Η πολιτική και το franchise

Για να γίνουν τα πράγματα ευκολότερα

  1. Οι εκλογές μάς έδειξαν δυο – τρία πράγματα. Το ένα είναι ότι έχουμε ξεπεράσει τα ταμπού της ηλικίας. Και ο Κώστας (ο πρωθυπουργός) και ο Γιώργος είναι πολύ μικροί σε σχέση με τους παλαιότερους αρχηγούς των κομμάτων. Δείξτε, λοιπόν, εμπιστοσύνη στα νέα μυαλά. Με το κατάλληλο «ύφος» και αν διαθέτουν αρετές, όπως ικανότητες και ήθος, μπορούν να αναδείξουν τη κρυμμένη «γοητεία» του franchise concept σας.
  2. Η τύχη, ως γυναίκα, ευνοεί τους νέους, επειδή είναι λιγότερο επιφυλακτικοί, περισσότερο άγριοι και τολμηροί. [Νικόλαος Μακιαβέλι]
  3. Ένα άλλο είναι ότι όλοι μας αντιληφθήκαμε και συμπαρασυρθήκαμε από το image making και τις δυνατότητες της επικοινωνιολογίας. Έτσι και ο επιχειρηματίας – δικαιοπάροχος χρειάζεται lobbing και PR, δεν πρέπει ο ίδιος να ασχολείται με την ενημέρωση των υποψήφιων δικαιοδόχων, οφείλει να προσέχει και το ντύσιμό του, το τι λέει και πως το λέει.
  4. Κάτι ακόμη. Η δύναμη της συνέργειας. Η συνένωση δυνάμεων με κοινό σκοπό. Δηλαδή, η δύναμη του έργου του καθενός, με κοινό σκοπό την καταξίωση του franchise. Δεν φτάνει να είναι υγιής ο θεσμός. Δεν φτάνει να ενισχύει την οικονομία. Δεν φτάνει να δημιουργεί θέσεις εργασίας. Δεν φτάνει να εμπνέει την επιχειρηματικότητα. Δεν φτάνει το γεγονός ότι ως θεσμός δίνει περισσότερες και ασφαλέστερες δυνατότητες επιχειρηματικής δραστηριότητας από το  οποιοδήποτε πρόγραμμα νεανικής ή γυναικείας επιχειρηματικότητας, ή επιδοτήσεων του ΟΑΕΔ. Πρέπει να το λέμε συνέχεια, να το αποδεικνύουμε, μέχρι να γίνει ευρέως και απόλυτα αποδεκτό. Έτσι κι αλλιώς, ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ.
  5. Και μια και μιλάμε για επιχειρηματίες, ποιός θα προσλάμβανε και ποιούς βουλευτές;
  6. Η ανάγκη τομών στο franchise έχει εντοπισθεί και μια λύση που έχει προταθεί αφορά στην ψήφιση νόμου. Μήπως δεν ξέρουμε τη δύναμη και την δικαιοσύνη του συστήματος;
  7. Η λύση είναι μία. Να γίνει αντιληπτό στους απανταχού δικαιοπαρόχους ότι χωρίς υγιή νοοτροπία και μακροπρόθεσμη στρατηγική, το μέλλον τους είναι προδιαγεγραμμένα ανύπαρκτο. Και αν οι ίδιοι δεν το αντιλαμβάνονται, οφείλει η ίδια η αγορά, μέσω συνδέσμου ή ΜΜΕ και κυρίως μέσω των συμβούλων να προστατέψει τον θεσμό.
  8. Ας μην ξεχνάμε ότι οι σύμβουλοι επηρεάζουν και κατευθύνουν. Άλλωστε, αυτοί είναι που ξέρουν την «πιάτσα».
  9. Και το βασικό είναι ένα: ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.

10.  Αν παραφράζαμε μια πολιτική τοποθέτηση θα λέγαμε ότι ο κάθε δικαιοπάροχος κρίνεται βάση της εμπειρίας του, του έργου του, της αξιοπιστίας του, της πρότασης που απευθύνει, της τεχνογνωσίας του.

