίλο του, με τον ίδιο τον ΓΑΠ να θεωρείται είτε πουλημένος (70%), είτε θεότρελος (20%), είτε κρασαρισμένος (10%), με την αριστερά είτε να ζει στην εποχή του Λένιν, είτε να οραματίζεται κοινωνίες Ε.Φ., με τον Καρατζαφέρη να θυμίζει φυσιογνωμία καρτούν που ηγείται ενός μπουκέτου b-εκδοτών, με την ιστορική Ελευθεροτυπία να πάει να κλείσει λόγω αδυναμίας δανεισμού, με τη νέα μόδα των trash καναλιών, με τους κερδοσκόπους να καιροφυλακτούν...

ΟΧΙ στο γελείο δημοψήφισμα!

ΝΑΙ στην ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Δανειακής Σύμβασης!

ΟΧΙ στην χρεοκοπία της χώρας!

ΝΑΙ σε οικουμενική κυβέρνηση!

ΟΧΙ στους σχιζοφρενείς πολιτικούς!

 

Ποιοί αποφασίζουν για εμάς;

Έλληνα:

ποιός από τους πολιτικούς μας έχει ποτέ δουλέψει και αν ναι πριν από πόσο καιρό και σε τι δουλειά;

ποιές είναι οι γνώσεις του και ποιά η εμπειρία του;

έχει ποτέ του χρηματισθεί ή έχει κάνει ρουσφετάκια;

από που βγάζει χρήματα και πώς ζει;

είναι το επίπεδο της ζωής του ανάλογο του Ε1 του;

Έχεις 300 βουλευτές.

Έχεις 5 μετρημένους που να διαθέτουν τις ικανότητες;

 

Ποιός τους ψήφισε;

αυτός που κοιτά την πάρτη του.

αυτός που κριτικάρει στον καναπέ του.

αυτός που συζητά για τα εκτός χώρας σενάρια.

αυτός που θεωρεί ότι φταίνε όλοι οι άλλοι.

αυτός που ζητά ρουσφέτι για τον στρατιώτη γιό του και την αδιόριστη κόρη του.

αυτός που δεν κόβει αποδείξεις.

αυτός που έχει το Jeep για να νοιώθει κάποιος.

αυτός που παίρνει εφημερίδα για τις προσφορές της.

αυτός που μπαίνει στο internet για να γκομενιάσει.

αυτός που συζητά περί οικονομικών και παγκοσμιοποίησης και δεν μπορεί καν να διαβάσει τον 9χρονο γιό του.

αυτός που σαβουρώνει στις ταβέρνες και κοροιδεύει τον Πάγκαλο.

 

Τελικά είναι άξιοί μας και τυχεροί ήμασταν που λαμογιάσαμε κάποτε και μπήκαμε στο ευρώ!

ΈΛΛΗΝΑ

βάφτισες την Ευρώπη και τους πλανήτες.

γέννησες την φιλοσοφία, τα μαθηματικά, την αστροφυσική.

είσαι περήφανος για τους Αρχαίους.

κατέκτησες δυο φορές τον κόσμο.

 

Τώρα είσαι στα χέρια του Αστερίξ, σε κάνει ότι θέλει η χώρα που κατέστρεψε δυο φορές τον κόσμο, ελπίζεις βοήθεια από ένα μαύρο και έχεις αφεθεί στο έλεος του αποτυχημένου πρωθυπουργού και του άχρηστου αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στο έλεος του 50% original - ο θεός να το κάνει - dna και στην γριά - να μη το γράψω - ΠολΑ.

'Ό,τι και να γίνει η Ελλάδα - ως γνωστόν - ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ.

με ευρώ ή με δραχμή στα παπάρια μας

εδώ την βγάλαμε καθαρή μετά από χρόνια σκλαβιάς, τώρα θα σκύψουμε το κεφάλι;

Ας μείνει ΜΟΝΟ κάτι καλό!

Ας γίνουμε και πάλι ΈΛΛΗΝΕΣ, γαμώ το κέρατό μου!

Την προηγούμενη δεκαετία, η άνοδος στην αγορά και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες μέσω πιστώσεων, κοινώς δανείων, οδήγησε στην δημιουργία πολλών καταστημάτων, σαφέστατα περισσοτέρων απ’ ότι άρμοζε, τα οποία, όμως, μέσα στη γενικότερη κατανάλωση επιβίωναν και πολλά εξ αυτών παρουσίαζαν έσοδα στο ένα εκατ. ευρώ και σημαντικά κέρδη.

Πολλές εταιρείες, ανώριμες όσο αφορά την εμπειρία των ιδιοκτητών τους, πολύ φυσικά χρηματοδότησαν την ανάπτυξή τους με δάνεια και πλαφόν, όπως και οι καταναλωτές, αλλά και οι πελάτες χονδρικής τους ή οι δικαιοδόχοι τους, όπως άλλωστε και το δημόσιο, που για δεκαετίες μας δείχνει το καλό παράδειγμα!

