Αν έχεις ειλικρίνεια, αυτογνωσία και τόλμη, ο δρόμος είναι ένας

Η έκφραση της δημιουργικότητας, η χαρά της δημιουργίας και η δίψα για εξέλιξη είναι κάποια από τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν το ανθρώπινο είδος. Οι επιστήμες, η τέχνη, ο πολιτισμός, η φιλοσοφία αποτελούν απόδειξη και έκφραση της έμφυτης τάσης του ανθρώπου για δημιουργία.

Σήμερα, όμως, ποιος έχει τον χρόνο και την οικονομική άνεση να ασχολείται με τα παραπάνω; Για να εξελίξεις την επιστήμη σου πρέπει να δουλεύεις σε κάποιο ερευνητικό κέντρο (π.χ. στον Δημόκριτο). Για να ασχοληθείς με την τέχνη της ζωγραφικής ή της μουσικής θα πρέπει είτε να εισέλθεις στα διεπλεκόμενα, είτε να συμμετάσχεις σε κάποιο reality, είτε να έχεις λύσει τα οικονομικά προβλήματά σου. Να γίνεις φιλόσοφος; Να γίνεις αθλητής; Να γίνεις ασχοληθείς με το σκάκι; ΝΑΙ, όλα μπορείς να τα κάνεις. Όμως, θα πρέπει να το θες πολύ, γιατί απαιτούνται πολλές ΘΥΣΙΕΣ ή θα πρέπει να είσαι λίγο πολύ ψώνιο ή (πιο πολιτισμένα) ερωτευμένος με το εκάστοτε αντικείμενο.

ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΕΞΟΔΟΣ στις δημιουργικές αναζητήσεις του καθενός, και η διέξοδος αυτή είναι η επιχειρηματικότητα. Μπορούν, όμως, όλοι να επιχειρήσουν; Και τι ακριβώς να κάνουν; Κάποτε, τα πράγματα ήταν πιο εύκολα. Τώρα, πλέον, ο ανταγωνισμός και η πληθώρα της προσφοράς έχουν δυσκολέψει την κατάσταση. Παράλληλα, έχουν ανεβάσει το επίπεδο, το επίπεδο συναλλαγών, το επίπεδο ζωής. Όχι ότι είμαστε 100% πολιτισμένοι (φαίνεται και από τον τρόπο που οδηγούν πολλοί), αλλά, όπως και να το κάνουμε, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα από 10 χρόνια πριν.

ΠΡΩΤΑ ΑΠ’ ΟΛΑ, να ξεκαθαρίσουμε ότι η επιχειρηματικότητα είναι τέχνη διαχείρισης, φιλοσοφία διοίκησης και εφαρμογή αρκετών επιστημών. Marketing, Οικονομία, Logistics, Quality, HR, IT, Μελέτη Εργασίας, Χωροταξία, όλα αυτά και πολλά άλλα είναι απαραίτητα προκειμένου να πετύχεις. Το να έχεις ένα δικό σου κατάστημα, ή μια δικιά σου επιχείρηση των 100 ατόμων, όχι μόνο δεν είναι πολιτιστικά υποτιμητικό, αλλά αντιθέτως είναι κοινωνικά, τόσο τυπικά, όσο και ουσιαστικά, αποδεκτό. Αν μη τι άλλο, δίνεις δουλειά σε ένα ή σε εκατό συνανθρώπους σου.

ΜΕΓΑΛΑ και ΜΙΚΡΑ παιχνίδια, όπως μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις. Επιχειρηματικότητα άσκησαν και ασκούν, τόσο ο Κόκκαλης, όσο και ο Γεράρδος, και μπράβο τους. Για να γίνεις, όμως, χαλίφης στη θέση του χαλίφη, θα πρέπει να είσαι και τυχερός. Την τύχη σου την δημιουργείς, όταν είσαι διορατικός και αποτελεσματικός στις προβλέψεις σου. Πέρα, όμως, από την τύχη, υπάρχει και η εργασία. Δεν είναι τυχαίο, ότι όλοι οι αυτοδημιούργητοι και επιφανείς επιχειρηματίες δούλεψαν (και δουλεύουν) 24 plus ώρες το 24ωρο. Όταν κοιμούνται σκέφτονται, όταν τρώνε δουλεύουν. Βέβαια, για κάποιους τα πράγματα ήταν (και θα είναι) πιο εύκολα, μια έξυπνη συμφωνία, μια υποστήριξη από την κυβέρνηση (όποια κι αν είναι) και η επιτυχία έρχεται πιο εύκολα. Οι τελευταίοι, δεν έχουν ανάγκη το περιοδικό μας, ούτε και οι πρώτοι. Εμείς τους έχουμε ανάγκη, ως μέσο ενημέρωσης, για να δημιουργούμε θεματάκια (ή και θέματα).

