Οδηγός για νικητές

  1. Μια, ακόμη, χρονιά ορόσημο. (Η προηγούμενη ήταν το millennium.)
  2. Ευκαιρίες από αυξημένη ζήτηση, κυρίως στην Αθήνα. (Έρχονται τουρίστες. Έρχονται και ολυμπιακοί θεατές από την επαρχία.)
  3. Κατανάλωση στην Αττική, παραγωγή σε όλη την Ελλάδα.
  4. Ευκαιρίες για συγκεκριμένους κλάδους, εστίαση - διατροφή, αθλητικά – αναμνηστικά μικροαντικείμενα, τουρισμός. Πόσο άραγε θα αυξηθεί η κατανάλωση; 1,2 δις ευρώ, ξεκινώντας από τον Φεβρουάριο.
  5. Μετά την διοργάνωση, ο καθένας στον πάγκο του. Αν και ο τζίρος που θα έχει γίνει θα αιμοδοτήσει για μερικούς, ακόμη, μήνες την αγορά.
  6. Να το ξαναπούμε. Αξίζει η ευκαιρία να αξιοποιήσουμε την δημοσιότητα των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, και γενικότερα του Τόπου μας. Θα μας μείνουν και κάποια σημαντικά έργα υποδομής. Γιατί οι σωστές ευκαιρίες δεν είναι κερδοσκοπικές, έχουν μακροχρόνιο χαρακτήρα. (Όπως και στο franchise.)
  7. Για μια νέα Βαρκελώνη. Μείωση ανεργίας και πληθωρισμού. Νέες επενδύσεις, μακροχρόνια αύξηση εξαγωγών και εισερχόμενου τουρισμού. Ο στόχος μας.
  8. Μήπως ζούμε στον φανταστικό χωροχρόνο του matrix;
  9. Κάποιοι προσδοκούν εκθετικές αυξήσεις της κατανάλωσης εν όψει των ολυμπιακών.

10.  Κάποιοι άλλοι δεν βλέπουν φως στο τούνελ της ύφεσης.

11.  Το σίγουρο είναι ότι κάποιους κλάδους δεν τους έχει αγγίξει η κρίση. Το σίγουρο είναι ότι οι υγιείς επιχειρηματικοί οργανισμοί έχουν, ήδη, λάβει τα μέτρα τους και αναπτύσσονται, πλέον,  ανενόχλητοι. Με νέες στρατηγικές και πολλές φορές μέσω ριζοσπαστικών αλλαγών, έχουν καταφέρει να αποφύγουν καταστάσεις κρίσεως.

12.  Έτσι κι αλλιώς οι επίσημοι δείκτες είναι κοντά στο ’90. Δηλαδή, τα έχουμε ξαναπεράσει. Το θέμα είναι μόνο ένα. Ταχύτητα αντιδράσεων και ενεργειών, δικών μας και των ανταγωνιστών μας.

13.  Και κάτι ακόμη, γνώση και ενημέρωση. Υπάρχει και είναι διαθέσιμη σε όλους. Άσχημο σε αυτούς που την διαθέτουν ως υπηρεσία. Χρήσιμο γι αυτούς που την ανανεώνουν και καθίστανται απαραίτητοι.

14.  Οι αξίες έχουν αλλάξει. Δημιουργικότητα, εκπλήρωση κινήτρων και ολοκλήρωση έχουν λάβει την θέση της πειθαρχίας, του ελέγχου και του καθήκοντος.

15.  Ένα από τα πλεονεκτήματα του franchising είναι ότι δίνει διέξοδο στον ατομικισμό. (Αρκεί να μην υπερβούμε τα όρια.)

16.  Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καλού franchisor; Καταλληλότητα, αυθεντία, βούληση συνεργασίας, κατανόηση, δημιουργικότητα, αυτοκριτική, ευελιξία, κ.α.

17.  Και κυρίως, με τα ανωτέρω χαρακτηριστικά να τον χαρακτηρίζουν οι συνεργάτες του και όχι ο ίδιος.

