Franchise Terminator

Μαθήματα εξολόθρευσης

  1. Αυτοί που θα παραμείνουν στο franchise, είναι αυτοί που αφενός έχουν ανάγει την ευρύτερη φιλοσοφία του franchise ως κυρίαρχη στρατηγική ανάπτυξής τους, και αφετέρου διαθέτουν στρατηγική και όραμα, που μεταβάλλονται και εκσυγχρονίζονται, στο πλαίσιο της σύγχρονης κοινωνικής και επιχειρηματικής εξέλιξης.
  2. Ευρύτερη σημαίνει, κυρίως, σεβασμό στον δικαιοδόχο και αναγνώρισή του ως άξιο συνεργάτη και όχι μόνο ως πελάτη.
  3. Για μια νέα Ευρώπη, με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, στην ελευθερία, στη δημοκρατία, στην ισότητα, στο κράτος δικαίου, με ειρήνη, ασφάλεια και ελεύθερο ανταγωνισμό.
  4. 780 αιτήσεις για πτωχεύσεις, από την αρχή του έτους και 130 εκατ. ευρώ οι ακάλυπτες επιταγές.
  5. Ευνοϊκή ρύθμιση για τις εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις της τετραετίας 1999 – 2003.
  6. Το επιχειρηματικό σκηνικό αλλάζει με ταχείς ρυθμούς. Για να πετύχεις οφείλεις να διαθέτεις γνώση, υποδομές και ενόραση για το μέλλον.
  7. Πάνω απ’ όλα να έχεις στρατηγική. (Και να την αλλάζεις προς επίτευξη του οράματός σου.)
  8. Το να μην έχεις στρατηγική, είναι να σαν είσαι στην στάση των λεωφορείων και να μην αποφασίζεις σε ποιο να μπεις.
  9. Την στρατηγική σου δεν χρειάζεται να την ξέρουν όλοι.

10.  Ελάχιστοι (πάντως ένας υπάρχει!) που αναγνωρίζουν τη νέα οικονομικοκοινωνική αναδιάρθρωση. (Τα πρώτα σημάδια έχουν αρχίσει να φαίνονται.)

11.  Εξελίξεις στο χώρο υπάρχουν. Νέα καταστήματα ανοίγουν. Νέες εταιρείες δημιουργούνται (ως συνήθως από κάποιους στο χώρο που διαθέτουν και μια κάποια εμπειρία).

12.  Έχει κέφι, υπάρχει και συνεννόηση (χημεία) και ανοίγει το ένα κατάστημα μετά το άλλο. Μπράβο και στους δυο.

13.  Νέα εταιρεία συμβούλων ξεκίνησε. (Με σημαντική γνώση και διαφορετική φιλοσοφία.)

14.  Νέα αλυσίδα ξεκινά και πραγματοποίησε τα πρώτα εγκαίνιά της. (Καλή επιτυχία.)

15.  Δεν πτωχεύει. (Καραμέλα το κάναμε! 3 δις έφτασε ο τζίρος του.)

16.  Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν, οι του franchise, είναι ότι ο κόσμος είναι μικρός και όλα μαθαίνονται. Γι αυτό να ενδιαφέρονται πρωτίστως για τη φήμη τους. Να έχετε αρχές και να παραμένετε σταθεροί σε αυτές.

17.  Τι περιμένουμε μετά τις 30 Αυγούστου;

18.  Απάντηση (1): Αύξηση ανεργίας στα επίπεδα του ’98 (11%), μείωση εξαγωγών, αυξήσεις τιμών, άνοδος των διεθνών επιτοκίων.

19.  Απάντηση (2): Νέα πακέτα επιδοτήσεων για τις εμπορικές επιχειρήσεις, μεγαλύτερη επιτυχία για την έκθεση franchise της Θεσσαλονίκης, αδύναμους και περισσότερο πιεσμένους ανταγωνιστές, αύξηση της επιχειρηματικότητας ως διέξοδο στην κρίση και στο πάγωμα των μισθών, πόλεμο τιμών, προσπάθειες για συνέργειες και lobbies.

