Το franchising το 2010

  • Η φτώχεια θέλει καλοπέραση.
  • Τα φαινόμενα απατούν.
  • 1999 -2003: Χ.Α.Α. από 6.400 μονάδες στις 1.500.
  • 1992, 2002: Λίγο πολύ οι δείκτες της οικονομίας είναι στα ίδια.
  • Ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας: 3%.
  • Οι μέσοι όροι και η στατιστική εξαπατούν.
  • Προσέξτε τις πέτσινες επιταγές. (τον εκδότη και τις οπισθογραφήσεις).
  • Βίλες σε τιμές ευκαιρίας. Έπιπλα και εξοπλισμός γραφείων. (μεταχειρισμένα)
  • Why it’s chic to be cheap. Περιοδικό Details Δεκεμβρίου. Κάτι ξέρουν.
  • 1992: χρωστάμε στις τράπεζες 95,2 δις δρχ.
  • 2003: χρωστάμε στις τράπεζες 9,960 τρις δρχ.
  • Πολυεθνική εταιρεία. (στην Ελλάδα). Έκοψε το internet από το προσωπικό. Επέστρεψε νοικιασμένα αυτοκίνητα στην εταιρεία renting. Μείωσε το όριο των κινητών. Απέσυρε inkjet από πολλές θέσεις (και απαγόρευσε αγορές φωτογραφικού χαρτιού). Δεν έκανε απολύσεις.
  • ΜικροΜεσαία Επιχείρηση. Έκοψε τις κλήσεις προς κινητά (μόνο μέσω γραμματείας).
  • Επιχειρηματίας που απέλυε την τρίτη φορά που κάποιος αργούσε και παράλληλα πουλούσε σε χαμηλότερες τιμές από τους δικαιοδόχους του, ανέθεσε σε μεγάλο δικηγορικό γραφείο την σωτηρία του.
  • Γνωστή αλυσίδα με κάβες, πουλούσε ακριβά τα, ήδη ακριβά, είδη της. Έκλεισε.
  • Μια καθώς πρέπει κάβα, θέλει parking και χαμηλές τιμές. Αλλιώς δεν είναι κάβα.
  • Οι μούσες έρχονται και παρέρχονται.
  • Ο καφές δεν είναι είδος πολυτελείας. Είναι καθημερινή ανάγκη και απόλαυση. Πρέπει να είναι φτηνός.
  • Ο πελάτης δεν ξεγελιέται για πάντα. Δεν έχει μνήμη ελέφαντα, αλλά όπως και να το κάνουμε θυμάται και μιλάει. Και το προσωπικό θέλει να πληρώνεται, διαφορετικά δεν αποδίδει. Επιπλέον, η αγορά είναι σκληρή, ο ανταγωνισμός κλείνει εταιρείες. (για τις αλυσίδες που έβαλαν λουκέτο).
  • Απίθανο κοτόπουλο στον Κορυδαλλό. Μετά άνοιξε το village park του Ρέντη. Η νεολαία εγκατέλειψε την πλατεία. Το κοτόπουλο (και το concept) παρέμεινε. Franchise opportunity.
  • Αν είσαι ο πρώτος του κλάδου σου, οφείλεις να συνεργάζεσαι με του πρώτους. Διαφορετικά είσαι γελοίος.
  • Η ΚΕΜ στην Αθήνα είχε 15.000 επισκέπτες.
  • Η ΚΕΜ στην Κύπρο δεν θα γίνει. (δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος στο νησί)
  • Τα αξιόλογα εκθεσιακά κέντρα είναι σπάνια.
  • Η Κύπρος, τόσο τον Απρίλιο, όσο και τον Ιούνιο, είναι φοβερό μέρος να το επισκεφτεί κανείς (και να κάνει μπάνιο). Του χρόνου.
  • ACCOFIN. Όποιος δεν ξέρει, να μάθει για να μην χάσει.
  • Χορηγίες. Είναι της μόδας.
  • Συνδιαφημίσεις. Είναι ώρα να τις κάνετε.
