Παθιάζομαι και ερωτεύομαι ξανά από την αρχή τον θεσμό Curves, όταν βλέπω και ακούω πόσο αλλάξαμε τη ζωή της Ελληνίδας γυναίκας!

Μαρίνα Χρυσάνθου

Master Licensor των CURVES σε Κύπρο και Ελλάδα

 

Κυρία Χρυσάνθου, τελικά, τι είναι τελικά αυτό που μετράει περισσότερο στην επιτυχία ενός concept. Η καινοτομία, το σύστημα λειτουργίας, η υποστήριξη προς τους franchisees, το brand;

Σίγουρα μια καινοτομική ιδέα με την ανάλογη τεχνογνωσία, το σωστό σύστημα λειτουργίας και τη σοβαρή υποστήριξη είναι πολύ βασικά για την επιτυχία μιας επιχείρησης, αλλά το πιο σημαντικό στοιχείο επιτυχίας είναι οι πρεσβευτές του συστήματος στην αγορά – οι franchisees! Όσο σωστές και να είναι οι προδιαγραφές κάποιου συστήματος, η προσεκτική επιλογή των πρεσβευτών του είναι πάντα το κλειδί της επιτυχίας.

Ποιές ήταν οι προκλήσεις που συναντήσατε ως υπεύθυνη των Curves και πως τις αντιμετωπίσατε;

Πολλές ήταν και είναι οι προκλήσεις στην πορεία ανάπτυξης μας αλλά δύο ήτανε οι πιο σημαντικές. Η πρώτη πρόκληση ήταν ο ίδιος μου ο εαυτός. Ήθελα να αναπτύξω το δίκτυό μου το συντομότερο δυνατό και παντού. Οι αιτήσεις από υποψήφιους αγοραστές ήτανε πολλές τα έξοδα της εδραίωσής μου τεράστια και ο πειρασμός να ξεφύγω από τις αρχές μου ανάλογος. Συνεχώς πάλευα με τη συνείδησή μου να μην εγκρίνω λάθος συνεργάτες παρασυρόμενη από την ανάγκη εσόδων, γιατί στόχος -ήταν και είναι- να αναπτυχθώ σωστά για να μην κινδυνεύει το δίκτυό μου από μελλοντικές προκλήσεις και να καταρρεύσει. Οι σημερινοί μου συνεργάτες είναι η ξεκάθαρη απόδειξη ότι αυτή την πάλη την έχω κερδίσει και σκοπεύω να συνεχίσω να την κερδίζω.

Δεύτερη πρόκληση ήταν ο δισταγμός της αγοράς για κάτι τόσο καινοτομικό. Τα Curves ήταν ένα καινούριο είδος εκγύμνασης και οπωσδήποτε το κοινό δεν μπορούσε να φανταστεί πώς θα έβλεπε αποτελέσματα με το 30λεπτο πρόγραμμα που προσφέραμε. Αυτό φυσικά μπορούσε να αντιμετωπιστεί και αντιμετωπίστηκε με υπομονή. Οι επιλεγμένοι μου franchisees κράτησαν το ηθικό τους ψηλά μέχρι κάποιες Ελληνίδες να μας εμπιστευτούν, για να αποδείξουμε τα αποτελέσματα μας.

Σήμερα, πώς χαρακτηρίζετε την ανταπόκριση από του καταναλωτικού κοινού αλλά και των νέων επιχειρηματιών στο concept των Curves;

Τα Curves δεν προτίθενται να μειώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους και αυτό δυστυχώς σημαίνει μικρές και σποραδικές εκπτώσεις στην αξία του συστήματος για τα μέλη μας. Δυστυχώς με τις τραγικές εκπτώσεις που συμβαίνουν στα άλλα γυμναστήρια τα Curves βρέθηκαν να είναι σήμερα ανάμεσα στις ακριβότερες λύσεις στον τομέα... Ωστόσο, επειδή ο θεσμός είναι σωστός και ο καταναλωτής έχει απαιτήσεις ποιότητας, το κοινό μας όχι μόνο δεν μας έχει εγκαταλείψει αλλά μας προτείνει με πάθος, για αυτό και όταν ανοίγουμε ένα νέο παράρτημα το ποσοστό νέων μελών από συστάσεις βρίσκεται στο 65%.