20.  O κάθε υποψήφιος δικαιοδόχος ενδιαφέρεται περισσότερο για ένα concept, η μητρική εταιρεία του οποίου δείχνει να ενδιαφέρεται για αυτόν, παρά για ένα concept, όποιο και αν είναι αυτό, που είναι είτε αναγνωρίσιμο, είτε ελκυστικά προσοδοφόρο.

21.  Οι περισσότεροι πωλητές franchise λένε μικρά ή μεγάλα ψέματα.

22.  Τα μισά ψέματα που αφορούν σε μια οποιαδήποτε αλυσίδα franchise δεν είναι αλήθεια.

23.  Αν κατορθώσεις να επαναλαμβάνουν και άλλοι το ψέμα σου, το μεταμορφώνεις σε πλασματική αλήθεια.

24.  Οι υπεύθυνοι franchise (και οι σύμβουλοι ανάπτυξης) καλύτερα να μη λένε ψέματα, όταν η αλήθεια είναι πιο επικερδής.

25.  Το ψέμα και η φήμη είναι πρώτα ξαδέρφια.

26.  «Καλή Φήμη είναι το να λες αυτό που θέλεις να γίνεις, και να γίνεις αυτό που λες.» [Σωκράτης]

27.  Το ιδανικό είναι να τα έχεις καλά με όλους. Όμως, με μερικούς αυτό δεν γίνεται.

28.  Αν είσαι κολλητός με κάποιους, δεν μπορείς να τα έχεις καλά με τους εχθρούς τους.

29.  Η ακρίβεια οδηγεί τους καταναλωτές σε ανώνυμα προϊόντα, όχι, όμως, και σε ανώνυμες επιχειρήσεις.

30.  Αν κάποιοι πωλούν προϊόντα χαμηλότερα από εσένα ή αγοράζουν πιο φθηνά ή έχουν λιγότερα λειτουργικά. Αν οι πελάτες τους είναι ευχαριστημένοι, κάτι πρέπει να σκεφτείς να κάνεις.

31.  Creativity is inherent in each of us. What varies is the way in which we express that energy. It’s not how creative you are, it’s how you are creative. {Marci Segal}

32.  You can learn a lot about asking for customer feedback by giving it as often as you ca. you ‘ll learn when it’s easy to do and when it’s not easy to do. {Peter Davidson}

33.  If you can help people embrace and love continuous development then you really making a difference in their lives and careers. {Betsy Bernard}

34.  When women don’t like what they ‘re doing, they have a choice. A man puts his head down and says, I’m just going to gut it out. {Charles A. O’Reilly III}

35.  Ironically, the good logic of transferring jobs offshore depends on it not becoming widespread. Otherwise, those collective decision makers will find that their customers are unemployed. {John McDaniel}

36.  After 15 years in marketing I certainly feel the frustration. Every 3-year-old knows hot to get attention. But can we get attention and respect at the same time? {Theresa Quintanillia}

37.  Trying to teach people who have never practiced is worse than waste of time – it demeans management. {Henry Mintzberg}

38.  Το LEADERSHIP 50, είναι σαφέστατα ορθότερο, είναι και – κατά κάποιον τρόπο – υπαρκτό.

39.   Franchise leader: Αυτός που διαθέτει το μεγαλύτερο και υγιέστερο δίκτυο.

40.  Innovation leader: Που έχει δημιουργήσει κάτι εντελώς διαφορετικό και έχει, παράλληλα, σημειώσει αξιοσημείωτα αποτελέσματα.

41.  Fast leader: Αυτός που αναπτύσσεται πιο γρήγορα.

42.  Ποιά αλυσίδα έχει παραχωρήσει το 60% των μετοχών της;

43.  Ποιά (άλλη) αλυσίδα αναζητά στρατηγικό επενδυτή;

44.  Τα venture capitals (ενίοτε) επιθυμούν να συγκεντρώσουν την πλειοψηφία και χρησιμοποιούν μη-απόλυτα δεοντολογικές πρακτικές.

45.  On line πτωχεύσεις!

46.  Κάλλιο αργά, παρά ποτέ. Και ας μην συμφωνεί ο σύμβουλος!

47.  Ποιά είναι η «σφραγίδα» της αναποτελεσματικότητας;

48.  Πολύς ντόρος για τα καταστήματα ευκολίας, με παίχτες που διαθέτουν εμπειρία και γνώση.

