Τα παιχνίδια του franchise

 

  1. Η αγορά του franchise έχει αλλάξει (προς τα θετικά της).
  2. Οι νέοι δικαιοπάροχοι εμφανίζονται με ταχύτερους ρυθμούς.
  3. Οι νέοι δικαιοπάροχοι έχουν ως στόχο τη μακροχρόνια κερδοφορία των συνεργατών – δικαιοδόχων τους, εκ της οποίας διασφαλίζεται άμεσα και το δικό τους επιχειρηματικό μέλλον.
  4. Η αγορά έχει αποβάλλει ευκαιριακούς και τυχοδιώκτες δικαιοπαρόχους.
  5. Οι δικαιοδόχοι διακρίνονται πλέον για την ωριμότητά τους.
  6. Οι δικαιοδόχοι είτε αναζητούν επιχειρηματικές καινοτόμες ευκαιρίες, είτε επιθυμούν δραστηριοποίηση σε κλάδους που διακρίνονται για την σιγουριά τους.
  7. Σημαντικό ποσοστό των δυνητικών δικαιοδόχων αφορούν σε υφιστάμενα στελέχη ή σε υφιστάμενους επιχειρηματίες – ιδιοκτήτες καταστημάτων που αναζητούν αλλαγή επιχειρηματικού αντικειμένου.
  8. Οι Τράπεζες είτε έχουν δημιουργήσει, είτε σχεδιάζουν ειδικά προγράμματα ενίσχυσης του franchise.

 

  1. Ο Σύνδεσμος ευαισθητοποιεί το χώρο και τους ιθύνοντες με μια σειρά από στρατηγικά μελετημένες ενέργειες.

10.  Οι νέες επιδοτήσεις αναμένεται να μην εξαιρούν το franchise και όχι μόνο...

11.  Το φορολογικό ζήτημα (δηλ. αντιμετώπιση των entry fees και των royalties) αναμένεται να αντιμετωπισθεί ορθά από τη Πολιτεία (πάντα με την προτροπή και συμβολή του Συνδέσμου).

12.  Οι ημερίδες και τα σεμινάρια του Συνδέσμου συνεχίζονται.

13.  Η νομοθετική ρύθμιση βαίνει σε συγκεκριμένο δρόμο.

14.  Ολοένα και περισσότερα μέλη εγγράφονται στον Σύνδεσμο.

15.  Κάποιοι το «παίζουν» παρατηρητές, με ανεξιχνίαστες προθέσεις.

16.  Η ημερίδα του economists είχε ιδιαίτερη επιτυχία.

17.  Η Διεθνής Έκθεση Franchise – ΚΕΜ ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.

18.  Ο Προέδρος του Συνδέσμου Franchise της Ελλάδος συμμετέχει στο Εθνικό Συμβούλιο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

19.  Θα μείνει ένας και μόνο highlander;

 

20.  Οι σύμβουλοι παίζουν μπάλα!

21.  Κάποιοι μπερδεύουν το αγώνισμα και αντί να βάζουν γκολ (δηλ. να κάνουν σωστή δουλειά και να πληρώνονται αναλογικά με αυτά που προσφέρουν) παίζουν «κλοτσοπατινάδα».

22.  Κάποιοι παίζουν μπάλα με χιτώνες και δάφνες.

23.  Κάποιοι παίζουν ragby.

24.  Κάποιοι βάζουν τρικλοποδιές.

25.  Είναι κρίμα να βλέπεις δίκτυα - ή εταιρείες με δυνατότητες ανάπτυξης – να χαραμίζονται (και να καταστρέφουν την ανάπτυξή τους) πριν ακόμη (καλά – καλά) να την ξεκινήσουν.

26.  Όσοι αγαπούν το franchise, οφείλουν να προσέχουν ποιους συστήνουν!

27.  Τελική ευθύνη για τον Σύμβουλο που επιλέγει κάποιος έχει αυτός ο ίδιος και μόνο αυτός!

28.  Κάποιοι ταυτίζουν το «γκολ» μόνο με τη δική τους αμοιβή.