Το όλο παιχνίδι ήταν μια πόκα, σχεδιάζω, δανείζομαι, ρισκάρω και υλοποιώ. Κατά βάση κερδίζω, αφού η οικονομία πάει μπρος, έστω και πλασματικά.

Τώρα, όμως, οι καταστάσεις άλλαξαν. Οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν καταναλώνουν. Και αν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας, οι δημόσιοι υπάλληλοι ήταν η ραχοκοκαλιά της κατανάλωσης! Δεν φταίνε αυτοί που κάποιος τους προσέλαβε, και τους έταξε κ.λπ. Όμως, όπως ο κάθε υπάλληλος στον ιδιωτικό τομέα, που από πάντα εργαζόταν άνω των 10 ωρών ανά ημέρα και ήταν πάντα σε καθεστώς κρίσης - κριτικής, έτσι και οι εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα, όχι μόνο οφείλουν να εργάζονται στις ίδιες με όλους μας συνθήκες εργασίας, αλλά να αλλάξουν την συμπεριφορά τους, όπου οι προϊστάμενοι και οι απλοί υπάλληλοι είχαν πάρει ύφος φεουδάρχη.

Ας μη συζητάμε για την κατανάλωση από τον ιδιωτικό τομέα και από τους ανέργους. Πέρα από μερικούς business, media και sport VIPs, με ετήσια εισοδήματα εκατομμυρίων (μέχρι να ξυπνήσουν οι εργοδότες τους), ποιος καταναλώνει σήμερα;

Η συμπιεσμένη ζήτηση έχει οδηγήσει την πλειοψηφία των πολύ μικρών, μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων κάτω από το νεκρό σημείο. Είναι όλοι στο κόκκινο. Εξαιρούνται κάποιες πολυεθνικές που τις συντηρούν οι μητρικές τους. Εξαιρούνται κάποιοι λιγοστοί κλάδοι.

Εξαιρούνται, όμως, και όλοι όσοι έπιασαν γρήγορα το φτυάρι, σταμάτησαν να τζογάρουν στα entry fees των δικαιοδόχων τους, στις προμήθειες των κατασκευαστικών, στις άστοχες διαφημίσεις τους, στα πολυτελή γραφεία τους, στα ακριβά ενοίκια, στη «μούρη» και στο «δήθεν». Εξαιρούνται όσοι ήταν, έγιναν και είναι νοικοκυραίοι.

Να ανα-διαπραγματευτούμε τα ενοίκια, να κόψουμε το υπεράριθμο προσωπικό, να δώσουμε outsourcing ότι μπορούμε, να αμείβουμε με τις αποδόσεις, να απαγκιστρωθούμε από τα πλαφόν και τα δάνεια, να συναλλασσόμαστε τοις μετρητοίς (ΝΑΙ!), να μάθουμε τι είναι internet και να το αξιοποιήσουμε, να προσέχουμε τα λογιστικά και τα ασφαλιστικά, να βάλουμε τάξη, να οργανωθούμε λιτά και αποδοτικά, να προσφέρουμε στον καταναλωτή σωστό προϊόν, στη σωστή τιμή.

Ας βγάλουμε από το συρτάρι το business plan, ας δούμε τι γίνεται και εκτός χώρας, ας νιώσουμε την αγορά από κοντά, πέρα από την τηλεόραση και τις εφημερίδες.

Για μερικά χρόνια, πες 10 να είσαι μέσα, θα ζούμε σκεφτόμενοι «οικονομικά», value for money, added value, χωρίς περιττά, χωρίς γκλαμουριές, και μακάρι να ‘ναι έτσι για να ζήσουν τα παιδιά μας σε μια σωστή Ελλάδα, με άλλο ήθος πολιτικών και πολιτών.

Η ευκαιρία είναι τώρα, όποιος μπει στην αγορά ως επιχειρηματίας (βλ. δικαιοδόχος) για να βγάζει δυο χιλιαρικάκια και να επιζήσει, όποιος (βλ. δικαιοπάροχος) το ‘χει (το προϊόν) και το αναπτύξει με κέφι δικό του και με σεβασμό στους συνεργάτες του (βλ. δικαιοδόχοι).

Ήδη, δείτε πόσα καταστήματα ανοίγουν ή καλύτερα δείτε πόσα απ’ αυτά που ανοίγουν είναι franchise, δείτε και ποια κλείνουν και ποια από αυτά είναι franchise. Δεν έχουν σημασία τα νούμερα και η διείσδυση του θεσμού, τα στατιστικά και οι αναλύσεις. Μια βόλτα στους νυν και τέως εμπορικούς δρόμους θα δείξει του λόγου το αληθές.

