Γνωρίζουν, σήμερα, οι δικαιοπάροχοι την θέση τους και τον ρόλο τους στην αγορά;

Γνωρίζουν οι δικαιοπάροχοι τον κλάδο τους και τους ανταγωνιστές τους;

Έχουν σχεδιάσει το μέλλον τους και έχουν άποψη για το πώς θα λειτουργεί το δίκτυό τους μετά από 5 ή 10 χρόνια;

Οι περισσότερες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε περιβάλλοντα με έντονο ανταγωνισμό (Red Oceans), με χαμηλά περιθώρια κέρδους, με σταθερά κόστη και με λίγες διεξόδους διαφοροποίησης και βελτίωσης.

Άλλες επιχειρήσεις αναζητούν επικερδέστερους, ευέλικτους, αναξιοποίητους, διαφορετικούς, εξαιρετικούς χώρους (Blue Oceans) για να αναπτυχθούν και για να επικρατήσουν.

Για να εντοπίσεις τους Blue Oceans σε πρώτη φάση αναθεωρείς τα πάντα, Αγορά, Προϊόντα, Ανταγωνιστές και Πελάτες.

Αναθεωρείς και αντιλαμβάνεσαι το Αύριο.

Οι επιχειρήσεις σήμερα χάνουν χρόνο με την συγκέντρωση και ανάλυση πολλών στοιχείων που δεν προσφέρουν τελικά καμιά χρησιμότητα στον σχεδιασμό της νέας (και απαραίτητης) στρατηγικής.

Το χειρότερο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να χάσει την αίσθηση της γενικής εικόνας της επιχείρησής του και της αγοράς, να χάσει την εικόνα του δάσους και το τι θέλει πραγματικά (ή μπορεί να θελήσει όταν του προσφερθεί) ο καταναλωτής.

Η αύξηση του τζίρου μπορεί να προέρθει από αυτούς που δεν είναι πελάτες, αλλά το τελικό αποτέλεσμα δεν θα δημιουργήσει εξαιρετικές αποδόσεις.

Οι πιστοί και επαναλαμβανόμενοι πελάτες είναι οι καλύτεροι.

Απόδοση έχεις μόνο όταν ξεπεράσεις τα καθιερωμένα και αλλάξεις ο ίδιος τις συνθήκες του ανταγωνισμού.

Απόδοση έχεις όταν δημιουργήσεις ένα νέο διαφορετικό περιβάλλον ανταγωνισμού, όπου θα παίζεις μόνος σου (για πολύ).

Αν δεν ρισκάρεις (φαινομενικά) δεν θα κερδίσεις.

Η αντίσταση στην αλλαγή  και η καταπολέμηση αυτής πρέπει να αποτελεί καθημερινή ατζέντα σου, τότε και μόνο τότε σημαίνει ότι κάτι πας να κάνεις.

 

# Η ΚΕΜ με αφορμή την 10η έκθεση δημιουργεί το καλύτερο γεγονός από την απαρχή του θεσμού στη χώρα μας.

# Επιτέλους, επιδοτήσεις (αν και με προϋποθέσεις).

# Ποιά αποχώρησε, πότε, πώς και γιατί;

# Ποιός έχει κάνει ρεκόρ στα νέα franchise καταστήματα;

# Το 4ο περιοδικό (ή το 3ο) αναμένεται από Σεπτέμβριο! (με το καλό – καθώς διαφοροποιείται απ’ ότι εξ’ αρχής φαίνεται)

# Τα concepts που θα επιβιώσουν, ήδη, έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες βελτίωσης και ανασχηματισμού.

# Η αγορά (οι δυνητικοί δικαιοδόχοι) επιζητούν το διαφορετικό.

# Βαρύς ανταγωνισμός στις αναγομώσεις!

# Λίγες ειδήσεις από τα Internet Café.

# Νέα, πλέον, προσέγγιση προς τους δικαιοδόχους.

# Ποιός έκλεινε πέρσι τέτοιο καιρό;

# Ποιός φεύγει (λένε οι φήμες) από το Mall.

# Ποιά εμπορικά κέντρα θα πάνε;

# Παρέχει υπηρεσίες και προσφορές, παρ’ όλη την ιστορία του και αμαρτία του! (και να’ ναι μόνο αυτός)

# Αρκετά New Entries!!!

# Ποιοί αποχωρούν από το άθλημα;

# Πότε έχουμε εκλογές;

# Θα έχουμε υποψήφιο, που δεν περιμένουμε;

# Πίστεψα τα 3.000 ευρώ μηνιαίως (έτσι μου είπανε), επένδυσα και προσέφυγα (στην Δικαστίνα, που όταν βγάλει απόσβεση θα γίνω παππούς)!

# Επιτροπή Ανταγωνισμού. Τι το πιάσαμε; (τσουρουφλάει)

# Όταν αλλάζεις επωνυμία και παίρνεις νέο ΑΦΜ, οφείλεις να διαδώσεις και κάτι για το παλιό (ΑΦΜ)!

# Τελικά, ο παλιός είναι αλλιώς, περί παπουτσιών ο λόγος.

# Γύρω σου μαζεύεις ομοίους σου και αυτό (για μερικούς) είναι καλό!

# Μαζέψτε τα νέα καταστήματα από κάθε αλυσίδα που θα βρείτε στο περιοδικό μας, πολλαπλασιάστε επί 1,5 αφαιρέστε 6 και θα ανακαλύψτε ότι μέσα σε λιγότερο από δυο μήνες είχαμε 150 νέους δικαιοδόχους και 320 νέες συμβάσεις!