Όσο για τους νέους επιχειρηματίες νομίζω ότι η ανοδική πορεία μας –54 παραρτήματα (συν 9 στην Κύπρο) σε 4 χρόνια– δείχνει την ανταπόκριση και την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν τόσο για την επένδυσή τους όσο και την λειτουργία τους, ακολουθώντας πάντα πιστά την πολιτική μας. Το γεγονός ότι μέσα σε αυτή την οικονομική πρόκληση της χώρας μας, εμείς έχουμε μέχρι τώρα να επιδείξουμε μόνο ανάπτυξη δικτύου μιλά από μόνο του!

Τι είναι αυτό που σας παρακινεί και σας δίνει δύναμη στην καθημερινότητα της δουλειάς;

Παθιάζομαι και ερωτεύομαι ξανά από την αρχή τον θεσμό Curves, όταν βλέπω και ακούω πόσο αλλάξαμε τη ζωή της Ελληνίδας γυναίκας. Οι ευθύνες και οι προκλήσεις είναι τεράστιες και παρόλο που είμαι θετικό άτομο και πιστεύω με πάθος σε αυτό που κάνω, πολλές φορές ένοιωσα κούραση, απογοήτευση και άγχος. Σε τέτοιες στιγμές προτιμώ να βγαίνω στα παραρτήματα και να τρέφομαι ακούγοντας τις εμπειρίες των μελών μας. Μπορώ να αντεπεξέλθω στην καθημερινότητα μόνο όταν υπάρχει ένας απώτερος στόχος και το να αλλάζεις την ζωή των ανθρώπων προς το καλύτερο είναι για μένα ένα λειτούργημα που μου δίνει δύναμη να συνεχίσω.

Εάν γυρίζατε πίσω στο χρόνο υπάρχουν πράγματα που θα κάνατε διαφορετικά;

Βλέποντας σήμερα το δίκτυό μου, υγιές, πιστό, αφοσιωμένο και τα μέλη μας ευχαριστημένα, ακόμα και τα λάθη που ίσως έχω κάνει δεν θα τα άλλαζα. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει franchisor αλάνθαστος, απλά υπάρχουν κάποιοι που δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους. Εγώ έχω μάθει και έχω εξελιχθεί μέσα από αυτά για αυτό και κάποιες φορές λέω ότι τα λάθη μου τα αγαπάω. Δεν θα άλλαζα λοιπόν κάτι.

Στις σημερινές οικονομικές συνθήκες τι θα συμβουλεύατε τους νέους επιχειρηματίες;

Οι απόψεις μου παραμένουν οι ίδιες. Το franchising είναι ένας γάμος, μια επαγγελματική συμβίωση και η αμφίδρομη προσεκτική επιλογή (franchisee και franchisor) είναι βασικό συστατικό επιτυχίας και αποφυγής δυσάρεστων «διαζυγίων». Κάτω από τις σημερινές οικονομικές συνθήκες η ανάγκη σωστών συνεργατών είναι περισσότερο από ποτέ επιτακτική. Όλοι εργαζόμαστε περισσότερο για λιγότερα κέρδη, κάποιοι franchisees μέσα στον πανικό τους μπορεί να ξεφύγουν από την οικονομική πολιτική της αλυσίδας τους, λόγω πίεσης από την αγορά και κάποιοι franchisors μπορεί να μη διαθέτουν την ευελιξία να δώσουν λύσεις στο δίκτυό τους με αποτέλεσμα αυτό να οδηγηθεί σε αδιέξοδο. Αν λοιπόν η επιλογή έγινε από την αρχή σωστά, ο franchisee θα παραμείνει πιστός ο franchisor θα συνεχίσει να δίνει λύσεις και το δίκτυο θα παραμείνει δυνατό μέχρι να έρθουν καλύτερες μέρες.

