Θέμιδα Ντριβαλά
easyfranchise – Exporting Global Excellence

Αν έχει μία ευκαιρία μία ελληνική εταιρία να βγει αλώβητη από την παρούσα οικονομική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας και να σταθεί στα πόδια της, αυτή δεν είναι άλλη από το άνοιγμα των αγορών στις οποίες απευθύνεται. Και επειδή η αγορά στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης, δε μένει παρά να απευθυνθεί κανείς στις αγορές εκτός αυτής.

Το πρώτο πράγμα που μπορεί να έρθει στο μυαλό του προέδρου μιας ελληνικής εταιρίας σε αυτή τη σκέψη, είναι αν έχει τη δυνατότητα να κάνει κάτι τέτοιο. Αυτός και η εταιρία του που λαχανιάζει υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες θα μπορούσε να σταθεί στο παγκόσμιο -ακόμα πιο σκληρό - ανταγωνιστικό περιβάλλον; Αυτή είναι μία φιλοσοφία που πρέπει να αποβληθεί. Μία επιτυχημένη στην Ελλάδα εταιρία, η οποία μετά την κρίση είδε τα κέρδη της να μειώνονται και την απόδοσή της να φθίνει δεν είναι μια τυχαία εταιρία! Οι ήδη επιτυχημένες εταιρίες στη Ελλάδα δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους στην παγκόσμια αγορά, αρκεί βέβαια:

1.    να στοχεύσουν τις αγορές που τους ενδιαφέρουν,
2.    να τοποθετηθούν σωστά μέσα σε αυτές,
3.    να επιλέξουν την κατάλληλη στρατηγική ανάπτυξης και
4.    να την υλοποιήσουν με τον αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο!

Το ότι μία επιχείρηση έχει ένα επιτυχημένο ιστορικό ανάπτυξης και απόδοσης στην Ελλάδα αποτελεί εχέγγυο για τη δυνατότητα επιτυχίας της στο εξωτερικό, δεν σημαίνει όμως ότι αυτή θα πραγματοποιηθεί με το ίδιο σύστημα και τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί η επιχείρηση στην Ελλάδα.

Έχουμε ένα συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αυτή τη στιγμή σε σχέση με τις αντίστοιχες ξένες εταιρίες που λειτουργούν λόγου χάρη στη Ρωσία. Οι ελληνικές εταιρίες έχουν πάνω και πρώτα από όλα στυλ! Κάτι που λείπει από την πλειονότητα των εταιριών που δραστηριοποιούνται αυτήν τη στιγμή εκεί.

Οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη μόδα, για παράδειγμα στη Ρωσία, επικεντρώνονται στην κάλυψη πρακτικών αναγκών με το κάθε τους ρούχο. Το να μπει στο παιχνίδι μία εταιρία που συνδυάζει την κάλυψη πρακτικών αναγκών και να προσφέρει επίσης στυλ, design, fashion άποψη και χαρακτήρα, αυτόματα δίνει στην επιχείρηση που επιτυγχάνει κάτι τέτοιο τη θέση του leader. Πόσο μάλλον όταν σε αυτόν τον συνδυασμό αποκτά πρόσβαση όχι μόνο η ανώτερη και ανώτατη κοινωνική τάξη, αλλά και η μέση! Είναι πολύ πιο εύκολο να πείσεις κάποιον να αγοράσει αυτό που του πουλάς, όταν το αντικείμενο αυτό είναι και όμορφο!