29.  Κάποιοι βάζουν γκολς από τη σέντρα.

30.  Το πρωτάθλημα ξεκίνησε! (και πάλι)

 

31.  Οι δικαιοπάροχοι (μικροί και μεγάλοι, νέοι και παλαιοί) οφείλουν να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα.

32.  Η αγορά του franchise ξύπνησε.

33.  Οι δυνητικοί δικαιοδόχοι αφορούν πλέον σε υποψήφιους επιχειρηματίες υψηλού επιπέδου.

34.  Η ύφεση της αγοράς και η σταθεροποίηση των μισθών έχει γεννήσει μια νέα, δυναμική και άκρως αξιόλογη κατηγορία δυνητικών δικαιοδόχων, στο λεξιλόγιο των οποίων υπάρχουν οι λέξεις NPV, PAYBACK PERIOD, EBITA, κ.ά.

35.  Οι δικαιοδόχοι δεν αρκούνται σε excelιστικα επιχειρηματικά πλάνα, αλλά ζητούν τεκμηριωμένες και συγκεκριμένες απαντήσεις.

36.  Οι συμβάσεις δικαιόχρησης οφείλουν να προσαρμοσθούν στις σημερινές επιχειρηματικές πρακτικές και στα πραγματικά δεδικασμένα.

37.  Όσοι είναι εκτός αγοράς είτε πρέπει να ανανεωθούν είτε να αποχωρήσουν ευπρεπώς.

38.  Όλα αλλάζουν! Από τον τρόπο προσέλκυσης δικαιοδόχων, μέχρι τις τεχνικές και τις διαδικασίες παρακολούθησης και υποστήριξης αυτών.

39.  Κάποιοι δεν δίνουν σύμβαση χωρίς υπογεγραμμένο προσύμφωνο. Καλά κάνουν.

40.  Είναι λογικό τόσο όσο και παράλογο να έχουν την απαίτηση οι δικαιοδόχοι να αξιολογείς δυο και τρία και τέσσερα καταστήματα πριν συμφωνήσουν να συνεργασθούν μαζί σου. Ο λόγος για τους δικαιοπαρόχους.

41.  Μια μικρή αλυσίδα αναζητά δικαιοδόχους.

42.  Μια μεγάλη αλυσίδα επιλέγει δικαιοδόχους.

43.  Ο κατάλληλος δικαιοδόχος συνεπάγεται υγιές κατάστημα, το οποίο συνεπάγεται υγιές δίκτυο.

44.  Ακολουθώντας αντίστροφη επαγωγή, οι μεγάλες αλυσίδες θα γίνουν ακόμη πιο μεγάλες και οι μικρές ακόμη πιο μικρές.

45.  Παρένθεση: (Μεγάλος δεν είναι μόνο αυτός που χαρακτηρίζεται από πλήθος καταστημάτων, αλλά και αυτός που η επιχειρηματική ιδέα του διακρίνεται από ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.)

46.  Κύριο χαρακτηριστικό των επιτυχημένων δικαιοπαρόχων (και γενικότερα των επιχειρηματιών) είναι η πίστη στον εαυτό τους.

47.  Χαρακτηριστικό πολλών δικαιοπαρόχων. Η προσπάθεια να διαθέσουν περισσότερες της μίας περιοχής στον ίδιο δικαιοδόχο.

48.  Ένα ακόμη χαρακτηριστικό: Να δημοσιεύσουν δελτία τύπου, πριν ακόμη (καλά – καλά) υπογράψουν.

49.  => Όποιος βιάζεται, σκοντάφτει!!!

50.  Αν είσαι δημόσιος υπάλληλος δεν μπορείς να ανοίξεις franchised κατάστημα. Αν μη τι άλλο μερικές φορές έρχονται και μεταθέσεις.

51.  Ένα καταπληκτικό Palmie bistro υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια στο Κεφαλάρι. Πλέον αποτελεί τη Ναυαρχίδα του δικτύου των Palmie bistro, πλήρως ανανεωμένο και ανακαινισμένο είναι το απόλυτο must της περιοχής!