11.  Τα πάντα είναι πολιτική.

12.  Οι καλύτεροι δικαιοπάροχοι ασχολούνται μόνο με ένα πράγμα. Το franchise business. (Την ανάπτυξη και την υποστήριξη του δικτύου τους).

13.  Κεντρικός έλεγχος και τοπική προσαρμοστικότητα. Αν τα έχεις μπορείς να ανοίξεις 2.500 εστιατόρια παγκοσμίως. Το έκανε η Domino’s Pizza.

14.  Τοπική προσαρμοστικότητα σημαίνει να έχεις 100 διαφορετικές πίτσες στο menu σου. Paneer pizza στις Ινδίες και Mayo Jaga στην Ιαπωνία.

15.  Και κάτι άλλο. Οι master franchisees προτείνουν και τα αρμόδια στελέχη στις κεντρικές υπηρεσίες εγκρίνουν.

16.  Τι αξίζει από τις προτάσεις των master franchise; Είναι κάτι που θα το βρείτε μόνοι σας (και έχει σχέση με το πόσο κοστίζει). Σε πρώτη φάση αν υπάρχει ιδιαίτερο προϊόν ή πραγματική τεχνογνωσία υπηρεσιών και υποδομής (π.χ. εξοπλισμού). Σε δεύτερη φάση το πόσο γνωστό είναι το σήμα, ώστε να «ακουστεί» και στη μικρή χώρα μας, αν και όταν έρθει.

17.  Άξιο απορίας: Ποιός δεν μπορεί να «αντιγράψει» μια καλή – από το εξωτερικό – ιδέα;

18.  Άξιο απορίας (Νο 2): Γιατί ο Έλληνας καταναλωτής αγαπά τόσο πολύ τα Goody’s;

19.  Τελικά είμαστε υπέρ ή κατά της παγκοσμιοποίησης;

20.  Cuddleconcepts: Οι επιχειρηματικές ιδέες που συνδυάζουν design και φιλικότητα.

21.  Franchise pollution: Η μόλυνση που προκαλεί η υπερπληθώρα πληροφοριών και επενδυτικών προτάσεων.

22.  Toxic franchisee: Ο εγωιστής και παντογνώστης δικαιοδόχος που είναι συνέχεια αρνητικός, απαιτητικός και γκρινιάρης.

23.  Boomerang franchisee: Ο δικαιοδόχος που εγκαταλείπει πολύ νωρίς κάθε προσπάθεια εργασίας και σοβαρότητας και εγκαταλείπει το δίκτυό του.

24.  Burn out: Η εγκεφαλική υπερφόρτωση που εκδηλώνεται με συμπτώματα χρόνιας κόπωσης, πονοκεφάλους, λήθαργο, εκνευρισμό, κ.λπ.  Αποτέλεσμα υπερβολικής συγκέντρωσης αρμοδιοτήτων και φορτωμένων ωραρίων.

25.  Slow food movement: 70.000 μέλη σε 40 χώρες αιτούνται το δικαίωμα στην γευστική απόλαυση. Με σήμα το σαλιγκάρι αντεπιτίθενται στην παντοκρατορία του fast food.

26.  Fouskadar: Η επίκτητη έκτη αίσθηση που μας επιτρέπει να αναγνωρίζουμε αν μια επιχειρηματική πρόταση είναι ή πρόκειται να εξελιχθεί σε φούσκα.

27.  Το 63,6% του πληθυσμού κατέχει κινητό τηλέφωνο. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν εταιρικό κινητό αγγίζουν το 8% του συνόλου.

28.  Το 19,6% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν internet και το 16,8% χρησιμοποιούν e-mails.

29.  Ο μέσος όρος εργασίας στις επιχειρήσεις είναι 46,1 ώρες την εβδομάδα για τους άνδρες και 40,4 ώρες για τις γυναίκες. [Bureau of Labor Statistics]

30.  Τα ανώτατα στελέχη στη λίστα Fortune 500 είναι κατά 84,3% άνδρες.