49.  Αν είσαι πρώτος, σε αντιγράφουν. Για αυτό να χαίρεσαι. Να τρέχεις πιο γρήγορα. Και άσε τους, να συνεχίζουν να προσπαθούν.

50.  Δεν είναι οι τζίροι που έχουν μόνο σημασία. Με τα κέρδη τι γίνεται;

51.  Κάποιος θέλει να αγοράσει μια γνωστή αλυσίδα franchise. Συμβαίνουν και αυτά. (Κάποτε πιο συχνά).

52.  Πρέπει, ενίοτε, να αναθεωρείς τις συνεργασίες σου. Ειδικά, αν δεν βλέπεις αποτελέσματα.

53.  Ο δρόμος είναι κουραστικός και πρέπει να έχεις επιμονή και ήθος.

54.  Είναι αλήθεια, ότι οι μεγαλύτερες δουλειές συμφωνούνται σε επαγγελματικά γεύματα. Αρκεί να έχεις στην γκάμα σου προϊόντα ή (τουλάχιστον) ιδέες για μεγάλες δουλειές.

55.  Είναι σημαντικό να προσέχεις και να διαφυλάσσεις τους πελάτες σου. Απλά, πρέπει να προσέχεις και να γνωρίζεις τα ευαίσθητα σημεία τους. Δεν θα σε συγχωρούν για πάντα.

56.  Να λες και κανένα ευχαριστώ. Η αγορά ξέρει σε ποιους το οφείλεις.

57.  Καιρός για clubs, παραλιακά και επιχειρηματικά. Αρκεί να ξέρεις να επιλέγεις. Μείνε μακριά από αυλοκόλακες.

58.  Αρκετές υποθέσεις franchise, περιμένουν την εκδίκασή τους από τα ελληνικά δικαστήρια.

59.  Να διερευνάς πριν επιλέξεις.

60.  Μερικοί κλάδοι χρειάζονται αυτοαπασχολούμενους επενδυτές – επιχειρηματίες που αγαπάνε τον κλάδο. Ευτυχώς υπάρχουν αρκετοί και έτσι όλοι είναι ευχαριστημένοι.

61.  Αρκετοί έχουν ξεκινήσει αναδιοργάνωση του δικτύου τους (και ξεσκαρτάρισμα των δικαιοδόχων τους).

62.  Le-design: Η αναδιοργάνωση που βασίζεται στο νομικό κύκλωμα.

63.  FranchisePark: Το σύγχρονο εμπορικό κέντρο, όπου δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις δικαιόχρησης.

64.  Πάντα υπάρχει χώρος για κάτι καλύτερο.

65.  Αν οι δικαιοδόχοι δεν σε πληρώνουν, είτε πρέπει να καταγγείλεις την σύμβασή τους, είτε πρέπει να σκεφτείς τι συμβαίνει.

66.  Τι σχέση έχει ο Λυκουρέζος με το franchise;

67.  Μεταξύ απατεώνων ειλικρίνεια.

68.  Μόνο τα franchise θα επιζήσουν. Διαθέτουν αγορές σε καλύτερες τιμές και γνωστό εμπορικό σήμα. Όποιος το καταλαβαίνει, κερδίζει.

69.  Καλύτερα να μην ανοίξεις κανένα κατάστημα, παρά να ξεκινήσεις μια noname επιχείρηση. Μάθημα για δικαιοδόχους και υποψήφιους εμπόρους).

70.  Δεν είναι όλα τα concepts, κατάλληλα για franchise.

71.  Επειδή κάποια στιγμή, δήλωσες franchisor, δεν σημαίνει ότι το γράφει και η ταυτότητά σου. Σε τελική ανάλυση, άλλαξε ταυτότητα.

72.  Αν έχεις καλό λέγειν, κερδίζεις τους πελάτες σου. Αν έχεις ΜΟΝΟ καλό λέγειν, δεν τους ξανακερδίζεις.

73.  Το να τα λες μια έτσι μια αλλιώς. Να λες τα ίδια, με διαφορετικό ύφος, προς τον καθένα, είναι ικανότητα.

