Franchise Directory 2006

Όλες οι αξιόπιστες επιχειρηματικές προτάσεις για το 2006

 

Το πρώτο περιοδικό που κυκλοφόρησε την Ελλάδα, το πρώτο σε πωλήσεις περιοδικό για το franchise, έχει την τιμή να σας παρουσιάζει τις καλύτερες προτάσεις franchise και τους πρωταγωνιστές της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας.

 

Το πρώτο περιοδικό για το franchise, ξεκίνησε πριν από 9 χρόνια, την Άνοιξη του 1998. Ξεκινήσαμε το FRANCHISE BUSINESS, αρχικά, σε τετραμηνιαία βάση και κερδίζοντας γρήγορα την αποδοχή των Ελλήνων που αναζητούσαν έναν τρόπο έκφρασης της επιχειρηματικότητάς τους, καθιερώθηκε ως το μοναδικό αρχικά και ως το πρώτο στη συνέχεια έντυπο franchise. Αρχές του 1999, εκδώσαμε τον πρώτο ετήσιο οδηγό, που αποτελούσε //μέχρι εκείνη την στιγμή// την πληρέστερη καταγραφή όλων των αλυσίδων franchise που δραστηριοποιούνταν στη χώρα μας. Το FRANCHISE DIRECTORY ταυτίσθηκε με την ανάπτυξη του θεσμού στην χώρα μας και αποτέλεσε σημείο αναφοράς. Πλέον, το FRANCHISE BUSINESS //εδώ και μερικά χρόνια// κυκλοφορεί κάθε δύο μήνες και το όνομα FRANCHISE DIRECTORY υπάρχει στη μνήμη μας και αναφέρεται μόνο συμβολικά. Αρχές κάθε έτους, ανελλιπώς, προετοιμάζουμε και διαθέτουμε στα περίπτερα όλης της χώρας //όπως και κάθε τεύχος μας// την καλύτερη έκδοση για το franchise, όπου φιλοξενούμε δικαιοπάροχες εταιρείες που αναπτύσσονται μέσω του franchise, όλες τις αλυσίδες που σέβονται τον θεσμό, τον εαυτό τους και τους δικαιοδόχους. Για κάθε αξιόπιστο και σοβαρό σύστημα franchise θα ενημερωθείτε από το FRANCHISE BUSINESS. Άλλωστε, το γεγονός των πληρέστατων και αντικειμενικών παρουσιάσεων και της ενημερωτικής αρθρογραφίας μας, το οποίο μας κατατάσσει στην κορυφή της αξιοπιστίας ως επιχειρηματικό/ επενδυτικό περιοδικό, αποδεικνύεται και από την σταθερή πρωτιά μας στις πωλήσεις σε πανελλήνιο επίπεδο, όπου π.χ. για την έκδοση του Νοεμβρίου (Νο 26) το μερίδιο αγοράς μας ανήλθε περίπου στο 50% των συνολικών πωλήσεων, δηλαδή επιβεβαίωσε την διαφημιστική ατάκα μας: «Όσο πουλάνε όλοι οι άλλοι μαζί, πουλάμε μόνοι μας». Και αν σκεφτεί κανείς τον μεγαλύτερο συντελεστή αναγνωσιμότητας που φυσικά μας χαρακτηρίζει η εν λόγω διαφορά υπερπολλαπλασιάζεται. Η ύπαρξη και η επιτυχία μας οφείλεται στη δύναμη του franchise, ενός θεσμού, μιας πρακτικής και μιας λογικής που χαρακτηρίζεται από πολλαπλά και σημαντικά πλεονεκτήματα, τα οποία και το κατατάσσουν στην κορυφή.

 