31.  Μελαγχολικές οι προσδοκίες των Ελλήνων όσον αφορά στο προσωπικό επενδυτικό μέλλον τους. Προτιμούν τις βραχυχρόνιες καταθέσεις, δεν ελπίζουν ότι θα έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν περισσότερα χρήματα τους προσεχείς μήνες. [Έρευνα της GfK Group για λογαριασμό της εφημερίδας The Wall Street Journal Europe, σε 18 χώρες]

32.  Το πρόβλημα δεν είναι όταν οι δικαιοπάροχοι λένε ψέματα, αλλά όταν τα πιστεύουν. Το ίδιο συμβαίνει και με τους συμβούλους.

33.  Ποιός παραδέχεται ότι υπάρχουν στην αγορά αρκετοί (αλλά λίγοι) δικαιοπάροχοι απατεώνες; Αυτός που ξέρει και δεν φοβάται να το πει.

34.  Δεν είναι το πρόβλημα το που θα γίνει η συνάντηση, αλλά με ποιούς θα γίνει. Κάποιοι είχαν υποσχεθεί δημόσια ότι θα συγκαλούσουν σε συνεδρίαση όλα τα μέλη. Δεν το έκαναν.

35.  Πολλοί ξεκίνησαν να ασχολούνται, πρόσφατα, με τον σύνδεσμο. Μήπως επειδή κάποιοι άλλοι εκδήλωσαν πρωτοβουλίες;

36.  Όταν είναι κάτι σε τέλμα χρειάζεται αλλαγή. Όταν ο σύνδεσμος θα πείσει ότι μπορεί να παράσχει έργο θα γράφουμε ο Σύνδεσμος.

37.  Όταν οι ανταγωνιστές σου διαθέτουν μια παραλλαγή του concept τους, η οποία βραχυπρόθεσμα τους προσδίδει έσοδα και ανάπτυξη, δεν είναι πολύ δύσκολο να μπεις και εσύ στον πειρασμό;

38.  To franchise μπορεί και έχει δημιουργήσει πολύ ισχυρούς επιχειρηματίες και έχει έρθει ο καιρός να γνωρίσουμε τις ικανότητές τους και σε άλλους «στίβους».

39.  Μερικοί κλάδοι αναπτύσσονται με αργούς ρυθμούς, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι προσοδοφόροι.

40.  Κάποιοι άλλοι τρέχουν. Μπράβο σε αυτούς που προβλέπουν και επιθυμούν την επιχειρηματική τους συνέχεια.

41.  Αν μερικά concepts της συμπρωτεύουσας επιθυμούν πανελλήνια ανάπτυξη, θα πρέπει να επικοινωνήσουν καλύτερα το τι κάνουν. Τι κάνουν οι ντόπιοι σύμβουλοι;

42.  Η εξέλιξη της τεχνολογίας απαξιώνει πολλές αλυσίδες. Μόνο όταν ο δικαιοπάροχος είναι αδύναμος να ανανεώσει το concept.

43.  Όσες υποδομές και τεχνογνωσία και να διαθέτεις, θα πρέπει να προτείνεις κάτι πολύ διαφορετικό για να επιτύχεις. Τόσο δύσκολο είναι να βρεθούν νέες ιδέες;

44.  Τελικά, αναμένονται τουλάχιστον δυο δυνατά concepts στον κλάδο Φούρνοι – Αρτοπωλεία. Και κάτι ακόμη... στην πληροφορική!

45.  Ο επιχειρηματίας, που μόνος του αξιολογεί δικαιοδόχους και προγραμματίζει την δημοσιότητα του franchise του, δεν τα καταφέρνει όπως αρμόζει στη φήμη των προϊόντων του. Μήπως οι άλλες επιχειρήσεις του τον έχουν απορροφήσει;

46.  Ξένο σήμα ξανά-ξεκινά την ανάπτυξη μέσω franchise.

47.  Όποιος δεν έχει δουλειές «χτυπά» τις δουλειές των άλλων. Ο πελάτης είναι ελεύθερος να αποφασίζει. Το ίδιο και ο προμηθευτής του.

