Μόνο μέσω της Υποστήριξης και του Έλεγχου

Μερικά από τα ερωτήματα στα οποία, δυστυχώς ακόμη και σήμερα, επικεντρώνονται νέοι αλλά και αρκετοί από τους παλαιούς Δικαιοπαρόχους και που εμείς οι Σύμβουλοι ακούμε καθημερινά είναι:

«Θα μας βρείτε πελάτες;» ή «Έχετε (έτοιμους) πελάτες που ζητούν το προϊόν η την υπηρεσία μας;»

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ φέρουμε σίγουρα ένα μεγάλο μερίδιο της ευθύνης, αφού ορισμένοι από εμάς στη φάση διεκδίκησης ανάληψης ενός νέου πελάτη δικαιοπαρόχου υποστηρίζουν ότι έχουν τους πελάτες «έτοιμους στο τσεπάκι» ή «τεράστιες λίστες με πελάτες σε αναμονή». Αυτό όμως δεν είναι το θέμα μας εδώ. Ας υποθέσουμε, ότι ο Σύμβουλος έβγαλε μέσα από το τσεπάκι του τον υποψήφιο πελάτη και τον ενέταξε στο δίκτυο του πελάτη Δικαιοπαρόχου.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ από τη στιγμή εκείνη και μετά. Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά, όλοι οι Δικαιοπάροχοι, οι οποίοι έχουν αναπτύξει ένα δίκτυο Δικαιόχρησης. Όλοι όμως ανεξαιρέτως, είχαν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της υποστήριξης. Προβλήματα που στο κάθε δίκτυο είχαν, μεν, διαφορετική πηγή προέλευσης, που όμως όλα κατέληγαν σε έναν κοινό παρονομαστή, ότι δηλαδή ο Δικαιοπάροχος πρέπει να έχει την κατάλληλη υποδομή σε ανθρώπινο δυναμικό, σε υλικο-τεχνική υποδομή και σε κεφάλαια. Πέρα από αυτά τα αυτονόητα, απαιτείται όμως και εμπειρία, την οποία οι περισσότεροι νέοι αλλά και πολλοί παλαιοί δικαιοπάροχοι δεν διαθέτουν.

Αυτό φαίνεται και από το γεγονός, ότι είναι ελάχιστοι δυστυχώς εκείνοι οι Δικαιοπάροχοι που ξεκινούν με ερωτήσεις του τύπου «Πώς θα μπορέσω να Ελέγξω και να Υποστηρίξω καλύτερα και πιο αποτελεσματικά το Δίκτυο των καταστημάτων μου και τους Franchisees μου;»

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ πως μόνον εάν σχεδιασθεί, με την βοήθεια μιας έμπειρης εταιρείας Συμβούλων, ένα σύστημα με άξονα τον Έλεγχο και την Υποστήριξη θα υπάρξει διασφάλιση της κερδοφορίας διαχρονικά τόσο για τον Δικαιοπάροχο όσο και για τους Δικαιοδόχους τους Δικτύου και κατ’ επέκταση θα διασφαλιστεί και η ομαλή αναπτυξιακή πορεία του Δικτύου. Αυτό θα φέρει πελάτες. Ένας ευχαριστημένος Δικαιοδόχος είναι η καλύτερη διαφήμιση ενός Δικτύου. Ένας δυσαρεστημένος θα αποτρέπει τους πάντες να γίνουν και αυτά μέλη.

Είναι γεγονός, και η FC&D το έχει τονίσει επανειλημμένως, ότι η ανάπτυξη και, κατ’ επέκταση η συντήρηση και η υποστήριξη ενός δικτύου Δικαιόχρησης, απαιτεί από το Δικαιοπάροχο την επένδυση χρηματικών ποσών, τόσο στην αρχική φάση προετοιμασίας – σχεδιασμού του συστήματος, όσο και στην μετέπειτα υποστήριξη. Η επενδυτική αυτή διαδικασία, δεν έχει γίνει κατανοητή από πολλούς δικαιοπαρόχους, οι οποίοι πιστεύουν ότι το Franchising μπορεί να λειτουργήσει ως βραχυπρόθεσμη λύση ταμειακών προβλημάτων τους.

Ο κάθε Δικαιοπάροχος θα πρέπει να συνειδητοποιήσει, ότι το Franchising είναι μια διαδικασία, όπου αυτός θα πρέπει πρώτα απ’ όλους να επενδύσει, για να κάνει απόσβεση του κόστους ανάπτυξης και κυρίως του κόστους υποστήριξης μετά από τρεις έως πέντε, συνήθως, δικαιοδόχους που θα τον έχουν εμπιστευτεί.