Μοχλός Ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας, έχει χαρακτηρισθεί το franchise, πολλές φορές από όσους γνωρίζουν λίγο καλύτερα τα πράγματα. Πραγματικά, παρέχει την δυνατότητα να αναπτυχθούν ισχυρά και υγιή δίκτυα πωλήσεων, που αν χρησιμοποιούσε κάποιος τους παραδοσιακούς τρόπους ανάπτυξης θα αργοπορούσε, θα έχανε αποδόσεις, θα έμπλεκε με δάνεια και αποσβέσεις τεράστιων μεγεθών. Από την άλλη, όσοι επιλέγουν την ένταξή τους σε μια οικογένεια franchise, αποκτούν ένα δυνατό και αναγνωρίσιμο όνομα, τεχνογνωσία, εκπαίδευση, υποστήριξη, διαφήμιση, καλές τιμές αγοράς, κ.ά. Οι χρονιές που πέρασαν ενδυνάμωσαν τον θεσμό και ωρίμασαν τους θεσμικούς παράγοντες του χώρου. Η χρηματιστηριακή ευφορία προσέδωσε διείσδυση και δημοτικότητα. Η μετέπειτα εποχή, δημιούργησε ένα άτυπο //αλλά υπαρκτό// κώδικα δεοντολογίας, ο οποίος καθορίζει τα θεμελιώδη συστατικά του θεσμού και εγγυάται για το μέλλον των δικαιοδόχων. Η ίδια η αγορά, οι δυνητικοί δικαιοδόχοι, γνωρίζουν σε μεγάλο βαθμό το τι να προσέξουν και πως να επιλέξουν τον συνεργάτη δικαιοπάροχο. Η εμπειρία, το πλήθος και η ποιότητα του δικτύου του, τα οικονομικά αποτελέσματα της μητρικής και τα Ε3 των καταστημάτων της, ο βαθμός ικανοποίησης των δικαιοδόχων, οι υποδομές, η οργανωτική δομή των κεντρικών υπηρεσιών και μια σειρά από παράγοντες όχι μόνο είναι γνωστοί, αλλά και τους δίδεται πλέον η πρέπουσα σημασία. Η κρατική μηχανή, μετά από αγώνες για να την ενημερώσουμε, τόσο το FRANCHISE BUSINESS, όσο και ο Σύνδεσμος Franchise Ελλάδος, μέσω επίσημων διαδικασιών, ανεπίσημων συναντήσεων και προσωπικών πρωτοβουλιών αρχίζει να ευαισθητοποιείται και να κατανοεί τη φύση του franchise, το οποίο ως κλάδος εκπροσωπεί μια σημαντικά μεγάλη οντότητα επιχειρήσεων και εργαζομένων. Η διεθνής έκθεση franchise της ΚΕΜ ενημερώνει τουλάχιστον 20.000 υποψήφιους επιχειρηματίες ετησίως και κάθε Φεβρουάριο δίνει το έναυσμα για την ίδρυση πολλών νέων επιχειρήσεων.

 

Το franchise δίνει την δυνατότητα να ξεκινήσουν νέες επιχειρήσεις με πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας, απ’ ότι οι no name δραστηριότητες. Σύμφωνα με τη λογική του και με σκοπό να εισπράττει τα συμφωνημένα ο δικαιοπάροχος, απαιτεί την έκδοση αποδείξεων σε κάθε περίπτωση. Η μητρική εταιρεία κάνει τα αδύνατα δυνατά ώστε να υποστηρίξει καταστήματα που δεν τα καταφέρνουν, καθώς αν κατέβει η ταμπέλα τους, δυσφημείται ολόκληρη η αλυσίδα. Τα καταστήματα διαμορφώνονται με υψηλές προδιαγραφές αισθητικής και πληρούν κάθε κανονισμό ασφάλειας και υγιεινής. Όλα τα παραπάνω και αρκετά άλλα στοιχεία συνθέτουν ένα συγκεκριμένο περιβάλλον, το οποίο συμβάλλει θετικά στην Ελληνική Οικονομία. Δημιουργούνται νέες και ασφαλείς επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας, καταπολεμείται η φοροδιαφυγή, τηρούνται οι νόμοι και οι κανονισμοί για την ασφάλεια των εργαζομένων και των καταναλωτών. Βελτιώνεται η ποιότητα εξυπηρέτησης των καταναλωτών. Επιτυγχάνονται ανταγωνιστικές τιμές λιανικής και δημιουργείται τζίρος για μια σειρά παραγωγών και χονδρεμπόρων.

Καταναλωτές, Δικαιοδόχοι, Δικαιοπάροχοι, Προμηθευτές, Κράτος, όλοι ωφελούνται από την διάδοση του θεσμού.