48.  Για να πάς μπροστά, χρειάζεται, κάποτε, μια γερή απόφαση.

49.  Αν δεν σέβεσαι αυτούς που σε στήριξαν κάποτε, μην περιμένεις προκοπή. Να σέβεσαι αυτούς που σου διασφαλίζουν αποτέλεσμα.

50.  Αν δεν έχεις αποκτήσει τον σεβασμό τους, πρέπει να σε φοβούνται. Το καλύτερο είναι να σε αγαπούν.

51.  Παλιά στελέχη, σημερινοί επιχειρηματίες. Έπεται συνέχεια.

52.  Η ανάπτυξη στο franchise είναι αποτέλεσμα εύρεσης ικανών δικαιοδόχων. Μόνο μέσω οργάνωσης.

53.  Όλες οι εφημερίδες (και περιοδικά) προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν τη δυναμική του franchise για να εκδώσουν αφιερώματα. Δεν αρκεί, όμως, να ξέρεις μόνο τη δυναμική του. Κάτι που λίγοι το καταφέρνουν.

54.  Κλαδικό έντυπο στο χώρο της λιανικής συνεχίζει να φημολογεί και να εκφράζεται -με το γάντι- εναντίον θεσμικού παράγοντα του χώρου, φίλου δικού μας και φίλου πολλών, που –αν μη τι άλλο- αφενός προσφέρει και αφετέρου είναι πολύ σοβαρός Επαγγελματίας.

55.  Ο ένας πρέπει να προστατεύει τον άλλο. Franchise Ethics σημαίνει να ενωθούμε και να απαιτήσουμε τη θέση που αξίζει στον θεσμό και στους εαυτούς μας.

56.  Μη λέτε τα ίδια και τα ίδια. Έχετε γίνει (κάποιο) γραφικοί. Αλλάξτε ρότα!

57.  Τελικά η Ολυμπιάδα είναι η ευκαιρία να «βγει» η Ελλάδα σε κάθε TV του κόσμου;

58.  Για την επιτυχία της, ας μην ξεχνάμε το θέμα της ασφάλειας. Ευκαιρία για νέα concepts;

59.  Η Mc Donald’s Hellas θα λειτουργήσει τρία υπερμεγέθη εστιατόρια στο Ολυμπιακό Στάδιο, στο Κέντρο Γραπτού και στο Ολυμπιακό Χωριό. Το ολυμπιακό στοίχημα ξεκινά σύντομα για την γνωστή πολυεθνική.

60.  Τελικά θα μείνει μόνο ένας. Είπε ο Highlander.

61.  Τελικά όλες είναι ραπανάκια, είπε - για τις άλλες, στο χώρο της.

62.  Η αξιοπρέπεια είναι αρετή. Το μάθαμε στο σχολείο. Ωστόσο, είναι θέμα ευρύτερης ανατροφής, επαγγελματικής θέσης ή και κοινωνικής προέλευσης.

63.  Οι πολιτικοί οφείλουν να παραιτούνται όχι για εντυπωσιασμό, αλλά μόνο όταν στο πλαίσιο της αξιοπρέπειάς τους αναγνωρίζουν ότι έχουν αποτύχει. Το ίδιο ισχύει και για τα μεγαλοστελέχη, μικρών ή μεγαλύτερων επιχειρήσεων.

64.  Ο σύγχρονος δικαιοπάροχος οφείλει να χρησιμοποιεί μεταβλητό και ελεγχόμενο κόστος υποδομής και να προσαρμόζει με ευελιξία τις επιχειρησιακές διαδικασίες του, ώστε να διασφαλίζει υψηλή παραγωγικότητα, έλεγχο κόστους και αποδοτικότητας κεφαλαίων. Πώς θα το πετύχει; Μέσω ενός business plan και operational manuals που όχι μόνο θα του σχεδιάσει, αλλά και θα εφαρμόσει ο σωστός σύμβουλος.

65.  Αυτό μπορεί να το κάνει μόνο ο σύμβουλος. Ο λόγος; Το έχει ξανακάνει πολλές πολλές φορές.