Ποιές είναι οι ασφαλιστικές δικλείδες που έχετε σχεδιάσει για την προστασία του δικτύου, ιδιαίτερα τη σημερινή εποχή;

Οι «προστατευτικές» δικλείδες για την προστασία ενός δικτύου –δεν θα τις έλεγα ασφαλιστικές– πρέπει να έχουν σχεδιαστεί από την αρχή και θα ήτανε αισχρό ψέμα αν εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος franchisor δηλώσει ότι δημιούργησε επιπλέον δικλείδες για τη σημερινή εποχή.

Δεν μπορεί ένας franchisee να θέλει να γίνει επιχειρηματίας και να κουβαλάει μαζί του το σκεπτικό του υπαλλήλου, κάτι που εξηγώ σε όλους τους υποψφίους στην πρώτη μας συνάντηση και πριν ακόμη εισέλθουν στο δίκτυο. Επιχειρηματίας σημαίνει «επιχειρώ» και αποδέχομαι ότι δεν υπάρχει ασφάλεια. Με το δεδομένο ότι ο franchisee είναι διατεθειμένος να δουλέψει σκληρά, μπορεί να μειώσει τα ποσοστά αποτυχίας του εάν η πρόταση που επιλέξει διαθέτει ΚΑΙ τα 3 κριτήρια α) να αντιπροσωπεύει ένα αληθινό προϊόν β) να επιλέξει ένα franchise που διατηρεί καλό όνομα στην αγορά και γ) να επιλέξει να συνεργαστεί με ένα δυναμικό franchisor ο οποίος έχει ήθος, γνώση, πείσμα και όραμα.

Συνεχίζω να επιλέγω για το δίκτυό μου -παρόλη την οικονομική πίεση– ανθρώπους που είναι διατεθειμένοι να δουλέψουν σκληρά και αφοσιωμένα, έτσι ώστε να διατηρούμε ένα καλό όνομα στην αγορά. Το προϊόν μας είναι αληθινό και φυσικά εγώ παλεύω με ήθος και όραμα μαζί τους. Δεν υπάρχουν και δεν έχω άλλες δικλείδες για την προστασία του δικτύου μου άλλες από αυτές που ξεκίνησα, όποια και αν είναι η σημερινή εποχή και οι franchisees μου το σέβονται αυτό και το εκτιμούν ως πραγματικοί επιχειρηματίες.

Ποιά είναι τα πλεονεκτήματα για το συνεργάτη επιχειρηματία και ποιο το ιδανικό προφίλ για εσάς;

Οι βάσεις με τις οποίες κτίστηκε αυτή η δικαιόχρηση είναι, όπως είπα πιο πριν, και τα πλεονεκτήματά της. Τα Curves είναι ένα αληθινό προϊόν για αυτό και δημιουργεί πιστό κοινό, διατηρεί ένα πολύ καλό όνομα στην αγορά, γιατί αντιπροσωπεύεται από σωστούς ανθρώπους και καθοδηγείται με το ίδιο ήθος κα πάθος τόσο από τον κ. Gary Heavin, τον ιδρυτή του, όσο και από εμένα και την ομάδα μου. Σε αυτό το προφίλ ταιριάζουν μόνο υποψήφιοι οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να εργαστούν σωστά, σκληρά και πιστά κάτω από οποιεσδήποτε προκλήσεις μας δώσει η κάθε εποχή. Υποψήφιοι που αντιλαμβάνονται ότι το μέγεθος της συνεισφοράς τους δεν είναι να πληρώσουν το αρχικό μας τέλος και να αναρτήσουν το λογότυπό μας αλλά ξέρουν να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους για να λειτουργούμε όλοι σαν μια μεγάλη ομάδα.