  • Franchise στα αθλητικά είδη. Τώρα που το casual και το αθλητικό είναι της μόδας. Μη ξεχνάμε και την Ολυμπιάδα. Όχι, όμως, σε τιμές όπως τα εισιτήρια των Ολυμπιακών.
  • Τον Αύγουστο του 2004 ο έξυπνος Αθηναίος θα πάρει άδεια για το αγαπημένο του νησί. Επανέρχονται και τα παρκόμετρα από τους δήμους. Καλή δύναμη.
  • Ευτυχώς που πρόλαβε και έκλεισε ο Manos. Έτσι κι αλλιώς τα οργανωμένα ταξίδια στις εξωτικές χώρες πάντα προϋπόθεταν και εμβόλια. Μην ξεχνάτε το SARS.
  • Ποιος είχε προγραμματίσει επίσκεψη σε έκθεση της Κίνας; Πάλι καλά που υπάρχει και το internet.
  • Δείξτε σεβασμό.
  • Απαιτείστε σεβασμό.
  • Λάθος στιγμή να ζητήσετε αύξηση.
  • Ο εργαζόμενος δουλεύει άνετα σε 5 τ.μ. Έτσι κι αλλιώς δουλεύει πολύ λιγότερο από εσάς.
  • Εργασία εξ’ αποστάσεως. Σκεφτείτε το.
  • Το cocooning είναι της μόδας. Το ίδιο και τα video clubs.
  • Δεν αγοράζετε και κανένα βιβλίο;
  • Αλήθεια, τα βιβλιοπωλεία café πως τα βλέπετε;
  • Πάντως να πας να πιείς ένα ποτάκι και να στρογγυλοκάτσεις σε μια γωνιά για να σερφάρεις, ή είσαι πολύ άφραγκος και θα το κάνεις μόνο 2 φορές τον χρόνο ή πρέπει να στείλεις SMS για να βρεις παρέα.
  • Μια και μιλάμε για SMS. Προσέξτε που και πως στέλνετε SMS διαφημιστικά μηνύματα, για να μην σας βρίζουν.
  • Όσο αφορά τα ηλεκτρονικά newsletter. Είναι όλα τζάμπα. Τώρα το θέμα είναι ποιος διαβάζει τι;
  • Η εκπαίδευση ποτέ δεν πεθαίνει. Φτάνει να μην γίνει εμπόριο.
  • Τα do it yourself δεν κάνουν franchise; Είσαι in (είσαι και έξυπνος) να φτιάξεις ένα επιπλάκι για το σαλόνι σου by yourself.
  • Θα έχεις και κάτι να συζητάς με τους φίλους που θα έρθουν στο σπίτι. (Μην το παρακάνεις).
  • Μια και μιλάμε για έπιπλα. Πολλοί παντρεύτηκαν το Μάιο. Μεταξύ αυτών ο Φάνης και η Χρύσα. Να ζήσετε!
  • Όταν σου φεύγουν franchisees (ασχέτως ποιος φταίει) το πιο έξυπνο είναι να ανοίξεις και κανένα ιδιόκτητο (φτάνει να μπορείς). Το έκανε ένας φίλος.
  • Οι παιδότοποι τι κάνουν; Ραντεβού τον Σεπτέμβρη.
  • Κάποιος πούλαγε μόνο μετρητά. Τώρα παίρνει και επιταγές. Πάντως entry fee δεν είχε ποτέ.
  • Όποιο δίκτυο βγάζει τρελά λεφτά δεν κάνει franchise. Βλέπε Κέντρα Αδυνατίσματος.
  • Όποιος κάνει franchise στο εξωτερικό ή είναι μάγκας ή έχει την καινοτομική ιδέα ή κοιτάει στο μέλλον, ή κάτι απ’ όλα ή και όλα.
  • Franchise και πληροφορική. Ποιά πληροφορική;
  • Το Επιχειρείτε Ηλεκτρονικά εγκρίθηκε. 800 εταιρείες (μεταξύ αυτών και αλυσίδες franchise) θα ανανεώσουν την υποδομή πληροφορικής τους. Ο Β’ κύκλος ξεκίνησε.