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ. Η μεγάλη επιτυχία (δηλαδή τα πολλά λεφτά) επιτυγχάνονται εις βάρος κάποιων άλλων παραγόντων (ας αναφέρουμε μόνο τον ελεύθερο χρόνο, για να μην δημιουργήσουμε αφορμή για ψυχαναλύσεις). Παράλληλα, η επιτυχία δεν είναι ποτέ σίγουρο ότι θα διαρκέσει και τα λεφτά είναι, πολλές φορές, αβέβαια. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις Ελλήνων επιχειρηματιών, οι οποίοι μόχθησαν και αγωνίστηκαν για να παραμείνουν δυο – τρία χρόνια στην κορυφή, και μετά εξαφανίστηκαν πικραμένοι και δυστυχισμένοι (και αυτό είναι ότι το χειρότερο).

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. Συμφωνούμε ότι το να διατηρείς μια δικιά σου επιχείρηση είναι δημιουργία; Συμφωνούμε ότι δεν επιθυμούμε τα πολύ χοντρά παιχνίδια, είτε γιατί δεν μας παίρνει, είτε επειδή έχουμε και άλλες προτεραιότητες; Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, με μια ΠΜΕ (μια Πολύ Μικρή Επιχείρηση, όρος της ΕΕ). Ένα κατάστημα με δώρα, μια μικρή διαφημιστική, ένα ατελιέ, ένα συνεργείο αυτοκινήτων, ένα ταξί, ένα δελτίο παροχής υπηρεσιών σε μια προσπάθεια free lancer, κ.ο.κ. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι η επιχειρηματική ιδέα, να προσφέρει κάτι διαφορετικό στην αγορά που απευθύνεται, κάτι σχετικά καινοτομικό, κάτι που να συμμορφώνεται με τα νέα δεδομένα της σημερινής οικονομικής εποχής. Αναφερόμαστε στο concept, στην business idea και δεν είναι κακό να αναφερόμαστε σε κάποιες λέξεις με την αγγλική ορολογία τους, καθώς, καλώς ή κακώς, ο μικρομεσαίος (και όχι μόνο) Έλληνας, έτσι ακριβώς μιλάει.

ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΣΟΥ. Κι αν έχεις περάσει από υπάλληλος, ας είσαι σωστός εργοδότης. Πέρα από τις ανάγκες δημιουργίας, σήμερα, περισσότερο από ποτέ, το να είσαι υπάλληλος, συνήθως, δεν σου κατοχυρώνει καμιά εργασιακή ασφάλεια. Ακόμη και στο δημόσιο, με τους ρυθμούς του πληθωρισμού να τρέχουν, η διασφάλιση των μηνιαίων αποδοχών σου είναι ένα θέμα αρκετά αμφισβητήσιμο. Το να αποφασίζεις για σένα είναι σημαντικό, το να έχεις την δυνατότητα να κάνεις πράξη αυτό που στοχεύεις είναι ακόμη πιο σημαντικό. Δεν είναι, όμως, ποτέ σίγουρο.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ. Να εργάζεσαι κάπου όπου σε σέβονται, σου δίνουν σημασία, νιώθουν τις προσωπικές σου ανάγκες και επιθυμίες, σου παρέχουν κατάλληλες εργασιακές συνθήκες, σε ανταμείβουν, σε ακούν, σε αφήνουν να εξελιχθείς, και μαζί με σένα και εκείνοι (οι εργοδότες) και η ίδια η επιχείρηση να ανανεώνεται και να αναπτύσσεται. Αυτές είναι οι θέσεις για τα στελέχη. Μπορείς να είσαι στέλεχος σε μια επιχείρηση με τρία άτομα ή και με διακόσια άτομα. Αρκεί να το νιώθεις και να συμπεριφέρεσαι κατ’ αυτόν τον τρόπο. Στέλεχος που δεν κοιτά το ρολόι του, που έχει κατανοήσει τους στόχους της επιχείρησης, που πιστεύει στο όραμά της, που την νιώθει δικιά του και είναι μέλος της ομάδας.