52.  Αλυσίδα στο χώρο της γυναικείας ένδυσης, με πρόσφατη μεταγραφή και νέο franchise σκεπτικό έχει μπει στν διάδρομο απογείωσης και ποιος την φτάνει!!!!!

 

53.  Οι φήμες οργιάζουν!!!

54.  Κάποιοι τα παράτησαν.

55.  Κάποιοι αναζητούν ανάπτυξη με νέα στελέχη και δημιουργούν υποδομές.

56.  Νέες συνέργιες και στρατηγικές συμμαχίες.

57.  Νέα προϊόντα και διαφοροποιημένα concepts.

58.  Η αγορά – μάλλον – ξεκαθάρισε στους έμμεσα εμπλεκόμενους.

59.  Τα cities και τα clubs ξεθώριασαν, πριν καλά – καλά, εμφανιστούν.

60.  Τα πολλά βιβλία δεν δημιουργούν γνώση. Αν κάποιος στις business θέλει να μάθει ας διαβάσει περιοδικά ή ας παραγγείλει βιβλία από το internet (δηλαδή από ξένους συγγραφείς).

61.  Τα internet café χαρακτηρίζονται από τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους και αποτελούν σήμερα τη πιο δυναμική αγορά του franchise, δηλαδή τον κλάδο με την υψηλότερη ζήτηση.

62.  Οι δικαιοπάροχοι των internet café έχουν να λαμβάνουν έσοδα από τις συνδέσεις;

63.  Δίκτυο κομμωτηρίων ξεκίνησε TV spots! Μπράβο σας.

64.  Ένας ακόμη κλάδος με ζήτηση αφορά στις μικροεπισκευές αυτοκινήτων.

65.  Οι αναγομώσεις μελανιών στηρίζονται σε διεθνή τεχνογνωσία και ολοένα και περισσότερα καταστήματα ανοίγουν με πρωτοπόρο αυτόν που έχει τη καλύτερη νοοτροπία.

66.  Σωστός δικαιοπάροχος είναι αυτός που ανανεώνει το concept του και δημιουργεί συμπληρωματικά (ή και διαφορετικά) concepts εκμεταλλευόμενος την τεχνογνωσία που έχει δημιουργήσει.

67.  Εξελίξεις αναμένονται στα στεγνοκαθαριστήρια, στα internet café, στις μικροεπισκευές αυτοκινήτων και στα γυμναστήρια!!!

68.  Σύλλογοι και σωματεία κλειστών επαγγελμάτων κυνηγούν μερικούς κλάδους, με βάσιμες ή αβάσιμες κατηγορίες!!!

 

69.  Σε λίγες εβδομάδες ξεκινά ο νέος κύκλος της νεανικής και γυναικείας επιχειρηματικότητας με το franchise ως επιλέξιμη δραστηριότητα – καλώς εχόντων των πραγμάτων.

70.  Όσοι πιστοί προσέλθετε για στεγνοκαθαριστήρια, κομμωτήρια, internet café, υπηρεσίες υγείας, επισκευές αυτοκινήτων και λίγα ακόμη.

71.  Ξεκινά νέο πρόγραμμα για ενίσχυση των υποδομών μηχανογράφησης των κεντρικών υπηρεσιών των δικαιοδόχων, όπου ενισχύονται για συστήματα εμπορικής, λογιστικής διαχείρισης, MIS, παρακολούθησης δικαιοδόχων, ηλεκτρονικά καταστήματα, δικτύωση των καταστημάτων των αλυσίδων, κ.λπ. (αρκεί να διαθέτουν οι κεντρικές εταιρείες 20 άτομα μόνιμο προσωπικό).

 

ΚΑΤΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ

72.  Έκλεισε το κατάστημα των Smart Centers επί της Κηφισίας και εξαφανίσθηκαν οι επικεφαλείς, αφανείς και φανεροί, με πρωτοστάτη τον κο Γεώργιο Πιστόλα, του οποίου το επιχειρηματικό μέλλον είναι στα σίγουρα αβέβαιο και αναρωτιέται κανείς αν θα συμπαρασύρει τόσο την υποτιθέμενη Διευθύνουσα Σύμβουλο, όσο και εμπλεκόμενο μεγαλοεκδότη!!!