  • Και το Πιστοποιηθείτε έχει ξεκινήσει. ISO 9001 στις αλυσίδες franchise σημαίνει τυποποίηση και έλεγχος εφαρμογής των εγχειριδίων λειτουργίας τους. Καθώς και ποιότητα στις προσφερόμενες υπηρεσίες και προϊόντα, σε καταναλωτές και σε franchisees.
  • Το HACCP είναι υποχρεωτικό σε κάθε μορφής εταιρεία τροφίμων.
  • Το θέμα είναι ποιος είναι ικανός να το λάβει.
  • Πριν 3 – 4 χρόνια είχε ξεκινήσει franchise στο χώρο των φωτογραφικών ειδών. Μετά σταμάτησε. Τώρα φτιάχνει ιδιόκτητα. Μήπως ο κος Γιώργος κάτι ήξερε από πολύ πιο παλιά που ποτέ του δεν κουβέντιασε το franchise; (ανήκει στις 500 καλύτερες εταιρείες του κόσμου, για όποιον δεν κατάλαβε)
  • Υπηρεσίες διαδικτύου. Πάντως όχι για να φτιάχνουν websites. Αυτό το κάνουμε και μόνοι μας.
  • Φούρνοι και franchise. Πολύς θόρυβος και γκρίνια. Ωστόσο, νέα καταστήματα ανοίγουν και  ξανανοίγουν. Μήπως ο θόρυβος ήταν για το τίποτα;
  • Ψύξη – θέρμανση – κλιματισμός. Μόνο για επαγγελματίες!
  • Ποιοι ήταν σύμβουλοι το 1980; Δίκτυα franchise, πάντως, υπήρχαν.
  • 1998 – 2003. (όσο καιρό εκδίδεται το περιοδικό). Κάποιοι εργάζονταν σε κάποιες αλυσίδες. Μετά άνοιξαν και ένα γραφείο συμβούλων.
  • Εύκολο να ανοίξεις ένα γραφείο συμβούλων. Ένας υπολογιστής σε ένα γραφείο και το σπίτι σου είναι αρκετά.
  • Δύσκολο να βρεις πελάτες.
  • Ακόμη πιο δύσκολο να τους διατηρήσεις.
  • Περιοδικό είναι μόνο ένα.
  • Το άνοιξαν το γραφείο τους. Ήταν και αξιόλογοι (γιατί όχι;). Καλύτεροι από αρκετούς που υπάρχουν και σήμερα. Μετά αποφάσισαν να κάνουν κάτι άλλο. Τα γάλατα αφήνουν λεφτά. Υπάρχουν και βιολογικά. Το Όλυμπος το έχετε δοκιμάσει; Σε Σκλαβενίτη και σε Βασιλόπουλο!
  • Υπάρχουν κάποια χαπάκια με τα οποία μπορείς να μείνεις άϋπνος 40 ώρες. Μην το κάνετε!
  • Καταστροφολογίας σενάριο 1. Η άτυπη πνευμονία θα μας καθηλώσει στα σπίτια μας. Επενδύστε σε υποδομή παραγγελιών μέσω internet! Επενδύστε και σε delivery! (και σε videoclubs)
  • Καταστροφολογίας σενάριο 2. Αναμένονται ισχυροί και καταστροφικοί internet virus. Κάντε back up σε καθημερινή βάση!
  • Αντικειμενικότητα. ΝΑΙ.
  • Ενημέρωση και πληροφόρηση. ΝΑΙ
  • Χαμηλή τιμή. ΝΑΙ
  • Όλοι έχουν δικαίωμα στο franchise. Όποιος έχει χαμηλή ποιότητα ή τιμές κάτω του κόστους ας λογαριαστεί με την αγορά.
  • Η αγορά είναι έξυπνη. Η αγορά γνωρίζει και μαθαίνει (αφού κάποιοι την πάθουν).
  • Υποψήφιοι franchisors. Χωρίς σύμβουλο δεν κάνετε τίποτα. Πριν επιλέξτε ρωτήστε!
  • Να λέμε τα πράγματα όπως είναι. Απαραίτητο!
  • Συγχαρητήρια στον αρθρογράφο για τα 100 συστήματα franchise που δεν υπάρχουν πια.
