Start Franchise

Έχουμε αναφερθεί αμέτρητες φορές, σε άρθρα, σε συνεντεύξεις, σε σεμινάρια και κυρίως σε κατ' ιδίαν συζητήσεις με επιχειρηματίες που βρίσκουν ελκυστική την προοπτική να δημιουργήσουν τη δική τους αλυσίδα μέσω franchise.

Κάποιοι το επιχείρησαν και το κατάφεραν με αξιοσημείωτα αποτελέσματα, τόσο στην Ελλάδα, όσο (κάποιοι λίγοι) και στο εξωτερικό.

Κάποιοι το κατάφεραν για λίγα χρόνια, κάποιοι για πολλά περισσότερα... και ακόμη συνεχίζουν.

Μπορείτε να εμπνευσθείτε από το παράδειγμα των coffee island ή των chillbox.

Μπορείτε να ενθουσιαστείτε από τα νέα καταστήματα της REFAN by Epsilon 5 ή της FAMOUS.

Μπορείτε να αναρωτηθείτε (σίγουρα!) για τη μεγαλειώδη κάθοδο εκ Λαρίσης των Mikel.

Αρκετοί αντιμετωπίζουν το franchise ως τον τρόπο να βγάλουν χρήματα. Λιγότεροι ως ηθική επιβράβευση της επιτυχημένης ιδέας τους και του αρχικού κόπου τους. Αυτοί που δημιούργησαν κάτι ιδιαίτερο – διαφοροποιημένο και αφού επέτυχαν αποφασίζουν ότι τα σύνορα της φιλοδοξίας τους δεν μπορούν να περιορισθούν σε ένα και μόνο κατάστημα.

Ποια είναι, όμως, η πεμπτουσία του όλου θέματος περί ανάπτυξης franchise;

Αν έχεις ένα κατάστημα, (ή και λίγα ακόμη) αν το σχεδίασες με κόπο και με όραμα, με πάθος και δέσμευση. Αν είναι όντως διαφορετικό και καινοτόμο. Αν είναι επιτυχημένο και πάει καλά. (Από τύχη ή έρευνα το έχεις ανοίξει και σε ένα σωστό σημείο) ... τι κατάφερες τελικά;

Περίπτωση Α: Διατηρείς για αρκετά χρόνια το κατάστημά σου και παραμένεις ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας. Το οργανώνεις και καλά και έχεις και χρήματα και ελεύθερο χρόνο για διακοπές!

Περίπτωση Β: Διατηρείς για αρκετά χρόνια το κατάστημά σου και παραμένεις ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας. Δεν καταφέρνεις να το οργανώνεις σωστά και παραμένεις εγκλωβισμένος στο ωράριο λειτουργίας του!

Περίπτωση Γ: Σταδιακά το κατάστημα αρχίζει να φθίνει και ξεκινάς αλλαγές στο menu, αρχίζεις να πειραματίζεσαι με internet και social media. Αρχίζεις να αναζητάς πιο φθηνές Α' Ύλες, αρχίζεις να μειώνεις τιμές λιανικής και να βάζεις προσφορές και happy hours. Σταδιακά, αντιλαμβάνεσαι ότι έσβησε...

Περίπτωση Δ: Στάθηκες τυχερός με την επιλογή της θέσης, καθώς γίνεται πανικός, ότι και να βάζεις σε βιτρίνα ή menu πουλάει... Όμως, οι αγορές είναι σαν τα κύματα των surfers, αλλάζουν και ενίοτε σκάνει αλλού. Η αγορά που είσαι αλλάζει ή ένα πολύ πιο «ικανό» concept σκάει δίπλα σου. Πάταγος! Κρίμα! Το έχασες!

Το Franchise σου προσφέρει το brand που δεν μπορείς να το αποχτήσεις μέσω διθυραμβικών σχολίων σε περιοδικά και blogs. Η δύναμη των αριθμών (δηλ. το πλήθος των καταστημάτων) δεν έχει αντίπαλο δέος. Σκέψου το δίκτυο της Γρηγόρης Μικρογεύματα, δεν έχεις διαβάσει πουθενά κριτικές για το περιβάλλον, την γνήσια τυρόπιτα ή οτιδήποτε άλλο, και όμως... ποιος δεν το ξέρει; Ποιος αμφιβάλλει ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη, πιο γνωστή, πιο εγγυημένη αλυσίδα στο κλάδο της;

ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟ FRANCHISING ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΣΟΥ ΔΥΝΑΜΩΣΕΙ ΤΟ BRAND ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΑΠΕΘΑΝΤΟ!!!

Από την άλλη, περισσότερα καταστήματα συνεπάγονται μεγαλύτερες αγορές και άρα καλύτερες τιμές και άρα καλύτερο περιθώριο και άρα επιβιώνεις (τα δικά σου καταστήματα και των συνεργατών σου) με μικρότερο τζίρο και άρα αντέχεις στην όποια κρίση.

Περισσότερα έσοδα συνεπάγονται περισσότερα κέρδη, βάση συνετής πάντα διαχείρισης και άρα έχεις budget για διαφήμιση, για υποδομές, για οργάνωση και τελικά από Κατάστημα γίνεσαι Εταιρεία.

Γιατί το φοβάσαι;

  • Γιατί δεν θες σκοτούρες. ΟΚ ΤΗΕΝ

  • Γιατί οι δικαιοδόχοι σου δεν θα προσφέρουν την ποιότητα που εσύ προσφέρεις και θα σου χαλάσουν το όνομα. ΛΑΘΟΣ ΜΕΓΑ

  • Γιατί θα παίρνεις επιταγές και θα μπεις μέσα. ΛΑΘΟΣ

  • Γιατί είσαι εγωιστής και θες την δόξα μόνο για σένα. ΟΚ ΤΗΕΝ

  • Γιατί δεν θεωρείς τον εαυτό σου ικανό να διαχειριστεί μια ολόκληρη αλυσίδα. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ

  • Γιατί θεωρείς ότι η επιτυχία σου είναι εφήμερη και δεν θα πάρεις άλλους στο λαιμό σου. ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ

  • Γιατί φοβάσαι τις συνεργασίες. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ

Σε κάθε περίπτωση μάθε τι εστί το franchising και να είσαι ειλικρινής πρώτα με τον εαυτό σου και μετά με τους άλλους... και δεν χρειάζεται να αναφέρουμε την υποστήριξη που παρέχουν οι σύμβουλοι franchise.