 

Στην ετήσια έκδοση του FRANCHISE BUSINESS για το 2006, θα βρείτε αναλυτικά στοιχεία για περισσότερες από 100 επιχειρηματικές προτάσεις. Στις σελίδες που ακολουθούν θα διαβάσετε για το ιστορικό, τα προϊόντα και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτουν οι καλύτερες αλυσίδες στην Ελλάδα. Παράλληλα, θα βρείτε συγκεντρωμένα στην ειδική έκδοση The Best of Franchise, όλες εκείνες τις πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να κάνετε μια πρώτη επιλογή βάση των αντικειμένων που σας ελκύουν και των οικονομικών δυνατοτήτων τους. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι λεφτά βρίσκονται, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να ξεκινήσει μια επιχείρηση με μηδενικά ιδία κεφάλαια. Επιπλέον, το μοναδικό στοιχείο που δεν καταγράφεται στις παρουσιάσεις μας αφορά στον «αέρα», την άυλη εμπορική αξία του ακινήτου που θα εγκαταστήσετε το κατάστημά σας. Υπάρχουν αλυσίδες, που λόγω του αντικειμένου τους, δεν απαιτούν σημαντικά ποσά «αέρα» ή ακόμη και καθόλου. Σχεδόν πάντα χρειάζεται να προϋπολογίζετε ένα μεγαλύτερο ή μικρότερο ποσό για το συγκεκριμένο έξοδο. Επίσης, οφείλουμε να αναφέρουμε μια σειρά από διευκρινήσεις και συμπληρώσεις για τα δεδομένα που θα αναλύσετε στη συνέχεια:

Χρόνος Απόσβεσης: Αποτελεί πάντα εκτίμηση της δικαιοπαρόχου εταιρείας, βασισμένης σε ιστορικά στοιχεία που διαθέτει και συνήθως δεν συμπεριλαμβάνει τον «αέρα».

Entry Fees: Αφορούν το δικαίωμα εισόδου στην αλυσίδα και ισχύουν μέχρι τη λήξη της σύμβασης συνεργασίας. Συνήθως συμπεριλαμβάνουν αρχική εκπαίδευση, μεταφορά τεχνογνωσίας μέσω των εγχειριδίων λειτουργίας, δικαίωμα γεωγραφικής αποκλειστικότητας. Μετά το πέρας αυτής μπορεί να ζητηθούν νέα (συνήθως λιγότερα) ή και να μην υπάρχουν καθόλου. Σε κάθε περίπτωση το τι αφορούν και τι γίνεται κατά την ανανέωση της σύμβασης franchise περιγράφεται σε αυτήν. Επίσης, πολλές φορές στη σύμβαση γίνεται πλήρης ανάλυση του ποσού που αναγράφεται στο ανά χείρας ως entry fees, όπου για λόγους συντομίας έχουν όλα τα σχετικά στοιχεία έχουν συμπεριληφθεί σε αυτά.

Royalties και Advertising Fees: Άλλες εταιρείες τα έχουν ξεχωριστά και άλλες ενοποιημένα, αυτό δεν σημαίνει ότι οι δεύτερες δεν διενεργούν πανελλήνια διαφήμιση, απλά έτσι τους βολεύει αναφορικά με το λογιστικό τους σύστημα. Μπορεί να είναι σταθερά ή ποσοστό επί του τζίρου ή επί των αγορών.

Απαιτούμενος Χώρος: Το εμβαδόν που απαιτείται για ένα τυπικό κατάστημα.

Αρχική Επένδυση: Αφορά το κόστος διαμόρφωσης, επίπλωσης, εξοπλισμού και αρχικού εμπορεύματος. Το κόστος επίπλωσης και εξοπλισμού (δηλ. του κινητών μερών) μπορεί να αποκτηθεί μέσω leasing.

Απόσβεση: Το χρονικό διάστημα με το πέρας του οποίου, ένα κατάστημα έχει εκπληρώσει τις αρχικές οικονομικές υποχρεώσεις του στους προμηθευτές του, αυτές δηλαδή που αφορούν την αρχική επένδυση, πάντα υπό ομαλών και συνηθισμένων συνθηκών λειτουργίας.

Εγχειρίδια Λειτουργίας: Το γραπτό manual που περιγράφει τον τρόπο λειτουργίας του εκάστοτε καταστήματος, τον τρόπο και τις διαδικασίες επικοινωνίας με τα κεντρικά. Η γραπτή τεκμηρίωση της τεχνογνωσίας του δικαιοπαρόχου.