  • Σύμβουλοι (μέρος 2ο). To 1990 ήμασταν όχι παραπάνω από 10 σύμβουλοι στο ISO. Το 1993 ήμασταν περίπου 150 (τότε ξεκίναγαν και οι επιδοτήσεις). Σήμερα, οι σύμβουλοι ISO είναι περισσότεροι από 1.000. Καλοί και κακοί. Ακριβοί και φτηνοί. Η διαφοροποίηση μεταξύ τους έγκειται στην ποιότητα των έργων τους (συνάρτηση της εμπειρίας τους) και στην χρήση της πληροφορικής για την υλοποίηση των έργων τους.
  • Στο franchise, σήμερα, ως αξιόλογοι σύμβουλοι θεωρούνται επτά και μόνο. Εμείς βγάζουμε το καπέλο σε δύο και μόνο. (ή μήπως τρείς;)
  • Αυτοί που αποσύρθηκαν, ουσιαστικά δεν δραστηριοποιήθηκαν ποτέ.
  • Πως διαφοροποιείται ένας καλός σύμβουλος franchise από τους υπόλοιπους; Πρεσβεύει την πραγματικότητα, γνωρίζει τα θέματα της επιχειρηματικότητας, της ανάπτυξης και της οργάνωσης και τα μεταδίδει ουσιαστικά.
  • Η ψυχοθεραπεία του ασθενούς (ή ισχυρού;) φύλου εκπληρώνεται μέσω faux. Τα αξεσουάρ είναι της μόδας. Είναι και οικονομικά.
  • Το ακριβό ρούχο θεωρείται επένδυση από λίγους ή λίγες. Έτσι και αλλιώς απευθύνεται σε λίγους.
  • Αξιόλογες επενδύσεις σε franchise εξακολουθούν να υπάρχουν.
  • Οικονομική δυνατότητα από franchisees εξακολουθεί και υπάρχει.
  • Η ψυχολογία των επενδυτών δεν είναι και σε πολύ καλά επίπεδα. Αλλά business με συναισθηματική νοημοσύνη δεν αποδίδουν, στην πλειοψηφία τους.
  • Τα επιτόκια είναι χαμηλά.
  • Οι τράπεζες παρακαλούν για leasing.
  • Υπάρχουν καινοτόμα business concepts που ξεχωρίζουν.
  • Υπάρχουν και συντηρητικές (πιο σίγουρες) προτάσεις.
  • Μην ψάχνετε για γκλαμουριές. Αναζητείστε την ουσία.
  • Απλά καταστήματα σε περιοχές με «αέρα» καταστήματος στα € 30.000 διασφαλίζουν εισόδημα στα € 3.000 μηνιαίως.
  • Το χάσαμε το κατάστημα στην Αγ. Παρασκευή και τώρα θα είχαμε μισή φορά τη μηνιαία αμοιβή μας!
  • Κάποτε καταθέταμε τις συμβάσεις στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Καιρό έχουμε να ακούσουμε κάτι σχετικό. Θα τις κρίνει, λένε, όταν υπάρξει πρόβλημα. Franchisees, μάθετε τον κανονισμό της Ε.Ε. για να μην χάσετε. Συζητιέται νομοσχέδιο για το franchise. Κάποιοι το ζήταγαν από το 1997. Ναι μεν, αλλά.
  • Ποια ήταν η επίσημη θέση του συνδέσμου για την σκανδαλώδη εξαίρεση του franchise από τα προγράμματα νεανικής και γυναικείας επιχειρηματικότητας;
  • Μήπως είναι καιρός να πάμε στα χωριά μας; Η απάντηση στο Leader +
  • CRM και πάλι CRM. Είναι καιρός να μάθετε το τι κάνει και πως αυξάνει τις πωλήσεις σας. Οι πωλητές σας δουλεύουν 2 ώρες, πίνουν καφέ άλλες 3 και σερφάρουν άλλες 3; Κάτι πρέπει να κάνετε.
  • Το Γ’ ΚΠΣ τελειώνει. Οι διαδικασίες του είναι ταχύτερες και απλούστερες από ποτέ. Η απορροφητικότητα, βλέπεις. Ενημερωθείτε!