18.  Ένα από τα σε έλλειψη αγαθά είναι ο χρόνος. Ένα από τα πολυτιμότερα αγαθά. Γι αυτό και τα delivery και τα fast food έχουν σταθερή ζήτηση. Άλλο ένα πλεονέκτημα του franchising. Εξοικονομεί χρόνο στους δικαιοδόχους, δίνοντάς τους έτοιμες και σωστές λύσεις. Και όπως όλα, και αυτό πληρώνεται. Γι αυτό υπάρχουν και τα royalties.

19.  Η παρακίνηση του δικαιοδόχου είναι η ικανοποίηση από την απόδοσή του. Γι αυτό πρέπει γρήγορα να δει καλά οικονομικά αποτελέσματα. Γι αυτό πρέπει να τον υποστηρίζουμε, και κυρίως στην αρχή.

20.  Επιμονή και προσαρμοστικότητα. Μετά από προσπάθειες αρκετών ετών ένα δίκτυο ξεκίνησε να αναπτύσσεται μέσω συμβάσεων δικαιόχρησης. Όχι ότι το είχε ανάγκη. Απλά επειδή το αποφάσισε. Ίσως η δέσμευση της διοίκησης, ίσως το νέο αίμα των συνεργατών του. Το αποφάσισαν για τα καλά και το πραγμάτωσαν. Καλή τύχη, γιατί το αξίζετε!

21.  Κάποιος άλλος συνεχίζει και διαφημίζει το franchise του. Γιατί; Κοντά 6 χρόνια δεν έχει αλλάξει τίποτα. (Και δεν έχει υπογράψει ούτε μια σύμβαση.) Δεν είναι διαφημιζόμενός μας. (Αν ήταν θα είχε βρει τουλάχιστον έναν.)

22.  Κάθε έντυπο του χώρου μας οφείλει να προβάλει νέες προσπάθειες. Από την άλλη δεν μπορεί να αρνηθεί μια καταχώρηση που ισοδυναμεί με λιγότερα ή περισσότερα χρήματα. Ωστόσο, έχει και μια ηθική υποχρέωση. Όσο μπορεί, βέβαια. Να μην παραπλανά υποψηφίους επενδυτές δικαιοδόχους. Άρα με τον τρόπο του, ας αρνηθεί σε κάποιους που στα σίγουρα επιπλέουν ως φούσκες. (Κανένας δεν είναι αλάνθαστος. Μέντιουμ δεν υπάρχουν.)

23.  Κάποιοι δημιουργούν τεχνητή ζήτηση. Για να το κάνεις, όμως, σωστά, πρέπει να έχεις ζήσει και κάμποσο καιρό στην Ιταλία, που φημίζεται για το στυλ της.

24.  Έχει κανείς σκεφτεί ότι τόσο το προσωπικό σου, όσο και τους δικαιοδόχους σου πρέπει να τους αντιμετωπίζεις και ως πελάτες;

25.  Ότι πρέπει να τους «πουλάς» το ποιος είσαι; Μόνο τότε αποδίδουν. Μόνο όταν σε πιστεύουν.

26.  Ένα από τα ζητούμενα των δικαιοδόχων είναι η διαφήμιση. Μην τρελαινόμαστε. Ένα νέο δίκτυο με 10 – 15 σημεία, τι διαφήμιση να κάνει; Να βγει TV ή να βάλει γιγαντοαφίσες; Ποιος θα τα πληρώσει και πως θα εξυπηρετήσει την ζήτηση;

27.  Franchise δεν σημαίνει διαφήμιση. Σημαίνει σωστά προϊόντα, γεωγραφική αποκλειστικότητα, χαμηλού κόστους και υψηλής αισθητικής – εργονομίας καταστήματα και πολλά άλλα. Η διαφήμιση είναι ένα απ’ όλα και γίνεται όταν και όπως πρέπει.

28.  Ποια είναι η εξέλιξη ενός δικαιοδόχου; Να ανοίξει κι άλλα καταστήματα. (Αφού ορθοποδήσει πρώτα τα προηγούμενα.)

29.  Και όταν η Ελλάδα δεν τον χωρά, στρέφεται προς το εξωτερικό. Τι ποιο άξιο υπερηφάνειας το να ανοίξεις καταστήματα στην Ευρώπη.