73.  Ποιός είναι ο κος Στέφανος Πουλάκας από τον Βόλο, όπου ενίοτε διανέμει, και ο οποίος εμφανίσθηκε κάποτε με τα καταστήματα  OUTDOOR και ποιά είναι η μόνιμη κατοικία του; Εκκρεμούν εις βάρος του σύμφωνα με πληροφορίες μας εκατοντάδες διαμαρτυρημένες συναλλαγματικές, ακάλυπτες επιταγές, διαταγές πληρωμής, κ.λπ., κ.λπ.

 

74.  Φήμες αναφέρουν ότι δικαιοπάροχος – επισκέπτης στην έκθεση franchise – με master franchise από το εξωτερικό χαρακτηρίστηκε ως απατεώνας και «έπεσε» και ξύλο, παρά το όνομα που εκπροσωπεί και τη γνωστή εταιρεία συμβούλων με την οποία συνεργάζεται!!!

 

Truths well told

75.  (1) Το πιλοτικό κατάστημα θεωρείται αναγκαίο για να ξεκινήσει κάποιος το franchise. Αυτό μπορεί να είναι ιδιόκτητο, μπορεί να ανήκει και σε «φίλο».

76.  (2) Ένα και μόνο πιλοτικό κατάστημα, όσα χρόνια και να λειτουργεί και όσο επιτυχημένο και αν είναι, μπορεί ποτέ να τεκμηριώσει – από μόνο του – την βιωσιμότητα της επιχειρηματικής ιδέας σε περίπτωση αναπαραγωγής αυτής;

Τελικά, για να αποδείξει κάποιος την ικανότητά του να «δημιουργεί» και να «υποστηρίζει» καταστήματα franchise θα πρέπει να διαθέτει μια σειρά από χαρακτηριστικά:

77.  (3) Αναγνωρίσιμο όνομα με φήμη και αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό.

78.  (4) Ικανό πλήθος επιτυχημένων καταστημάτων, εταιρικών ή franchised, σε περιοχές με διαφορετικές καταναλωτικές συμπεριφορές, δηλαδή τόσο σε Αθήνα, όσο και σε Επαρχία.

79.  (5) Διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά και ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

80.  (6) Αποκλειστικότητες και πατέντες, που αφορούν κυρίως στα προϊόντα που διαθέτει και λιγότερο στο αρχιτεκτονικό concept.

81.  (7) Δομές και τεχνογνωσία για να υποστηρίζει το δίκτυό του.

82.  (8) Οικονομική δυνατότητα για να προβεί τόσο στη δημιουργία των απαραίτητων για το franchise υποδομών, όσο και σε ενέργειες «εγκαθίδρυσης» της αλυσίδας του, π.χ. για δημιουργία καταστημάτων ή για διενέργεια διαφημιστικών ενεργειών.

83.  (9) Από την άλλη, ποιός μπορεί να θέσει όρια στην επιχειρηματικότητα;

84.  (10) Τα σχέδια νόμου που έχουν κατά καιρούς συζητηθεί ή προταθεί αφορούν κυρίως στην προσυμβατική σχέση franchise και εστιάζονται στην πλήρη διαφάνεια και παρουσίαση των στοιχείων που συνιστούν το ποιόν του δικαιοπαρόχου και στις ελάχιστες προδιαγραφές που οφείλει να πληροί η δικαιοπάροχος εταιρεία, π.χ. ένα ή δύο πιλοτικά, ύπαρξη σύμβασης δικαιόχρησης, κατατεθειμένο εμπορικό σήμα, κ.λπ.

85.  Η θέσπιση ελάχιστων προδιαγραφών ικανότητας για τους δικαιοπαρόχους προφυλάσσει την αγορά και συγκεκριμένα τους δικαιοδόχους από συνεργασίες με αμφίβολα αποτελέσματα.

