Franchise 2006

Η κρίσιμη χρονιά έρχεται

Σε λίγο καιρό ξεκινά //ημερολογιακά// το νέο έτος. Μετά από μια περίοδο ύφεσης, κρίσης, προσπαθειών επιβίωσης, ενεργειών ανάπτυξης, ξεκαθαρίσματος, ελπίδων, αμφιβολιών, κ.λπ. ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια καθαρή πλέον κατάσταση, όπου για να βελτιώσουμε τα οικονομικά μεγέθη μας απαιτείται //σε πολλές περιπτώσεις// ριζική αναθεώρηση των πραγμάτων.

 

Διαφοροποίηση και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα; Λίγο πολύ όλα τα concepts είναι τα ίδια; Όλοι οι δικαιοπάροχοι στη σειρά, κάνουν τις ίδιες ενέργειες για να έλκουν δικαιοδόχους, ένα περιοδικό, μια έκθεση, 10 τηλεφωνήματα, 2 – 3 συναντήσεις, ένα προσύμφωνο, ίδια περίπου entry fees και royalties, ίδιες αποσβέσεις, κ.λπ. Δεν τολμά να σκεφτεί κάποιος μια νέα λέξη, μια νέα υπηρεσία και ο ανταγωνιστής του έχει προβεί στο «εμείς πρώτοι το σκεφτήκαμε». Η μεγάλη πλάκα είναι ότι «πες» - «πες» κάποιοι δικαιοπάροχοι //και όχι μόνο// το  έχουν πιστέψει και οι ίδιοι. Τελικά τα συστήματα είναι τα ίδια και επιλέγουμε συνεργάτη – δικαιοπάροχο αυτόν που «συμπαθούμε» περισσότερο; Πραγματικά, στα λόγια όλοι, περισσότερο ή λιγότερο, είναι μια από τα ίδια. Η διαφορά βρίσκεται στο «μετά», και το θέμα είναι στο πως να μάθεις και ποιος θα σου πει το «μετά». Ένας σύμβουλος, ένας φίλος που ξέρει τα πράγματα από μέσα, κάποιοι υφιστάμενοι δικαιοδόχοι, δυο – τρία βασικά (π.χ. η εμπειρία του δικαιοπαρόχου, η πραγματική τεχνογνωσία του – αν τύχει και ξέρεις τον κλάδο, κ.λπ.). Εδώ αυτοκίνητο αγοράζεις και για 2 – 3 μήνες ρωτάς γνωστούς και αγνώστους αν τους αρέσει το τάδε ή το άλλο μοντέλο, αγοράζεις και καμιά δεκαριά περιοδικά και αν μπορούσες θα ζήταγες συνάντηση περί του θέματος και με τον Καβαθά. Δίνεις λοιπόν 15 – 20 χιλ. ευρώ και τους έχει «πρήξει» όλους. Όταν σκέφτεσαι να ανοίξεις μια επιχείρηση γιατί το παίρνεις το όλο θέμα τόσο προσωπικά, μήπως επειδή η γιαγιά σου δεν έχει ιδέα, ή μήπως επειδή ο κολλητός σου βαριέται να σε ακούει, αποφασίζεις μόνος σου; Αποφάσισε μόνος σου για το μέλλον της ζωής σου και κάνε λοιπόν το λάθος της ζωής σου.