30.  Κι αν τα πράγματα για κάποιον νέο στο χώρο δεν πάνε καλά, τι πιο σοφό από το να τα συζητήσει με κάποιον πιο έμπειρο. Και ποιός είναι πιο έμπειρος από ένα μεγάλο δίκτυο, που το franchise του είναι η core business του;

31.  Το πόσο δυνατό και υγιές είναι το franchising αποδεικνύει η στρατηγική που έχει υιοθετήσει γνωστότατο δίκτυο να μετατρέψει κάθε ιδιόκτητο σε franchised. Αυτό το σκέφτηκε και ένα άλλο δίκτυο πριν καν’ ένα χρόνο πριν. Το τελευταίο πτώχευσε πριν ακόμη το προσπαθήσει.

32.  Ποια είναι η διαφορά; Ο σωστός «χαρίζει» ποσοστό και δίνει την διαχείριση σε επιλεγμένους επιθεωρητές πωλήσεών του. Ο λανθασμένος προσπαθεί να πουλήσει τις υφιστάμενες επιχειρηματικές μονάδες στους ίδιους τους υπαλλήλους του, που ποτέ δεν απέδωσαν ως υπεύθυνοι καταστημάτων.

33.  Η εκπαίδευση δεν είναι πανάκεια. (Και δεν είναι και εύκολη.)

34.  Στο προηγούμενο τεύχος συζητάγαμε για τους δικηγόρους του franchising. Είναι κρίμα που 4 – 5 αξιόλογοι νομικοί έχουν ιδρώσει για την προαγωγή του θεσμού και σήμερα έχει ξεπεταχτεί μια πλειάδα ασχέτων που εκμεταλλεύονται την άγνοια, κυρίως, των δικαιοδόχων.

35.  Οι τελευταίοι μη έχοντας ιδέα περί του business concept ή της έννοιας των βασικών ρητρών αποκλειστικότητας «υπερασπίζονται» υποτιθέμενα «ριγμένους» δικαιοδόχους και τους «παραγεμίζουν» τα μυαλά, έχοντας ως μοναδικό κίνητρο τις δικές τους αμοιβές.

36.  Από την άλλη, οι νέοι δικαιοπάροχοι συγκεντρώνουν 2 – 3 συμβάσεις και – copy – paste – ετοιμάζουν την «συμβασούλα» τους. (Η επιπολαιότητα είναι επικίνδυνη.)

37.  Οι δικηγόροι του franchising είναι μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού, και όποιος είναι σοβαρός (τουλάχιστον, προς το παρόν) οφείλει να συνεργάζεται μόνο με αυτούς. Η τεχνογνωσία που έχουν αναπτύξει, παράλληλα με την συνεργασία τους με συμβούλους franchise, τους καθιστά ικανούς να αντιμετωπίζουν επιχειρηματικά και ολοκληρωμένα την κάθε περίπτωση, μη παραβλέποντας, αλλά και μη παρατονίζοντας τη εκάστοτε νομική διάσταση.

38.  Τελικά πόση σημασία έχει μια σωστή σύμβαση. Έπεσε στα χέρια μου η σύμβαση μιας αλυσίδας με διακόσια (και βάλε) καταστήματα. Περιοδικά δικαιώματα έγραφαν, entry fees εννοούσαν. Ε και; Παραμένει μια από τις πρώτες στο χώρο της και μια από τις πρώτες στο franchising.

39.  Και κάτι καλό. Ποιός περίμενε την θριαμβευτική διεξαγωγή της ΚΕΜ στην Θεσσαλονίκη; Δεν ήταν μόνο το πλήθος του κόσμου. Ήταν τα κατάμεστα σεμινάρια, ήταν η ενότητα των συμβούλων που αργά και σταθερά αντιλαμβάνονται ότι ανήκουν στο ίδιο στρατόπεδο, ήταν οι ερωτήσεις που μας τέθηκαν από υποψηφίους δικαιοδόχους, οι οποίες μας κόλλησαν στον τοίχο.

40.  Θεσμικός παράγοντας είναι αυτός που επηρεάζει και καθοδηγεί, και όχι αυτός που έχει το όνομα.

41.  Θα έχουμε νέο πρόεδρο στον Σύνδεσμο; Δικαιοπάροχος μεγάλης και γνωστής αλυσίδας θα αναλάβει πρωτοβουλίες; Από franchise πάντως ξέρει, τόσο τα τεχνικά, όσο και τα επιχειρηματικά, καθώς και τα διαπλεκόμενα.