ΣΕ ΤΙ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΑΥΤΗ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ και πώς, κατ’ επέκταση διαφοροποιούνται οι δικαιοπάροχοι εκείνοι, που ακολούθησαν το δομημένο δρόμο σχεδιασμού – προετοιμασίας – ανάπτυξης και υποστήριξης των δικτύων τους, τα οποία επιπροσθέτως, αποτελούνται από επιτυχημένους συνεργάτες;

Η απάντηση που θα έδινε μια έμπειρη εταιρεία Συμβούλων Franchise είναι απλή. Ακολουθήστε όλα τα απαραίτητα βήματα προετοιμασίας και σχεδιασμού του πακέτου Franchise σας.

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ για να αποφύγετε πολλές φορές μοιραία, για την επιτυχία του συστήματος, λάθη. Ακολουθήστε ένα συγκεκριμένο Marketing – Plan προώθησης του Franchise σας. Οι Σύμβουλοι θα σας ενημερώσουν και για την καλύτερη αποδοτικότητα της κάθε κίνησης, ώστε να επιτυγχάνετε την μέγιστη οικονομία, αλλά παράλληλα και τη μέγιστη αξιοποίηση των χρημάτων που θα επενδύσετε για τη γνωστοποίηση και την προώθηση του Franchise σας. Και το κυριότερο, μην υποτιμάτε τη σημασία της σωστής προετοιμασίας της υποδομής Υποστήριξης των Franchisees σας.

Δεν συνειδητοποιούν επίσης, ότι το FSD - Franchise Support Development είναι το ισχυρότερο χαρτί στις διαδικασίες προώθησης, αφού αυτό καλύπτει την ψυχολογική και επιχειρηματική ανασφάλεια των νέων δικαιοδόχων, οι οποίοι έχουν ανάγκη αλλά και δικαίωμα, να αισθανθούν ότι υπάρχει από πίσω τους ένας σωστά δομημένος μηχανισμός, που θα τους υποστηρίζει σε καθημερινή βάση, και σε όλα τα επίπεδα οργάνωσης – λειτουργίας – προώθησης, πωλήσεων, marketing, διαφήμισης, χειρισμού ανθρώπινου δυναμικού, τιμολογιακής και εμπορικής πολιτικής και πως έτσι η επένδυση τους μπορεί να διασφαλίσει διαχρονικά την κερδοφορία της.

Όπως και να λειτουργεί ένα Σύστημα Franchise, είναι απόλυτα λογικό, ότι αν δεν πραγματοποιήσει πωλήσεις ο Δικαιοδόχος, ο Δικαιοπάροχος δεν θα έχει όφελος. Το ζητούμενο όμως, δεν είναι απλά να πουλάει ο Δικαιοδόχος και να είναι, στην καλύτερη των περιπτώσεων, βιώσιμος, αλλά μέσα από την υποστήριξη του δικαιοπαρόχου, να διασφαλίσει και μεγιστοποιήσει τα αποτελέσματα του, επιτυγχάνοντας σαφώς μεγαλύτερα οφέλη από τη συνεργασία αυτή, απ’ ότι αν είχε προβεί μόνος του στη δημιουργία μιας αυτόνομης και χωρίς υποστήριξη επιχείρησης.

Αυτή η προστατευτική «ομπρέλα» για να λειτουργήσει, θα πρέπει να στηρίζεται στις βάσεις μιας υποδομής που ακολουθεί τις βασικές αρχές λειτουργίας ενός FSD.  Δεν είναι τυχαίο ότι στην Αμερική και στην Βρετανία, ο θεσμός του Franchise γνωρίζει καλύτερα αποτελέσματα γιατί απλά σε αυτές τις χώρες έχουν θέσει ως προϋπόθεση τον Έλεγχο και την Υποστήριξη ώστε να έχουν καλύτερη Ανάπτυξη.

Ας αναλογιστεί ο κάθε Δικαιοπάροχος ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες του δικτύου του και ας συζητήσει με εξειδικευμένους συμβούλους τους τρόπους εκείνους που θα του επιτρέψουν να αυξήσει το επίπεδο της παροχής των υπηρεσιών προς το δίκτυο του, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος της διαδικασίας αυτής και αυξάνοντας τα οφέλη του από την βελτίωση του επιπέδου ικανοποίησης των πελατών – μελών του δικτύου του. Γιατί για έναν Δικαιοπάροχο οι Δικαιοδόχοι του δικτύου του αποτελούν τους κυριότερους και πιο απαιτητικούς πελάτες. Ας τους προσέξουμε λοιπόν!

- ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΡΡΗΣ – ΤΖΑΜΤΖΗΣ

LET'S TALK FRANCHISE