Παρατηρείται πλέον πολύ σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος για franchising. Πώς διαμορφώνεται το πλαίσιο συνεργασίας προς τους υποψηφίους ενδιαφερόμενους; Έχει αλλάξει; Έχει προσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα;

Πράγματι το τελευταίο έτος έχω πολλές αιτήσεις από αυτήν την μερίδα της αγοράς που αναζητεί επαγγελματικές λύσεις -δεν το λέω επιχειρησιακές λύσεις γιατί αυτά τα παιδιά απλά ψάχνουν να αγοράσουν μια θέση εργασίας- και τα Curves σίγουρα ανήκουν σε αυτή την κατηγορία και σίγουρα ένα φθηνότερο πακέτο θα τους προσέλκυε και θα βοηθούσε στην γρήγορη ανάπτυξη του δικτύου μου. Οικονομικά σαν franchisor μια τέτοια κίνηση με συμφέρει αλλά οι γρήγορες λύσεις έχουν και τα μειονεκτήματά τους, τα οποία σε αυτή τη φάση προτιμώ να τα αποφύγω. Ένας franchisee που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει στην τιμή αγοράς το franchise μου, το οποίο είναι και από τα φθηνότερα στην αγορά, τότε σίγουρα δε διαθέτει το κεφάλαιο να αντεπεξέλθει στα καινούργια μέτρα που κάθε τόσο αντιμετωπίζουμε. Έχουμε απορροφήσει σαν δίκτυο 2 αυξήσεις ΦΠΑ, περαιώσεις και αυξημένες εισφορές στην εφορία. Εάν αυτά συνέβαιναν σε ένα franchisee με περιορισμένους πόρους και μάλιστα στο γέννημα ενός παραρτήματος, σίγουρα θα έκλεινε σύντομα τις πόρτες του. Δε βλέπω το λόγο να προσθέσω στο δίκτυό μου άτομα με ανεπαρκή κεφάλαια, για να τα δω σε λίγο χρόνο να χάνουν τη σίγουρα χαμηλή επένδυσή τους, αλλά και να μεταδώσουν στην αγορά την λανθασμένη αίσθηση ότι τα Curves δεν είναι μια επένδυση με χαμηλά ρίσκα.

Ποιά είναι τα αναπτυξιακά πλάνα σας για το 2012;

Τα Curves διοικούνται ανεξάρτητα σε κάθε χώρα για αυτό και μπορώ να μιλήσω μόνο για την ελληνική αγορά την οποία εγώ καθορίζω. Θεωρώ το 2012 ένα καθοριστικό έτος για όλα τα franchise. Αυτό που ζούμε σήμερα είναι ένας οικονομικός πόλεμος και όπως σε κάθε πόλεμο κανείς δε βγαίνει αλώβητος. Σημασία έχει στο τέλος αυτού του πολέμου ποιες εταιρείες θα βρεθούν με τις λιγότερες ζημιές. Σαν επιχειρηματίας για το έτος 2012 δεν στοχεύω σε ανάπτυξη αλλά σε διατήρηση του δικτύου μου. Οι νέες πωλήσεις για ένα franchisor σίγουρα προσφέρουν περισσότερα κέρδη, αλλά μεγαλώνοντας το δίκτυο ανοίγουμε και περισσότερα μέτωπα. Στόχος μου αυτό το έτος δεν είναι μεγαλύτερα κέρδη αλλά να διατηρήσω τα υπάρχοντα παραρτήματα στα οποία πρέπει να είμαι και πιο συγκεντρωμένη και πιο κοντά τους. Η μοναδική εξαίρεση που κάνω στον κανόνα αυτό είναι η εσωτερική ανάπτυξη όπου σκοπεύω να αυξήσω τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στα υφιστάμενα παραρτήματα.

Σε ποιες περιοχές δίνετε προτεραιότητα;

Εάν ο υποψήφιος πληροί τα ακόμη πιο αυστηρά μας κριτήρια μας ενδιαφέρει άμεσα η αγορά της περιφέρειας όπως Βόλος, Λάρισα, Τρίπολη και γενικά περιοχές άνω των 20.000 ατόμων σε πληθυσμό, όπου τώρα δεν αντιπροσωπευόμαστε και έχουμε τεράστια ζήτηση από υποψήφια μέλη για να ανοίξουμε.

LET'S TALK FRANCHISE