42.  Για όλα όσα γίνονται, υπάρχει ένας λόγος, διάθεση, κέρδος, συνέργειες. Πάντα κάτι υπάρχει, όπως και η αντίδραση σε κάθε δράση. Όταν κάνεις, όμως, κάτι που λείπει, οι αντιδράσεις εξαφανίζονται μέσα στην αδυναμία τους.

43.  Έχει σκεφτεί κανείς να πουλά γυναικεία αξεσουάρ μέσα σε video clubs; Και μάλιστα με αυτόματα μηχανάκια; Και οι δυο κλάδοι αναπτύσσονται ραγδαία. Όταν αυξάνει η κατανάλωση, αυξάνει και το πλήθος των σχετικών καταστημάτων. Και για να αφήσουμε λίγο την πλάκα, σκέψου προσεκτικά πριν αποφασίσεις με ποιον θα συνεργασθείς, καθώς αυτοί που μεσοπρόθεσμα θα επιβιώσουν δεν θα είναι όλοι.

44.  Εκτός των άλλων τα στεγνοκαθαριστήρια αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς, και εμπλουτίζουν την προϊοντική γκάμα τους. Απλή η εξήγηση της επιτυχίας τους, για όσους έχουν επιχειρήσει να σιδερώσουν ένα πουκάμισο, ή για όσους φορούν κουστούμια.

45.  Εκτός θέματος. Κάλτσα στο χρώμα του παντελονιού. Ζώνη και παπούτσια στο ίδιο χρώμα. Γραβάτα καλά σφιγμένη και με την τσάκιση στη μέση. Όσο αφορά τις μάρκες, αποτελεί το δεύτερη προτεραιότητα.

46.  Πριν ενάμιση χρόνο κάποιος είχε μια δυνατή ιδέα (αυτό που λέμε business concept). Σήμερα κάποιος άλλος την ξεκίνησε. Έτσι είναι, οι ιδέες δεν είναι κτήμα κανενός. (και πατεντάρονται και δύσκολα).

47.  Η μαγκιά είναι να γίνεσαι συνέχεια καλύτερος. Πρώτα από τον εαυτό σου και άσε τους ανταγωνιστές να ακολουθούν. Για να το επιτύχεις χρειάζεσαι δυο πράγματα. i) Να σου αρέσει αυτό που κάνεις. ii) Να έχεις μια ομάδα που να εμπιστεύεσαι και να περνά καλά. (Για να εμπιστεύεσαι κάποιον θα πρέπει να ισχύει και το αντίστροφο. Αν πάλι το παρελθόν του λέει άλλα, μην ξεχνάς το γεγονός ότι οι άνθρωποι δεν αλλάζουν.)

48.  Το business concept που δεν αντιγράφεται είναι αυτό που εξελίσσεται διαρκώς.

49.  Concept: ουσ. έννοια, αφηρημένη έννοια ή σύλληψη, «αντίληψη», (υποκρυπτόμενη) «ιδέα».

50.  Franchise: προνομιακό δικαίωμα ή προνομιακή άδεια πώλησης αγαθών ή υπηρεσιών σε κάποια περιοχή. (Για να τα λέμε και λίγο απλά.)

51.  Αρτοπωλεία ή φούρνοι. Αναμένονται εξελίξεις!

52.  Εστίαση. Πόσοι ακολουθούν τις προδιαγραφές του HACCP. Απάντηση: Όσοι σέβονται τον πελάτη – καταναλωτή.

53.  Internet. Πόσο παραγωγικό είναι;

54.  Το 47% των υπαλλήλων στέλνει μέχρι 5 προσωπικά emails καθημερινά. Το 32% μέχρι 10 και το 28% λαμβάνει μέχρι 20 προσωπικά emails τη μέρα.

55.  Σχεδόν 1 στους 5 υπαλλήλους επισκέπτεται cybersex sites εν ώρα εργασίας.

56.  Σκεφτήκατε ποτέ πόσες ώρες διαθέσατε στην εταιρεία που σας έφτιαξε την ιστοσελίδα σας; Ξέρετε πόση ώρα χρειάζεται για να μάθει κάποιος το dreamweaver; Εκτός αν διαθέσατε λίγη ώρα, οπότε επιλέξατε και σωστό συνεργάτη.