Ωστόσο, πώς είναι δυνατόν ένας σχετικά απλός άνθρωπος να αξιολογήσει τις πληροφορίες που του δίδονται από τις μητρικές εταιρείες και πώς να μην «θαμπωθεί» από τα πολυτελή γραφεία και τις ωραίες κοπέλες των κεντρικών υπηρεσιών σε συνδυασμό με τα καλοτυπωμένα business plans και ενημερωτικά prospectus; Από την άλλη πώς είναι δυνατόν να «εκμαιεύσει» πληροφορίες από υφιστάμενους δικαιοδόχους ή οποίοι μερικές φορές είναι και κατάλληλα εκπαιδευμένοι //βάση εγχειριδίων λειτουργίας// για το τι θα πούνε; Επίσης, που θα βρει έναν αξιόπιστο σύμβουλο και πώς θα διασφαλίσει ότι αυτός δεν θα τον «σπρώξει» εκεί που θα βγάλει και την σχετική προμήθεια; Χάος και μπέρδεμα! Γι αυτό το λόγο οι περισσότεροι δυνητικοί και λίγο ψαγμένοι δικαιοδόχοι ένα έχουν στο μυαλό τους, το πως δεν θα τους εξαπατήσουν!

Μην πανικοβάλλεστε, τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα. Επιλέξετε είτε μια από τις υγιείς αλυσίδες, οι οποίες εμφανίζουν στιβαρά οικονομικά μεγέθη και δείκτες, διαθέτουν ένα αξιόλογο σε πλήθος δίκτυο καταστημάτων, χαρακτηρίζονται από εμπειρία μερικών ετών. Ακούστε και την γνώμη όσο περισσοτέρων «ειδικών» μπορείτε. Κάντε και μια δικιά σας έρευνα και αποφασίστε. Από την άλλη αν δεν μπορέσετε να αισθανθείτε σίγουροι ούτε για την πρόταση franchise που αξιολογείτε, ούτε για τον άνθρωπο με τον οποίο συνομιλείτε //είτε σύμβουλος ανάπτυξης, είτε υπεύθυνος εταιρείας// δεν είστε έτοιμοι για το επιχειρείν και κάτσετε στα αυγά σας!

Από την άλλη, θα προτείναμε να μην σκεφτείτε καν να ανοίξετε ένα «δικό-σας-όνομα» κατάστημα γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι και τα εμπόδια πολλά, και – αν μη τι άλλο – οι «επιχειρησιολόγοι» προβλέπουν οικονομικές θύελλες που δεν θα επιτρέψουν στα μικρά καραβάκια να κάνουν μεγάλα ταξίδια.

Το περιοδικό μας φιλοξενεί όλες σχεδόν τις σοβαρές προτάσεις δικαιόχρησης που είναι διαθέσιμες για την χώρα μας. Υπάρχουν δίκτυα που σταθερά τα τελευταία 8 χρόνια παρουσιάζουν τα νέα τους και τις καινοτομίες τους από τις σελίδες μας. Υπάρχουν νέοι δικαιοπάροχοι που τους δίνουμε το βήμα για να παρουσιάσουν την πρότασή τους, ώστε να τους δοθεί η ευκαιρία να τους εξετάσετε και να τους αξιολογήσετε μαζί με τους υπόλοιπους παλαιότερους και πιο γνωστούς συναδέλφους τους. Ως περιοδικό ενημερώνουμε με τις παρουσιάσεις των προτάσεων franchise και παράλληλα σας ευαισθητοποιούμε και σας εφοδιάζουμε με τις απαραίτητες πληροφορίες προκειμένου να λάβετε την πλέον κατάλληλη για εσάς απόφαση και είναι τιμή και χαρά μας να παρουσιάζουμε //στη συνέχεια// παλιούς αναγνώστες μας ως νέους και επιτυχημένους δικαιοδόχους.

*****

 

Αρκετοί νέοι δικαιοπάροχοι εμφανίστηκαν το 2005 και κάποιοι από αυτούς συνεχίζουν μια σταθερή αναπτυξιακή πορεία. Κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η ύπαρξη ενός αξιόλογου concept και η θέληση //σε συνδυασμό με την ύπαρξη κατάλληλων υποδομών// για συνεχή και αποτελεσματική υποστήριξη των δικαιοδόχων τους.