66.  Άλλες επιλογές για τον δικαιοπάροχο;

67.  Να αντιγράψει (ας μην το σχολιάσουμε), ή να προσλάβει ικανά στελέχη που θα του προετοιμάσουν τα απαραίτητα.

68.  Πρώτο λάθος. Αν τα στελέχη του μπορούσαν να το κάνουν με επιτυχία και αποτελεσματικότητα, θα το έκαναν για τον εαυτό τους, καθώς το μόνο που δεν λείπει σήμερα είναι οι δυνατότητες εύρεσης χρηματοδοτήσεων.

69.  Το δεύτερο λάθος. Στην καλλίτερη περίπτωση τα στελέχη αυτά, έχουν σχετική εμπειρία από μια ή δυο άλλες επιχειρήσεις. Ο σύμβουλος διαθέτει εμπειρία από 50 έως 150 σχετικών εταιρειών. Άλλωστε αυτή είναι και η δουλειά του.

70.  Καλό θα είναι, για τον δικαιοπάροχο, να παραμένει επικεντρωμένος στις δεξιότητές του. Ας μην μπερδεύουμε τα πράγματα πριν έρθει ο καιρός τους.

71.  Μα είναι δυνατόν να έχεις 2 καταστήματα στην Ελλάδα και να θες να επεκταθείς στο εξωτερικό. Δεν περιμένεις να φτάσεις τα 20 καλλίτερα;

72.  Να σέβεσαι τις συμφωνίες σου. Για να σε σέβονται.

73.  Αν δεν ξέρεις ελληνικά, να μην μιλάς. Βάλε κάποιον άλλο.

74.  Να λες και κανένα ευχαριστώ. Αραιά και πού;

75.  Σήμερα, πρέπει να έχεις υποδομές. Να είσαι ανθεκτικός στις μεταβολές της αγοράς. Να αντέχεις. Και να υπερασπίζεις τους δικαιοδόχους σου. Αν δεν είσαι, βρες τον τρόπο να γίνεις. Διαφορετικά ισορροπείς σε τεντωμένο σκοινί.

76.  Μέσα στα τελευταία 13 χρόνια, το 105 του εργατικού δυναμικού και το 12% του μαθητικού πληθυσμού είναι μετανάστες. Το, δε, 51,157% της ελληνικής κοινωνίας αντιτίθεται στο  ενδεχόμενο δικαίωμά τους να ψηφίσουν.

77.  Ωστόσο, πολύ από αυτούς δραστηριοποιούνται, ήδη, επιχειρηματικά. Από την άλλη, είναι γεγονός ότι ανήκουν σε συγκεκριμένο καταναλωτικό target group. Κάτι που ενδιαφέρει και τους παίχτες της κινητής τηλεφωνίας. Και που το έχουν, ήδη, καταλάβει.

78.  Δεν πρόλαβε να το ανακοινώσει και ξέσπασαν οι επικρίσεις. Πρώτα απ’ όλα ο άνθρωπος είναι επιχειρηματίας. Τουλάχιστον, ξεκίνησαν – κάποιοι άλλοι – να σκέφτονται να τον ακολουθήσουν. Σκέψου να μάθουν ότι η ιδέα επιδοτείται!

79.  Αναμένουμε δραστική μείωση της φορολογίας. Να είναι καλά η Ε.Ε.

80.  Όλα για τις επιχειρήσεις (προεκλογικά).

81.  Επιδοτήσεις ανέργων για να ξεκινήσουν τις δικές τους επιχειρήσεις. Μα αν είσαι άνεργος, έχεις την ικανότητα να κάνεις κάτι δικό σου; Μάλλον, ναι, αφού οι έως τώρα εργοδότες σου, δεν σε έχουν εκτιμήσει όσο θα έπρεπε.

82.  Όταν οι κυβερνήσεις καταλάβουν ότι η ανεργία δεν μειώνεται με το να δημιουργούν, από χέρι ανίκανους επιχειρηματίες, τότε θα δώσουν προσοχή και στο franchise.