57.  Ποια sites έχουν επισκεψιμότητα; Αυτά που έχουν ένα καλό όνομα και αυτά που έχουν περιεχόμενο. Σας προκαλούμε, επισκεφτείτε το www.franchise.gr και διαπιστώστε την ύπαρξη και των δυο ανωτέρω παραγόντων. (Διότι ήμασταν τυχεροί και το εκμεταλλευθήκαμε.)

58.  Δώρο, όποιος μας φέρει ένα συνδρομητή κερδίζει μια Porche Cayenne. Αδιευκρίνιστο, ο χρόνος παράδοσης. Μην πιστεύεται ότι ακούτε.

59.  Ο παππούς μου έλεγε: «Απ’ ότι ακούς μην πιστεύεις τίποτε. Απ’ ότι βλέπεις τα μισά.»

60.  Το θέμα είναι η σωστή ενδοεπιχειρησιακή κουλτούρα. Αν υπάρχει διαχέεται και προς τα έξω. Να είσαι ευχαριστημένος με την δουλειά σου και να είσαι ο καλύτερος.

61.  Το σύνθημα, πρώτα να καταλάβεις. Μετά να κάνεις ότι καταλαβαίνεις. (Αρκεί να ισχύσει το πρώτο, και να έχεις μαζί σου την ταυτότητά σου.) Κάτι κινητά υποσχεθήκαμε, αλλά δεν μας έκατσε!

62.  Καινοτομία είναι να κάνεις κάτι διαφορετικό. Ωστόσο, οι Γιαπωνέζοι στην αρχή αντέγραφαν. Αν το συνέχιζαν, θα τους μπερδεύαμε με τους Κινέζους.

63.  Ωστόσο, η Κίνα πάει μια χαρά. Θα μπορούσαμε να πούμε και ότι τα β’ franchise πάνε καλά, καθώς δεν έχουν κόστος έρευνας και ανάπτυξης (αφού κοπιάρουν ασύστολα).

64.  Οι Μούσες τι κάνουν; Αυτό που έχει ειπωθεί και στο παρελθόν. Ακόμη και αν κλείσει η μητρική εταιρεία, οι δικαιοδόχοι αποτελούν ανεξάρτητες επιχειρηματικές οντότητες, οι οποίες (αν τα βρουν) δεν έχουν ανάγκη κανένα. (Για κάποιους δικαιοδόχους)

65.  Κάποια άλλα δίκτυα δεν ακούγονται πια. Μερικά εστίασαν στην χονδρική. Το franchise δεν είναι για όλους. Ειδικά, αν επιμένεις να το ορίζεις όπως εσύ (έστω και ανιδιοτελώς) το νιώθεις. Ουδέν κακό αμιγές κακού.

66.  Νέα συστήματα. Πολλά. Η επιχειρηματικότητα συνεχίζεται και κρίσεις δεν κοιτά. Φαίνεται από τις ανακοινώσεις στον τύπο και από τις συμμετοχές στην Έκθεση (Έκθεση είναι μόνο μία.)

67.  Και περιοδικό είναι μόνο ένα. (Για όσους κατανοούν τι εστί η λέξη magazine.)

68.  Κομμωτήρια. Νέες προσπάθειες, αλλά ο παλιός είναι αλλιώς.

69.  Πριν τέσσερα – τρία χρόνια φτιάχναμε business plans με στόχο τα 10 καταστήματα το χρόνο. Αυτό, πλέον, ισχύει μόνο για λίγους. Και απ’ ότι φαίνεται θα εξακολουθήσει να ισχύει.

70.  Επανεμφανίστηκε κάποιος από τα παλιά με κάποια που καιρό είχε να ακουστεί.

71.  Χωρίς προβολή, πώς βρίσκει κάποιος δικαιοδόχους; (Ή δεν βρίσκει;)

72.  Ποιός πιστεύει στο franchise ή και στις δικές του δυνάμεις, αν έχει ως στόχο ένα franchised τον χρόνο;

73.  Είναι γεγονός ότι κάποιοι κλάδοι, δεν το σήκωσαν το franchise. Δικαιολογημένα. (Υπάρχει και σχετική παροιμία.)