Ένα δεύτερο πλεονέκτημα είναι η ποιότητα των παρεχόμενων προϊόντων! Η ελληνική παραγωγή έχει υψηλά standards ποιότητας, τα οποία αποτελούν βασική προϋπόθεση ανταπόκρισης του ξένου κοινού σε ένα νέο brand. Σε μια περίοδο κρίσης άλλωστε ένας από τους λίγους δείκτες που παρουσιάζουν αύξηση είναι οι εξαγωγές υφασμάτων! Η κλωστοϋφαντουργία είχε 35% αυξημένες εξαγωγές συγκριτικά με την περσινή χρονιά, σε περίοδο που όπως είπαμε και παραπάνω τα πάντα υποφέρουν στην Ελλάδα και όπου τα τελευταία χρόνια είχαμε μάθει κυρίως να εισάγουμε… Ο ξένος καταναλωτής και δη αυτός που ζει και καταναλώνει εκτός Μεσογείου, εκτιμά την ποιότητα ή για να το πούμε πιο σωστά, αξιολογεί θετικά την επιχείρηση που του προσφέρει ακριβώς αυτό που του έχει υποσχεθεί.

Είναι γενικά πολύ πιο αυστηρός, αλλά και προβλέψιμος όσον αφορά στην αγοραστική συμπεριφορά του. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι πολύ συχνά εταιρίες στο εξωτερικό, επιστρέφουν πίσω τα χρήματα σε οποιοδήποτε καταναλωτή δεν είναι ευχαριστημένος με το προϊόν. Δεν υπάρχει η δέσμευση να αγοράσουν κάτι άλλο. Δεν είσαι ευχαριστημένος κύριε καταναλωτή?? Πάρε πίσω τα χρήματά σου! Είμαι τόσο σίγουρος για αυτό που σου λέω ότι σου προσφέρω! Και πιστεύω ότι και εσύ θα το εκτιμήσεις … (γιατί πού να κάνει κανείς στην Ελλάδα τέτοια κίνηση… εκτός από τις αντίστοιχες πολυεθνικές…) Ωστόσο, το ίδιο αυστηρός και αρκετά προβλέψιμος είναι ο ξένος καταναλωτής και στις τιμωρίες του στις επιχειρήσεις που, άλλα του έταξαν και άλλα του έδωσαν! ΔΕΝ ΞΑΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ!

Είναι σημαντικό εδώ να αναφέρω ότι ποιότητα δεν υπάρχει μόνο στις Α’ ύλες των προϊόντων της Ελλάδας αλλά και στις εμπορικές σχέσεις μεταξύ των συνεργαζόμενων επιχειρηματιών. Από την ευκολία στην επικοινωνία (οι περισσότεροι Έλληνες πλέον μιλούν πολύ καλά αγγλικά, ενώ η πολυγλωσσικότητα είναι βασικό προσόν των περισσότερων στελεχών σήμερα) έως την έγκαιρη κατάθεση πληρωμών και την ευελιξία στις παραδόσεις υλικών, στις αλλαγές παραγγελιών κλπ, χαρακτηριστικά ιδιαίτερα σημαντικά σε μία μόνιμη συνεργασία. Το ταμπεραμέντο και η έντονη προσωπικότητα των Ελλήνων έχουν κάνει τους επιχειρηματίες μας ικανούς να προσαρμόζονται γρήγορα στις απαιτήσεις τους, παρακάμπτοντας γραφειοκρατικές διαδικασίες που συνήθως υπάρχουν σε επιχειρήσεις και δομές ξένων εταιριών.

Όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμα αποτελούν μόνο ένα μέρος της ποικιλίας των λόγων που έχει μια επιχείρηση για να δοκιμάσει την επέκτασή της στο εξωτερικό! Αλλοίμονο όμως μη χαραμισθούν, μη γίνουν θυσία σε ένα ακόμα «προσόν» του Έλληνα, αυτό του παντογνώστη! Ερευνήστε πριν κάνετε οτιδήποτε! Και μη φοβηθείτε να ζητήσετε βοήθεια από εξειδικευμένες εταιρίες οι οποίες εδώ και χρόνια βοηθούν τις ελληνικές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν στο εξωτερικό, να βρουν τους κατάλληλους συνεργάτες, ή να προετοιμάσουν την επεκτατική τους στρατηγική! Το κόστος ευκαιρίας είναι πολύ μικρό και η απόδοση τεράστια!

LET'S TALK FRANCHISE