Εκπαίδευση: Αναφέρονται συνοπτικά στοιχεία όπως η διάρκειά της, αν υπάρχει αρχική ή συνεχής εκπαίδευση, κ.λπ.

Πιστοποιήσεις: Αναφέρονται τυχόν πιστοποιητικά ποιότητας ή/ και ασφάλειας και υγιεινής. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι κάθε αλυσίδα/ εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο των τροφίμων και ποτών οφείλει να ακολουθεί προδιαγραφές HACCP, το οποίο πιστοποιείται από αρμόδιους φορείς, όπως και το ISO 9001.

Προτεραιότητες Αναπτυξιακού Πλάνου: Αναγράφονται οι περιοχές που η κάθε αλυσίδα έχει θέσει ως προτεραιότητες για την ανάπτυξή της. Αν ενδιαφέρεστε για κάποια πόλη που δεν αναφέρεται στο Πλάνο Ανάπτυξης της αλυσίδας που αναλύεται μην διστάσετε να εκδηλώσετε ενδιαφέρον.

 

Ο Σύμβουλος Franchise αποτελεί το δεύτερο βήμα σας για μια επιτυχημένη επιλογή που θα διασφαλίσει το επαγγελματικό και επιχειρηματικό σας μέλλον. Ο Σύμβουλος Franchise διαθέτει μια σειρά από χαρακτηριστικά τα οποία τον καθιστούν αναγκαίο. Βέβαια, καλό θα ήταν να επιλέξετε Σύμβουλο πριν να επιλέξετε αλυσίδα για να συνεργασθείτε. Αν μη τι άλλο, οι Σύμβουλοι είναι ελάχιστοι σε σχέση με τις αλυσίδες που θα σας ενδιαφέρουν, και μπορείτε κάλλιστα να τους επισκεφθείτε όλους. Ο Σύμβουλος γνωρίζει πολύ περισσότερα για το franchise, από όλους, μπορεί να γνωρίζει ακόμη και περισσότερα από την ίδια την αλυσίδα για την ίδια καθ’ αυτήν την αλυσίδα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα βρείτε συγκεντρωμένη γνώση. Ο Σύμβουλος είναι αντικειμενικός. Έχει αμοιβή είτε από εσάς, είτε από κάθε επιλογή που θα κάνετε. Κατ’ αυτόν τον τρόπο υπερέχει από τον Υπεύθυνο Ανάπτυξης της αλυσίδας και δεν είναι πωλητής, είναι αυτό που πρεσβεύει το όνομά του.

Ο Σύμβουλος Franchise είναι απαραίτητος και για τον επιχειρηματία που επιθυμεί να αναπτυχθεί μέσω του θεσμού. Ο Σύμβουλος είναι αυτός που θα τεκμηριώσει την ικανότητα ή όχι και θα προσδιορίσει τον καλύτερο τρόπο για να εδραιωθεί μια αλυσίδα στο χώρο του franchise. Ο Σύμβουλος είναι αυτός που θα καθορίσει τον τρόπο με τον οποίο θα δημοσιοποιηθεί και θα λάβει χώρα η επικοινωνία και γνωστοποίηση της πρότασης franchise, αυτός που θα διαμορφώσει και θα τυποποιήσει το πακέτο franchise, που θα προδιαγράψει τους όρους συνεργασίας franchise, που θα υποστηρίξει και θα καθοδηγήσει την αλυσίδα στα πρώτα βήματά της και θα την ενισχύει με την τεχνογνωσία και τις εξειδικευμένες γνώσεις του στη συνέχεια.

 

Τα πλεονεκτήματα του franchise, δοκιμασμένα και τεκμηριωμένα, το καθιστούν μοναδικό ως επιλογή για δραστηριοποίηση στο χώρο της λιανικής. Καλύτερα να μη δραστηριοποιηθείτε σε τίποτα απολύτως, παρά να επιλέξετε τη λογική του «μοναχικού καβαλάρη». Πέρα από τα οφέλη που θα έχετε αν ενταχθείτε σε μια αλυσίδα franchise, μην ξεχνάτε τις σημερινές σκληρά ανταγωνιστικές συνθήκες της αγοράς. Σωστές επιλογές, διάθεση και όρεξη για κάτι καλύτερο και διαφορετικό προσδιορίζουν τον δρόμο της επιτυχίας σας.

LET'S TALK FRANCHISE