74.  Εξακολουθούμε και εντυπωσιαζόμαστε με μερικά νέα concepts. Είναι δυνατόν να εξελιχθούν σε δίκτυα; (Ωστόσο, μια και κανείς δεν τα ξέρει όλα, ο καιρός θα δείξει.)

75.  Διαδίδεις ότι κάνεις franchise. Διενεργείς προϊοντικές διαφημίσεις. Φεσώνεις τα μέσα (και όχι μόνο). Πτωχεύεις. Τα τσεπώνεις. Από πού; Μα, από τις προκαταβολές των entry fees.

76.  Συμπέρασμα. Η καταλυτική αναγκαιότητα του συμβούλου.

77.  Σε κάθε κλάδο υπάρχουν παρατράγουδα. Στο franchise υπάρχουν τα λιγότερα.

78.  Τελικά, το να βγει το franchise στην TV δεν ήταν και άσχημο. Διαδόθηκε μια λέξη και μια ενδιαφέρουσα έννοια στον κόσμο. (Σπανίως ακούστηκε το «δικαιόχρηση».)

79.  Και κάτι ακόμη. Θυρίδες επιχειρηματικότητας, για νέους και όσους αισθάνονται νέοι. Το να εξαντλήσουμε τους πόρους του Γ’ ΚΠΣ ταυτίζεται με το να γεμίσουμε επιχειρηματίες; Ας το ξεπεράσουμε. Ποιος δημιουργεί ή έστω συμβουλεύει έναν επιχειρηματία; Ένας υπάλληλος,  ένας καθηγητής, ένα απρόσωπο site; Μην φέρεστε παιδιάστικα. Πιάτσα, είναι η λέξη κλειδί. Εμπειρία, για να έχουμε και ένα επίπεδο.

80.  Γιατί μας πείραξε; Γιατί ακόμη μια φορά το/ τα Υπουργεία πιάστηκαν αδιάβαστα. Δεν αγοράζει κανείς μια επιχείρηση φραντσάιζ. Από την άλλη, είτε το γράφουμε στα αγγλικά, είτε το γράφουμε στα ελληνικά. Τα English – Greek δεν έχουν πέραση. Και ποιός οφείλει να τοποθετηθεί; Μα φυσικά, ο Σ#%Δ^Σ&ΟΣ FR$&%^&#% Ε%%#ΔΟΣ.

81.  Μήπως ο ανωτέρω αναγραφόμενος πρέπει να πάρει πρωτοβουλία. Μήπως, πρέπει όλοι μας να πάρουμε πρωτοβουλία; Μόνο από κοντά θα βρούμε τις λύσεις.

82.  Τη σημασία που έχει η θέση (το σημείο) στο λιανικό εμπόριο για να πουλάς αγαθά, έχει η προβολή στην ΚΕΜ ή στον τύπο, για να πουλάς franchise. Διαφορετικά πώς θα σε βρουν; Εκτός αν έχει 100 και βάλε σημεία. Δηλαδή, αυτά που έχουν ζήτηση είναι καλά επίπεδα και προνομιακές σελίδες. Από την άλλη, ακούστε ή ζητήστε την γνώμη αυτών που γνωρίζουν (τους εντός των μέσων) για την πλέον αποτελεσματικότερη προβολή σας.

83.  Και κάτι ακόμη, στα CRM υπάρχει ένα σημαντικό πεδίο. Πηγή. Από πού σας γνώρισαν; Εκτός, αν είστε πραγματικά αρκετοί γνωστοί.

84.  Φερθείτε σωστά για να σας φερθούν σωστά. (Το έλεγε και ο Μωϊσής.) Για να μην είστε αφελείς.

85.  Οι Εβραίοι έχουν ένα κοινό με τους Έλληνες της ομογένειας. Βοηθά και προτιμά ο ένας τον άλλο. Έχει έρθει ο καιρός που οι του franchise συμμερίζονται το ορθό της παραπάνω πραγματικότητας.

86.  Όλα τα θέλω γι αυτό γυρνώ από σύμβουλο σε σύμβουλο. Δεν χάνει την ευκαιρία (ο τελευταίος) και δημοσιεύει δελτία τύπου. Και ο έρμος ο δημοσιογράφος τι να κάνει;

87.  Αυτό που κάνει είναι να διατηρεί την αντικειμενικότητά του.

