Super Unleaded Power Busting plus Loyalty Bonus

Βομβαρδιζόμαστε με ασυνάρτητα προϊόντα και διαφημίσεις

 

Η επιδίωξη των εταιρειών //κατανοητή πέρα για πέρα// να διατηρήσουν και να αυξήσουν τα μερίδιά τους έχει σπρώξει σε ένα ανελέητο αγώνα τόσο τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης, όσο και τις διαφημιστικές εταιρείες.

Η ΑΓΟΡΑ έχει γεμίσει με τα πάντα και οι καψεροί διαφημιστές //μπερδεμένοι από τις νέες τεχνολογίες// χρησιμοποιούν τεχνάσματα και όρους κατά βάση ακατανόητους, για παράδειγμα οι ενεργές φυσαλίδες οξυγόνου που απελευθερώνουν δύναμη που καθαρίζει τα ρούχα μας (και που λεκτικά μειώνει και το νέφος).

ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ δημιουργούν ξυραφάκια με πολλαπλές λεπίδες //ξεπεράσαμε τις τρεις// τα οποία, ενίοτε, πάλλονται με την ισχύ μιας μπαταρίας, ακόμη και σε προϊόντα μιας χρήσης.

ΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ δημιουργούν χρηστικά αντικείμενα, τα οποία από μόνα τους θα μπορούσαν να αποτελούν εκθέματα σε μουσεία μοντέρνας τέχνης πριν από πέντε χρόνια.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, και αναμφισβήτητα κάνουν την ζωή μας, πιο εύκολη, πιο ευχάριστη και μας προκαλούν τρομακτικό εθισμό στην κατανάλωση.

Η ΥΠΕΡΠΛΗΘΩΡΑ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ, από την άλλη, δεν είναι δυνατόν να απορροφηθεί, καθώς οι ανάγκες της πλειοψηφίας του πληθυσμού, λογικά, δεν καλύπτονται με τις τρέχουσες τιμές και τις στάσιμες αμοιβές. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι διαφημιστές δημιουργούν αλλεπάλληλες προωθητικές ενέργειες, που έχουν νόημα, μόνο, σε συνάρτηση νέων //ή διαφορετικά πακεταρισμένων// προϊόντων. Η λογική του μέσου αγοραστή αποσπάται από τις διαφημιστικές προσπάθειες. Η χρήση των προϊόντων προσωποποιείται και τα target groups γίνονται ολοένα και πιο μικρά, μέχρι της τελικής εξατομίκευσης.

Η ΕΠΟΧΗ της mass production μας έχει αφήσει για τα καλά και ο καθένας βρίσκει κάτι που έχει φτιαχτεί μόνο για αυτόν. Γένια σκληρά, μαλακά, λιπαρά, ατίθασα, τύπος ελαφρά αξύριστος, γενειοφόρος, κόντρα ξυρισμένος, μελαχρινός ή ξανθός, που ξυρίζεται γρήγορα, που θεωρεί απόλαυση το ξύρισμα... για τον καθένα μας υπάρχει το τέλειο ξυραφάκι.

ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΣ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ (ή όχι;). Σου αρέσουν τα αυτοκίνητα και οι όμορφες γυναίκες, υπάρχει το περιοδικό σου. Τι σχέση έχει το μεν με το δε; Μία και βασική: Το Χ ποσοστό των ανδρών που αρέσκονται σε μετατροπές και βελτιώσεις, εκτιμούν ιδιαίτερα τα καλλίγραμμα γυναικεία σώματα. Δεν υπάρχει λάθος στο ανωτέρω σκεπτικό! Είναι ολόσωστο και εξυπηρετικό, για αναγνώστες και εκδότες. Υπάρχουν κάποιοι/ες που ψάχνουν καλλυντικά για άντρες στους αντρικούς τίτλους των περιοδικών; Γιατί αυτοί/ές να μην έχουν το δικό τους περιοδικό, με πολλά άλλα θέματα που τους ενδιαφέρουν;

ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ, έχουμε αφήσει μακριά κάθε προσπάθεια συγκάλυψης και ξεχνάμε τόσο τα όρια, όσο και τις επισημάνσεις του τύπου «ακατάλληλο κάτω των 18». Δεν πρόκειται για θέμα ηθικής. Πρόκειται για θέμα σεβασμού στον άνθρωπο και στον καταναλωτή. Για να πουλήσεις, σήμερα, πρέπει να βγάλεις στον αέρα ραδιοφωνικό σποτάκι που να έχει σχέση με το σεξ, ανεξαρτήτως με το τι πουλάς. Αν είσαι έντυπο πρέπει να βρεις DVD, όσο περισσότερα τόσο καλύτερα. Αν είσαι τηλεοπτικός σταθμός και θες νούμερα, ξεχνάς τα ντοκιμαντέρ και ξεκινάς τα reality!

Η ΟΥΣΙΑ ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ και την αναζητούν κάποιοι σκεπτικιστές και ψιλοφιλόσοφοι. Αν μη τι άλλο, έτσι και τολμήσεις να πεις μια κουβέντα παραπάνω, σε παίρνουν για ψαγμένο. Η γενιά μου διάβαζε τους 4Τ, πέρα από την αγάπη στο συμπαθητικό τετράτροχο, για δυο ακόμη λόγους, για την έμπνευση και την εκπαίδευση σκέψης που πρόσφερε μια σειρά από άρθρα του Καββαθά, του Δήμου, κ.ά. και για την εξύμνηση της τεχνολογίας. Σήμερα, πραγματικά δεν ξέρω αν υπάρχει «ζωή» στα σύγχρονα αυτοκίνητα, πόσο η καταναλωτική μανία εκφράζει συμπτώματα στέρησης επιπέδου ζωής και ποιος αναγνωρίζει το τι σημαίνει ουσία.

Η ΟΥΣΙΑ ξεκινά από τους ανθρώπους πίσω από τα πράγματα και ίσως ακουστεί κάπως, αλλά σύντομα θα το δούμε και στη χώρα μας. Η πραγματική εικόνα της κάθε επιχείρησης, από το ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες της και το προσωπικό της, μέχρι το τι κάνει υπέρ ή κατά του περιβάλλοντος, η κοινωνική συμμετοχή της και το status της διαμορφώνουν το ποιοι θα είναι οι πελάτες της. Ο καταναλωτής επιλέγει όχι βάση προϊόντος (βάση της παραδοχής ότι όλα τα προϊόντα είναι λίγο - πολύ τα ίδια), αλλά βάση του τι είναι και του τι πρεσβεύει η ίδια η παραγωγός επιχείρηση.

LET'S TALK FRANCHISE