74.  Το να μην διαθέτεις μηχανογραφικά συστήματα ελέγχου και παρακολούθησης του δικτύου, είναι σαν να οδηγείς αερόψυκτο. (Εκτός και αν είναι Porsche.)

75.  Η καλύτερη διαφήμιση είναι το word of mouth.

76.  Να είσαι ρεαλιστής. Μην βασίζεσαι σε αυτό που θες, παρά, μόνο, σε αυτό που είναι δυνατό.

77.  Οι δυο μεγάλοι εχθροί της ηγεσίας είναι ο θυμός και ο φόβος. (Αν δεν φοβάσαι, μπορείς να έχεις την γαλήνη της δύναμης και της αυτογνωσίας.)

78.  Έχεις πάντα χρόνο για να μαθαίνεις. (Όπως και για να αποτυγχάνεις.)

79.  Το να χάνεις και καμιά μάχη, δεν είναι απελπιστικό.

80.  Να διαθέτεις χρόνο και χρήματα μόνο για τα σοβαρά θέματα.

81.  Να έχεις σύντομα meetings.

82.  Να έχεις καλή γραμματέα.

83.  Χρειάζεσαι βοηθό.

84.  Είναι ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ να αγνοείς τα πιστεύω των δικαιοδόχων σε εσένα.

85.  Είναι ΦΘΟΝΟΣ να μιμείσαι τις αλυσίδες που είναι καλύτερες από εσένα.

86.  Είναι ΟΡΓΗ να κατηγορείς την αγορά και το προσωπικό σου για τα δικά σου λάθη.

87.  Είναι ΟΚΝΗΡΙΑ να προσπαθείς με τον ίδιο τρόπο και να αποφεύγεις την ριζική αναδιοργάνωση.

88.  Είναι ΑΠΛΗΣΤΙΑ να απευθύνεσαι σε όλους τους καταναλωτές και να έχεις ως target group, άντρες και γυναίκες, από 18 έως 65 ετών.

89.  Είναι ΛΑΙΜΑΡΓΙΑ να τα θες όλα δικά σου.

90.  Είναι ΛΑΓΝΕΙΑ να μην ξέρεις πότε να σταματάς.

91.  Το μεγαλύτερο κόστος για μια επιχείρηση είναι η μη – εργασία. (Παλιά το έλεγαν κρυμμένο εργοστάσιο.)

92.  Το σύνδρομο της εικοσαετίας ήταν η κατάσταση στην Ελληνική επιχείρηση, βάση της οποίας εφαρμόζαμε οργανωτικές και αναπτυξιακές τάσεις με καθυστέρηση 20 ετών. Φαίνεται να έχει περάσει. Όχι, όμως, ακόμη και για το franchise. Ας αρκεστούμε, τουλάχιστον, στο να διδαχθούμε από την διεθνή εμπειρία.

93.  Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες αντιγράφονται. Οι άνθρωποι, πίσω από τις επιχειρήσεις, είναι αυτοί που δεν μπορούν να αντιγραφούν.

94.  Ενημερωτικοί φάκελοι που δεν παραπλανούν. Προσοχή στις λέξεις: Πρωτότυπο, αυθεντικό, εμπειρία, τεχνογνωσία, υποδομή, στόχος.

95.  ISO 9001 σε αλυσίδες franchise, με αντικείμενο την ανανέωση του concept, την υποστήριξη των δικαιοδόχων και την εφαρμογή από το δίκτυο των εγχειριδίων λειτουργίας. Μπράβο.

96.  Ο καταναλωτής θέλει χρώμα, χαρά, ευγένεια, διάθεση, αλλαγή, καλές τιμές.

97.  Ο υποψήφιος δικαιοδόχος θέλει ειλικρίνεια, νούμερα, εξυπηρέτηση, φιλικότητα.

98.  Ο δικαιοδόχος θέλει εμπειρία, αποτελεσματικότητα, αμεσότητα, παρακίνηση.

99.  Όλοι μας χρειαζόμαστε ξεκούραση.

  1. Διαβάζετε το 4ο τεύχος του FRANCHISE BUSINESS, για το 2004, και σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι.

 

 

 

LET'S TALK FRANCHISE