88.  Επιπλέον, σταθερά κρατά τον ρόλο του και πλέον ο ρόλος του έχει επιρροή. Και τα κείμενά του ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα άποψη.

89.  Μια και μιλάμε με δημοσιογράφους. Στην ΚΕΜ διανεμήθηκε ένα νέο περιοδικό franchise. Συγγνώμη, αφιέρωμα εφημερίδας ήταν! Σε αυτήν την περίπτωση, μια και τα συγχαρητήρια περισσεύουν, ομολογούμε ότι ζηλέψαμε.

90.  Το πόσο ενδιαφέρον είναι το franchise ως κλάδος και ως εξελίξεις φαίνεται και από τα άρθρα ορισμένων «συντακτών», που – αν μη τι άλλο – έχουν γραφτεί με μεράκι.

91.  Ο άσχημος σύμβουλος (που λέγαμε και στο προηγούμενο τεύχος) κάνει παρέα με άσχημους συνεργάτες. Και όλοι τους ένα κακό έχουν. Έχουν κολλήσει σε αυτά που έμαθαν ή που έλεγαν κάποτε. Οι καιροί αλλάζουν. Οι άνθρωποι, όμως, όχι. Έχω ένα πρόβλημα, θέτω ως προτεραιότητα την ποιότητα της δουλείας μου, και μετά τον σεβασμό ή την εκτίμηση.

92.  Λένε πως από μια ηλικία και πάνω δεν αλλάζεις. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν έχεις συνηθίσει να μαθαίνεις και να ανανεώνεσαι μέχρι τότε, έχασες για τα καλά. Βέβαια η καινοτομία διδάσκεται ο ο Dr είναι διαθέσιμος να εμψυχώσει και να ξεσηκώσει (προς το καλό) τα μυαλά μας.

93.  Είχε, κάποτε, ένα συνέταιρο. Τα χάλασαν. Επέμενε. Και το franchise του ξεκινά για τα καλά.  Πάντα σταθερά και πάντα με διεθνείς προδιαγραφές.

94.  Franchise παντού. Αν γνωρίζει το τι σημαίνει μπορείς να το διαμορφώσεις και να το χρησιμοποιήσεις πραγματικά καινοτομικά. Δύο είναι οι νέες franchised ιδέες που έχουμε υπόψη μας (και παρουσιάζονται στις ανά χείρας σελίδες). Όποιος τις βρει έχει double score.

95.  Αν θες να είσαι σωστός σύμβουλος οφείλεις να βλέπεις αυτά που δεν βλέπουν οι άλλοι. Οφείλεις να ξεχωρίζεις κάποια πράγματα και αυτό μπορεί να γίνει αν είσαι π.χ. μεθοδικός. Τυχαίνει ότι αρκετά στελέχη σε αλυσίδες νιώθουν καλύτερα από εσένα τις καταστάσεις. Από την άλλη, αφού δεν έχεις και πολλούς πελάτες, μήπως δεν πρέπει να επαναπαύεσαι;

96.  Είναι λάθος να λες ψέματα. Και κυρίως αν είναι χοντρά. Λάθος για σένα και χαρά για τους ανταγωνιστές σου.

97.  Πάντα υπάρχει κάποιος πιο έξυπνος από σένα. Αλλά, αν τον καταλάβεις, μήπως εσύ είσαι πιο έξυπνος; Άρα ποτέ σου δεν θα μάθεις ποιος είναι ο πιο έξυπνος!

98.  Τα Χ – Business δεν έχουν, ακόμη, ωριμάσει. Ένα είναι το E – Business. Ένα άλλο είναι το F – Business.

99.  Για να κάνεις, όμως, F – Business χρειάζεται να έχεις περάσει από το στάδιο των απλών business. Και οι business δεν είναι, πλέον, κάτι απλό, καθώς οι παντοπώλες και μια σειρά από άλλα επαγγέλματα έχουν απαξιωθεί στην πάροδο του χρόνου και στην πρόοδο που αυτός έφερε.

  1. Το F μπορεί να σημαίνει Franchise, μπορεί να σημαίνει και Fast. Ίσως να σημαίνει και τα δυο.
LET'S TALK FRANCHISE