83.  Χρηματοδοτήσεις των εργοδοτικών εισφορών για τις επιχειρήσεις που προσλαμβάνουν ανέργους. Όσοι από εμάς έχουν προσλάβει στο παρελθόν προσωπικό με παρόμοιες προδιαγραφές θα το ξανακάνουν;

84.  Ενίσχυση των προγραμμάτων κατάρτισης των ανέργων. Αφού οι Σχολές μας δεν διασφαλίζουν ρεαλιστικές γνώσεις και δεν δημιουργούν πραγματικές ικανότητες, ας δώσουμε μια ευκαιρία για μεταπτυχιακές σπουδές επιπέδου προπτυχιακών.

85.  Αυτό που περιμένουμε είναι οι επιδοτήσεις των απολύσεων. Ποιός ξέρει; Η ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ (πέρα από τα ανωτέρω ψιλοχιουμοριστικά) ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ FRNACHISED ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (;)

86.  25 δις ευρώ έρχονται από το Δ’ ΚΠΣ (2007 – 2013). Αλλαγή φιλοσοφίας και διαδικασιών απορρόφησης.

87.  Εδώ δεν τα καταφέρνουμε με τις γνωστές διαδικασίες του Ντελόρ και του Σαντέρ, θα τα καταφέρουμε με τα νέα πακέτα;

88.  1,5 ευρώ επιπλέον κόστος για κατάθεση μετρητών σε λογαριασμό τρίτου. 0,60 λεπτά η εξόφληση των λογαριασμών ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ. Το franchise με ταχυδρομικά περιστέρια το έχετε σκεφτεί;

89.  Δυο ιδέες έχουν γεννηθεί και ωριμάζουν στην σκέψη τους. Ποιών και τι; Δυστυχώς δεν μπορούμε να ανακαλύψουμε.

90.  Κλωνοποίηση franchise συμβαίνει όταν κάποιος ή κάποιοι αποχωρούν από ένα δίκτυο προκειμένου να δημιουργήσουν ένα παρόμοιο και κατά τα άλλα διαφορετικό concept. Κρίμα, γι αυτούς, που η κλωνοποίηση δεν έχει ακόμη τελειοποιηθεί.

91.  Όταν προσλαμβάνουμε ένα στέλεχος, χρησιμοποιούμε κατά 21% ψυχομετρικά τέστς. Όταν αξιολογούμε δικαιοδόχους δεν θα έπρεπε αν μη τι άλλο να ρωτάμε και κάτι άλλο, εκτός από το κεφάλαιο που διαθέτουν;

92.  Είναι πιο σίγουρο να δημιουργείς υποδομές με τις οποίες δημιουργείς στελέχη, παρά να φλερτάρεις τα στελέχη των άλλων. Πάντως, η αγορά είναι ελεύθερη, και σκληρή, επίσης!

93.  Μπράβο στους ομίλους που υπάρχουν και ας μην το βροντοφωνάζουν. Όμιλος σημαίνει να δημιουργείς οικονομίες κλίμακος και να εκμεταλλεύεσαι στις συνέργειες.

94.  Πριν αγοράστε ενημερωθείτε. Κάνετε και μια έρευνα αγοράς.

95.  Πριν επιλέξτε σύστημα, διαβάστε. Μετά ρωτήστε.

96.  Κάποιος είπε να συμπληρώνετε τα checklists. (Ειρωνικά το είπε, μην το κάνετε.)

97.  Με την πρώτη καταχώρηση άνοιξε ένα franchised. Με την δεύτερη πάει για το τέταρτο.

98.  Δεν είναι μόνο η καταχώρηση, είναι και το περιεχόμενο.

99.  Εμπιστευθείτε την επιχειρηματική ενημέρωσή σας στο FRANCHISE BUSINESS, το έντυπο που τα λέει όλα, παίρνει θέσεις και δίνει ελεύθερο βήμα. Είναι οι λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά!

100. Ακόμη και κατά την διάρκεια των περιόδων που όλα πάνε καλά, πρέπει να προετοιμάζεσαι για τη μάχη. [Νικόλαος Μακιαβέλι]

 

 

LET'S TALK FRANCHISE