# Νέα λέξη (1) Ευημερία.

# Νέα λέξη (2) Προνόμιο Franchise.

# Νέα λέξη (3) Προσδοκία.

# Νέα λέξη (4) Franchise 2ης Γενιάς.

# Νέα λέξη (5) Franchise 3ης Γενιάς.

# Τι γίνεται όταν τα σήματα και τα εικαστικά ομοιάζουν;

# Κατοχυρώστε τα σήματά σας πανευρωπαϊκά. Ποτέ δεν ξέρεις!

# Ψαρέψτε!

# Αλλάξτε motto. Μετά από μερικά χρόνια ξεπερνιέται! Μην αλλάξτε σήμα. (κοστίζει)

# Ποιός έχει εμμονές με το Νομοσχέδιο, που ουδέποτε δημοσιεύσαμε! (Έχουν γνώση οι φύλακες!)

 

87% των ερωτηθέντων δικαιοπαρόχων γνωρίζει το μοντέλο των Πέντε Δυνάμεων του διάσημου αμερικανού καθηγητή κι εξαιρετικά καλοπληρωμένου συμβούλου επιχειρήσεων Michael E. Porter.

Εξαιρετική βαθμολογία συγκεντρώνουμε από την Έρευνα Ικανοποίησης των Διαφημιζομένων μας, να και μας είναι πιο χρήσιμες οι κεραυνοβόλες τεκμηριωμένες απαντήσεις.

Μάθε τον υφιστάμενο ανταγωνισμό σου. (existing rivalry)

Εκτίμησε τις απειλές από νέους ανταγωνιστές. (threat of new entrants)

Εκτίμησε την απειλή από υποκατάστατα προϊόντα. (threat of substitutes)

Υπολόγισε την διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών σου. (bargaining power of suppliers)

Υπολόγισε την διαπραγματευτική δύναμη των πελατών σου. (bargaining power of buyers)

 

Όσο εντονότερος είναι ο ανταγωνισμός τόσο λιγότερος ελκυστικός είναι ο κλάδος και το αντίστροφο. (Ή μήπως όχι, όταν δημιουργείς μια νέα αντίληψη στον κλάδο σου!)

 

Ο υφιστάμενος ανταγωνισμός είναι η κυριότερη Δύναμη. Καθημερινώς οι ανταγωνιστές σου προσπαθούν με διάφορους τρόπους να σε ξεπαστρέψουν. Μειώνουν τις τιμές κάτω από το κόστος σου (και το δικό τους), δημιουργούν νέα προϊόντα που ούτε τα φανταζόσουν, τάζουν ότι θέλουν στους πελάτες σου, σε διαβάλλουν...

Όταν η «Πίτα» είναι συγκεκριμένη, όλοι προσπαθούν να τσιμπήσουν ένα μερίδιο παραπάνω!

Πρόβλημα υπάρχει όταν πουλάς commodities.

Όταν το «Κόστος Αλλαγής» για τους πελάτες είναι μικρό.

Όταν δεν μπορείς να την «κάνεις» για αλλού, επειδή τα exit barriers είναι υψηλά!

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Find Blue the Ocean for you!

 

Αν ο καθένας μπορεί να γίνει ανταγωνιστής σου, όταν οι σχετικές επενδύσεις είναι μικρές, όταν το όνομά σου δεν είναι το best of all, όταν η τεχνογνωσία σου εύκολα κοπιάρεται έχεις πρόβλημα με πιθανούς νέους ανταγωνιστές σου.

Ωστόσο, μην ξεχνάς: Ότι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό!

Για να φάει πόρτα ο νέος ανταγωνιστής σου:

Φτιάξε οικονομίες κλίμακος και μείωσε την κερδοφορία τους πριν ακόμη εισέλθουν – δηλ. ρίξε τις τιμές και το κόστος σου!

Ενίσχυσε το brand σου μέχρι εκεί που δεν παίρνει άλλο!

Κόψ’ τους τα κανάλια διανομής!

 

Υποκατάστατα προϊόντα; Για το όνομα του Κυρίου! Το λέει και η λέξη: Ιμιτασιόν ανταλλακτικά!

 

Η διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών, όταν αυτοί ελέγχουν το παιχνίδι, μπορεί να σε καταστρέψει. Γι αυτό φρόντισε να έχεις ποικιλία, δηλαδή να έχεις 2 – 3 ανά περίπτωση!

Όταν οι προμηθευτές συζητούν για forward integration, σημαίνει ότι θα φτιάξουν το δικό τους δίκτυο franchise.

 

Οι πελάτες σου, σου στέλνουν μηνύματα. Ευθύνη σου να τα αποκωδικοποιήσεις και να αντιμετωπίσεις την οποιαδήποτε κατάσταση. Αν η αγορά ζητά καλύτερες τιμές και υψηλότερη ποιότητα, αναδιοργανώσου ή παράτα ‘τα!

LET'S TALK FRANCHISE