Έλληνες. Καλό κουράγιο και εμπιστοσύνη στο μέλλον της Ελλάδας μας.

Εκατομμύρια είναι οι Έλληνες που καταδυναστεύονται, πλέον, από τα δεσμά της ανεργίας, με τις προοπτικές να διαγράφονται όλο και χειρότερες, την πραγματική ανεργία να ξεπερνά το 20% και σε κάθε οικογένεια να εργάζεται ο ένας ή και κανένας.

Χιλιάδες είναι οι συμπολίτες μας που διερευνούν την επιλογή του franchising προκειμένου να «αγοράσουν» μια θέση εργασίας, να συμπληρώσουν το οικογενειακό εισόδημα, να «δώσουν» απασχόληση στα παιδιά τους, να νοιώσουν ότι υπάρχουν προοπτικές, να κάνουν κάτι για να ξεφύγουν από τη μιζέρια…

Ωστόσο, δεν είναι και εύκολη απόφαση…

Θα πετύχει;

Πόσα χρήματα χρειάζομαι;

Πόσα θα βγάζω;

Υπάρχει περίπτωση να μπω μέσα;

Τι να διαλέξω; Ποιόν κλάδο;

Πώς να επιλέξω μητρική εταιρεία; Τι μου προσφέρει και πόσο κοστίζει το όνομα;

 

Και όμως…

Σε κάθε κλάδο, υπάρχουν από αρκετές ως λιγοστές αλυσίδες που αντιμετωπίζουν την κρίση. Από την ένδυση και τα αξεσουάρ, που πλήττονται όσο ποτέ άλλοτε, μέχρι νέα concepts στο χώρο των υπηρεσιών, της λιανικής και της εστίασης.

 

Υπάρχουν χώροι

Ένα καλό της κρίσης είναι ότι τα καταστήματα, πλέον, ενοικιάζονται σε καλές τιμές και δεν απαιτείται «αέρας». Μπορείς να βρεις εξαίρετο κατάστημα, σε πολύ καλή θέση και σε πολύ καλή κατάσταση, που να θέλει μόνο ένα φρεσκάρισμα.

 

Υπάρχουν αγορές

Γνωστό όνομα στο χώρο της εστίασης ετοιμάζει νέα αλυσίδα, προσεγμένου concept σε χαμηλή επένδυση. Νέο κατάστημα που δεν έχει συμπληρώσει έτος, ξεκίνησε τη λειτουργία δύο ακόμη καταστημάτων και μέχρι τέλος του έτους θα φτάσει τα 12 (!), με ουρές απ’ έξω…

 

Προσοχή…

Δεν λείπουν και τα παρατράγουδα, γνωστό όνομα «κρασάρει» (αναμενόμενα). Δυσκολίες παρατηρούνται στον εφοδιασμό και στην υποστήριξη αρκετών αλυσίδων.

 

Χαμηλές επενδύσεις

Όλοι προσαρμοζόμαστε, έτσι και στο franchising υπάρχει πληθώρα προτάσεων έως 30,000 ευρώ, τα entry fees έχουν μειωθεί, τα μεικτά περιθώρια έχουν αυξηθεί, το κόστος επένδυσης έχει συμπιεσθεί, μέσα σε μια γενικότερη προσπάθεια αναθεώρησης των δεδομένων και αναδιοργάνωσης των κεντρικών υπηρεσιών, σε συνδυασμό με νέες διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές τους.

 

Είναι η Λύση

Συγκεκριμένη επένδυση.

Χαμηλό ενοίκιο.

Χαμηλά λειτουργικά.

Αυτοαπασχόληση.

Συντηρητικές προβλέψεις, βάση δεδομένων.

Γνωστό όνομα.

Άμεση υποστήριξη.

Πάθος και μεράκι.

Δέσμευση και φιλοδοξίες.

 

Η συνταγή της επιβίωσης είναι το franchising!

Η νέα κατάσταση στην Ελλάδα, στο γενικότερο πλαίσιο της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας αγοράς, θέτει ξεκάθαρα ως μήνυμα την απαίτηση για ριζικές αλλαγές, με έμφαση στην εξωστρέφεια, στην αύξηση της παραγωγικότητας, στην χρήση των νέων τεχνολογιών, στην συμπίεση του δημοσίου τομέα, στην δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος προς τις επιχειρήσεις, στην ενθάρρυνση του ιδιωτικού τομέα και στην αναδιαμόρφωση του φορολογικού πλαισίου που θα δημιουργήσει ένα νέο φορολογικό ήθος, με την προϋπόθεση των βιώσιμων απαιτήσεών του.