86.  Οι συνολικοί παράγοντες που έχουν άμεση εξάρτηση από τους δικαιοπαρόχους και διαμορφώνουν τις πιθανότητες βιωσιμότητας σε καμιά περίπτωση δεν οριοθετούνται από κρατικούς νόμους και ακολουθούν μόνο το νόμο της αγοράς (μετ. της πιάτσας).

87.  Οι δικαιοπάροχοι θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι οι δυνητικού δικαιοδόχοι χαρακτηρίζονται, πλέον, από αυξημένο επίπεδο γνώσης και εμπειρίας, καθώς η πλειοψηφία αυτών διαθέτει εργασιακή ή/και επιχειρηματική εμπειρία. Στο γεγονός αυτό οφείλεται και η σημαντική ανάπτυξη του franchise τα τελευταία έτη!

 

FRANCHISE LEXICON

88.  Franchisalism: Η απόλυτη κυριαρχία των δικαιοπαρόχων προς τους δικαιοδόχους και η επιβολή μιας σειράς απόλυτων νομικά καταχρηστικών όρων λειτουργίας (franchise + vandalism).

89.  Fr creep: Η προβολή του franchise σε διαφημίσεις κάθε είδους, π.χ. σε καταναλωτικά περιοδικά, καταναλωτικά έντυπα που διανέμονται ευρέως, καρτολίνες, ραδιόφωνο, κ.λπ.

90.  Ghost Franchise: Μια γνωστή, κάποτε, αλυσίδα franchise που πλέον υπάρχει αλλά έχει χάσει όλη την αίγλη της.

91.  Froken: Η μέθοδος που έχουν υιοθετήσει κάποιοι σύμβουλοι, οι οποίοι προσκαλούν δυνητικούς δικαιοδόχους για δωρεάν ενημέρωση σχετικά με ένα συγκεκριμένο σύστημα franchise, το όνομα των οποίων τους έχει δώσει η συγκεκριμένη δικαιοπάροχος εταιρεία και όταν – με το καλό – έρθουν αυτοί στα γραφεία των συμβούλων, τους ενημερώνουν για τα υπόλοιπα συστήματα που εκπροσωπούν.

92.  Franchise Market: Καταστήματα (Σύμβουλοι) που πουλούν την πραμάτεια τους όπως και τα γνωστά μανάβικα, δηλαδή απαντούν και αναμένουν ερωτήσεις του στυλ: Εσείς τι έχετε;

93.  Passion Franchise: Η αλυσίδα που έχει κατορθώσει να συνεργάζεται με ευχαριστημένους δικαιοδόχους και να έχει ευχαριστημένους πελάτες, οι οποίοι διαφημίζουν και γίνονται υπέρμαχοι του franchise που προτείνει.

94.  MonoFranchise Business: Φιλοσοφία λειτουργίας δικαιοπαρόχων, οι οποίοι έχουν τα μοναδικά τους έσοδα από entry fees και royalties.

95.  De-Franchise: Όταν κάποιος σταματά το franchise, επειδή είτε τα θαλάσσωσε, είτε άλλαξε στρατηγική.

96.  Brokeback Franchise: Η κατάσταση κατά την οποία ένα από τα δύο μέρη αποφάσισε ότι το franchise δεν του ταιριάζει.

97.  Franchise Revenge Effect: Όταν η είσοδος στην αγορά μιας αλυσίδας franchise αλλάζει το τοπίο και οδηγεί προς τον αφανισμό τα αυτόνομα καταστήματα του κλάδου.

 

98.  «Τα καταστήματα με το σήμα MUSSES, θυμίζουν κάποιους που έχουν κρατήσει τη πινακίδα μιας αντιπροσωπείας, της οποίας έχει κλείσει το εργοστάσιο στο εξωτερικό»!

99.  Το franchise δεν πωλείται, παρά παραχωρείται. Πάντα με τους νόμους και τους κανόνες των πωλήσεων.

100. Η φιλοσοφία και οι διαδικασίες της πώλησης διέπουν τη ζωή μας!!!

 

LET'S TALK FRANCHISE