Η ΚΑΜΠΟΥΡΑ του καθενός μας είναι σε ένα σημείο που δεν την βλέπουμε. Και, όμως, υπάρχουν και καθρέπτες, υπάρχουν και οι γνωστοί μας που μας το λένε. Σήμερα, η καμπούρα ενός καταστήματος ή μιας μικρής επιχείρησης είναι ότι δεν μπορεί να φέρει εις πέρας τις σκέψεις και τις ενέργειες που απαιτούν οι καιροί. Το πρόβλημα αυτό, το λύνει το franchising. Ανοίγεις ένα κατάστημα και πλακώνουν οι διάφοροι πωλητές και σε γεμίζουν με είδη που, με την εμπειρία τους, υποτίθεται ότι θα πουλήσουν και διαπιστώνεις ότι όχι μόνο δεν πουλάνε, αλλά και ότι το διπλανό μαγαζί έχει μια από τα ίδια και σε πιο καλές τιμές. Ανοίγεις ένα κατάστημα και κάνεις και κάποια υποτυπώδη εγκαίνια, έρχονται γνωστοί, περαστικοί και φίλοι και μετά «νέκρα». Πρέπει να σε μάθει ο κόσμος. Ανοίγεις ένα κατάστημα και δίνεις 100 χιλ. ευρώ αέρα και διαπιστώνεις ότι σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι πελάτες σου περνάνε από απέναντι. Πληρώνεις 1.200 ευρώ το τετραγωνικό στον γνωστό γνωστού εργολάβο – υδραυλικό και μετά μαθαίνεις ότι το καινούργιο διπλανό κατάστημα φτιάχτηκε με 600 ευρώ το τετραγωνικό και από γνωστή τεχνική εταιρεία.

ΤΑ ΛΑΘΗ είναι ο δρόμος της γνώσης. Αλλά μερικές φορές δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη. Franchising σημαίνει ότι κάποιος άλλος έκανε μια σειρά από λάθη και αφού έμαθε, καθοδηγεί άλλους να μην τα κάνουν. Franchising σημαίνει ότι κάποιος έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να δημιουργεί οικονομίες κλίμακος και κοινές ενέργειες προκειμένου να ωφεληθούν όλοι.

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟ FRANCHISING είναι η διενέργεια για λογαριασμό μας, ως δικαιοδόχοι, μια σειρά από αποφάσεις, σκέψεις, σχεδιασμούς και αναλύσεις σε τομείς όπως η διαφήμιση, οι προωθητικές ενέργειες, η επιλογή προϊόντων, η μηχανογράφηση, ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, κ.ο.κ. Ενέργειες οι οποίες απαιτούν την συνεργασία αρκετών ειδικευμένων  επαγγελματιών και σίγουρα δεν μπορούν ποτέ να πραγματοποιηθούν από ένα και μόνο άτομο. Όλες αυτές τις ενέργειες, και συνάμα την συνεχή υποστήριξή του, μας προσφέρει η δικαιοπάροχος εταιρεία. Μας προτρέπει σε μελετημένες και τεκμηριωμένες κινήσεις, τις οποίες από μόνοι μας δεν θα μπορούσαμε να επιλέξουμε ή αν το κάναμε θα μας κόστιζε σε χρήμα και σε χρόνο. Κύριο θέμα, λοιπόν, η υποστήριξη, αρχική και συνεχής. Αρκεί ο δικαιοπάροχος να χαρακτηρίζεται από τις σχετικές ικανότητες, δυνατότητες και θέληση. Αρκεί να επιλέξουμε τον σωστό συνεργάτη.

FRANCHISING είναι η έκφραση της επιχειρηματικής δημιουργικότητας και τέχνης για όλους εμάς που έχουμε κοιτάξει πέρα από την καμπούρα μας και έχουμε παραδεχτεί ότι δεν θα μείνουμε υπάλληλοι για όλη μας την ζωή και παράλληλα δεν θα αγοράσουμε και αυτό το γιοτ που είδαμε το καλοκαίρι. Και απ’ ότι φαίνεται είμαστε αρκετοί.

 

-----------------highlights

«Η επιτυχία δεν είναι ποτέ σίγουρο ότι θα διαρκέσει και τα λεφτά είναι, πολλές φορές, αβέβαια.»

«Σήμερα, η καμπούρα ενός καταστήματος ή μιας μικρής επιχείρησης είναι ότι δεν μπορεί να φέρει εις πέρας τις σκέψεις και τις ενέργειες που απαιτούν οι καιροί. Το πρόβλημα αυτό, το λύνει το franchising.»

«Franchising σημαίνει ότι κάποιος άλλος έκανε μια σειρά από λάθη και αφού έμαθε, καθοδηγεί άλλους να μην τα κάνουν. Franchising σημαίνει ότι κάποιος έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να δημιουργεί οικονομίες κλίμακος και κοινές ενέργειες προκειμένου να ωφεληθούν όλοι.»

 

LET'S TALK FRANCHISE