Η επιχειρηματικότητα οφείλει να τονωθεί με σκοπό την εκμετάλλευση των επιχειρηματικών και επενδυτικών ευκαιριών που θα ενισχύσουν την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα, αξιοποιώντας κεφάλαια, τεχνολογία και ανθρώπινο δυναμικό.

Στο ανωτέρω πλαίσιο, ο ρόλος του franchising λαμβάνει πλέον νέες διαστάσεις και θεωρείται ως σημαντικός παράγοντας στην όλη προσπάθεια επαναφοράς της εθνικής οικονομίας σε μακροχρόνια βιώσιμη ανάπτυξη.

Η επιχειρηματική κοινότητα στη χώρα μας οφείλει να υιοθετήσει λιτές και αποδοτικές δομές οργάνωσης, αξιοποιώντας στο έπακρο τις νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο για την οργάνωσή της και για το marketing, και ταυτόχρονα να κινηθεί με εξωστρεφή προσανατολισμό, λαμβάνοντας υπόψη της ότι η κατανάλωση τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρωζώνη θα εξακολουθήσει να μειώνεται. Ταυτόχρονα, οφείλει να ανακαλύψει και να εστιάσει σε αναδυόμενους κλάδους, αλλάζοντας παράλληλα την φιλοσοφία προσέγγισης των καταναλωτών.

 

Εξαγωγές

Οι αλυσίδες franchise, ήδη, σε μεγάλο βαθμό διερευνούν ή και έχουν ξεκινήσει την ανάπτυξή τους εκτός Ελλάδος, είτε μέσω master franchise agreements, είτε μέσω απλών αδειών franchise, που αφορούν μεμονωμένο κατάστημα και περιοχή, είτε ακόμη μέσω εξαγωγών προϊόντων στη βάση της χονδρικής ή των corners. Γενικότερα, οι δικαιοπάροχοι αξίζει να αλλάξουν την πολιτική τους και να εστιάσουν σε ξένες αγορές, λόγω της μεγάλης αρνητικής επίπτωσης που έχει η ύφεση στην εγχώρια ζήτηση, στοχεύοντας σε μακροπρόθεσμη βάση, εφόσον διαθέτουν ή μπορούν να δημιουργήσουν  τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας.

Φορολογικό Ήθος

Η πλήρης συμμόρφωση με τα συνεχώς μεταβαλλόμενα φορολογικά πλαίσια αποτελεί συστημικό στοιχείο του franchising, καθώς η εκάστοτε μητρική εταιρεία αναλαμβάνει τον έλεγχο (για λογαριασμό του δημοσίου!) των δικαιοδόχων της, αφού στηρίζει τις μηνιαίες αμοιβές της σε ποσοστό επί του κύκλου εργασιών των δικαιοδόχων της, αλλά και δεν επιθυμεί παραβάσεις κάθε είδους, που μπορούν να πλήξουν την φήμη του δικτύου τους. Η ίδια η κοινότητα του franchising έχει μάθει να τηρεί και να εναρμονίζεται με την κάθε φορολογική απαίτηση και οι, δε, νέοι δικαιοδόχοι ως «νέοι» στο χώρο των επιχειρήσεων δεν τολμούν να διαπράξουν φορολογικές ατασθαλίες, είτε λόγω φόβου, είτε λόγω ιδιοσυγκρασίας.

Εδώ προβάλλει και η συνήθης αδικία, να «τιμωρείται» ο κλάδος με περαιώσεις και έκτακτες εισφορές, όταν δεν αποκρύπτει cent (!) και ταυτόχρονα να εξαιρείται από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ, επειδή οι δικαιοδόχοι θεωρούνται συνδεδεμένες επιχειρήσεις.

 

Ανάπτυξη

Το γεγονός ότι ανοίγουν πολλές κλειστές αγορές δίνει την ευκαιρία για ανάπτυξη οργανωμένων δικτύων π.χ. σε ΤΑΧΙ, φαρμακεία κ.λπ. δημιουργώντας επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας.

Το ίδιο το μοντέλο, άλλωστε, του franchising χαρακτηρίζεται από οικονομίες κλίμακας, οργανωμένα δίκτυα διανομής, στοχευμένες επενδύσεις και καινοτόμο χαρακτήρα που οδηγεί τελικά σε αποδοτικότερες επιχειρήσεις.

 

Όλα τα ανωτέρω χαρακτηριστικά του franchising διαμορφώνουν ένα σημαντικό πυλώνα για την ανάπτυξη της χώρας με υψηλή συνεισφορά. Ένα γεγονός, που έχει αναγνωρισθεί από την αγορά και θα πρέπει να γίνει αντιληπτό, έστω και αργά, και από την Πολιτεία.

No Internet Connection