Μερικοί από τους πρωτοεμφανισθέντες δικαιοπαρόχους εγκατέλειψαν την προσπάθεια τόσο απότομα, όσο γρήγορα εμφανίσθηκαν, είτε επειδή κατανόησαν ότι δεν είχαν στον ήλιο μοίρα, είτε επειδή κατόρθωσαν να εισπράξουν τόσα Τέλη Εισόδου, όσα ήταν τα χρήματα που τους έλειπαν. Ευτυχώς, ήταν ελάχιστοι και κανένας δεν τους έδωσε σημασία, εκτός από μερικούς αφελείς (;) δικαιοδόχους.

Υπάρχουν αφελείς δικαιοδόχοι, οι οποίοι δεν μπορούν να αντισταθούν στην πειθώ των «πωλητών»; Τελικά όλο και κάποιοι υπάρχουν, οι οποίοι εμπιστεύονται το ένστικτό τους και δεν ακολουθούν //αν μη τι άλλο// τα δυο - τρία βασικά σημεία ελέγχου των επιχειρηματικών προτάσεων που τους επιδεικνύονται. Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι προκειμένου να λάβει κάποιος μιας σωστή απόφαση, η οποία θα χαρακτηρίσει το μέλλον και την ασφάλεια τόσο των χρημάτων του, αλλά κυρίως της μελλοντικής επαγγελματικής και επιχειρηματικής ζωής του, οφείλει να δαπανήσει είτε λίγο χρόνο, είτε και λίγα χρήματα για να λάβει την εμπεριστατωμένη γνώμη ενός ειδικού. Μπροστά στην πιθανότητα αποτυχίας μιας επένδυσης που στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν θα είναι μικρότερη από 30.000 ευρώ, η αμοιβή ενός συμβούλου //της τάξεως των 3.000 ευρώ// σίγουρα δεν φαντάζει υπερβολική!

Από την άλλη, το ίδιο ισχύει και για τους δικαιοπαρόχους. Όταν ανακοινώνουν αποσβέσεις των 3 – 5 ετών για τους δικαιοδόχους τους, θα πρέπει να είναι έτοιμοι να δαπανήσουν για δημιουργία υποδομών και για μελέτες στρατηγικής και οργάνωσης ανάλογα ποσά.

*****

Ποιός είναι ο κατάλληλος δικαιοδόχος; Αυτός που επιζητά επιδοτήσεις και δάνεια; Αυτός που χρησιμοποιεί το «εφάπαξ» του πατέρα του; Αυτός που έβγαλε με τον κόπο του το απαιτούμενο αρχικό κεφάλαιο; Ο δικαιοδόχος για να πετύχει, πέρα από εκπαιδευτικά προγράμματα και παροχή υπηρεσιών υποστήριξης πρέπει να διαθέτει την κατάλληλη κουλτούρα. Ασχέτως αν έχει δικά του λεφτά ή δανεικά θα πρέπει να έχει «ψηθεί» και λίγο από μόνος του. Όσο καλό και ασφαλές να είναι το franchise, δεν πρέπει οι δικαιοπάροχοι να δίνουν την δυνατότητα σε εντελώς άπειρους νέους επιχειρηματίες να «δοκιμάσουν» και να «μάθουν» για το πως παρακινούν και διοικούν τους υπαλλήλους τους, για το πως ελέγχουν το κατάστημά τους, για το πως συμπεριφέρονται στους πελάτες τους, κ.λπ. Πράγματα που κάποιοι πέρασαν μια ζωή για να τα μάθουν, δεν γίνονται βιώματα από τη μια μέρα στην άλλη και καλύτερα 2 σωστοί δικαιοδόχοι τον χρόνο, παρά 10 που δεν κατανοούν ούτε τα αυτονόητα.

 

Αν διαθέτετε λίγα ή αρκετά χρήματα και

νοιώθετε εγκλωβισμένοι

ως υπάλληλοι, άνεργοι ή καταστηματάρχες

επιλέξτε το franchise

για τα πλεονεκτήματα που σας παρέχει και

τα προνόμια που σας προσδίδει.

LET'S TALK FRANCHISE