Trends & New Ideas in Franchise

2007

Αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν αναλύαμε το franchise και εκτιμούσαμε την διείσδυση του θεσμού στην ελληνική αγορά, κανένας δεν μπορούσε να οραματισθεί την εξέλιξή του ως κύριο μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Η ραγδαία ανάπτυξη ξεκίνησε το 1998 – 1999, ως αποτέλεσμα της ευρείας δημοσιότητας των προνομίων και των πλεονεκτημάτων του θεσμού, με κύριους καταλύτες το /ανά χείρας/ πρώτο περιοδικό που κυκλοφόρησε στη χώρα μας την Άνοιξη του ’98, και την διοργάνωση της πρώτης διεθνούς έκθεσης franchise της ΚΕΜ, αρχές ’99. Η δημοτικότητα του θεσμού κορυφώθηκε την περίοδο της χρηματιστηριακής ευφορίας και η ωριμότητα σε συνδυασμό με την ποιότητα της γνώσης ήρθε αμέσως μετά, σε σημείο που μπορούμε να αναφερόμαστε για «προ» και «μετά» εποχή. Πλέον, έχουν διαμορφωθεί οι βάσεις και έχει καθορισθεί μια νέα διάσταση τόσο στο ελληνικό franchise, όσο και στην κοινότητα που αυτό δημιουργεί και που το περιβάλλει με πάθος και πίστη. Εγχώρια συστήματα επεκτείνονται σταθερά και με επιτυχία στο εξωτερικό και παράλληλα σμιλεύονται οι διαδικασίες και οι καταστάσεις ώστε η χώρα μας να αποτελέσει το σημείο αναφοράς του παγκόσμιου franchise προς τις βαλκανικές και ανατολικές χώρες. Το πλαίσιο του franchise επαναπροσδιορίζεται, με τις ευλογίες της ελληνικής επιχειρηματικότητας και αντίληψης, σε μια νέα εποχή απαλλαγμένη από την ψυχολογία της ύφεσης και τα λάθη ή τις κακές νοοτροπίες του παρελθόντος, με κύριο χαρακτηριστικό την διαπίστωση ότι η μοναδική στρατηγική επιτυχίας αφορά στην αέναη βελτίωση και ισχυροποίηση των συνολικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.

Η παγκοσμιοποίηση, οι οικονομικές και πολιτικοκοινωνικές συνθήκες, η στάση ζωής και οι φιλοδοξίες του Έλληνα Επιχειρηματία έχουν δημιουργήσει έντονες εξελίξεις, που θα μπορούσαν να θεωρηθούν και ως ανατροπή στα καθιερωμένα. Οι δυνητικοί δικαιοδόχοι επιλέγουν και αποφασίζουν βάση διαφορετικών προσδοκιών και μέσω αυστηρών διαδικασιών αξιολόγησης, αναζητώντας νόημα και μέλλον στην ενδεχόμενη επιχειρηματική τους δραστηριοποίηση. Οι δικαιοπάροχοι δημιουργούν brands και συστήματα που διακρίνονται για την συνολική επάρκειά τους στην αγορά και για την δύναμή τους να επιβιώνουν σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού. Οι αλυσίδες δικαιόχρησης συμπορεύονται με την ίδια την κουλτούρα που έχουν διαμορφώσει και την διαχέουν σε συνεργάτες – δικαιοδόχους τους και σε καταναλωτές, μεταφέροντας την φιλοσοφία που διέπει την δική τους ιστορία. Οι δικαιοπάροχοι συνδέουν την στρατηγική τους με την ψυχολογία των δικαιοδόχων τους και μέσω επιχειρηματικής «χημείας» διαμορφώνουν ισχυρά δίκτυα, αναπτυσσόμενοι μέσω του δικού τους ξεχωριστού branding, μέσω του οποίου επικοινωνούν τις παροχές τους, τα προνόμιά τους και τις «ανταμοιβές» των δικαιοδόχων τους.

Η πεμπτουσία του franchise αφορά στην προσδοκία της επιτυχίας, όταν αυτή τεκμηριώνεται αντικειμενικά με στοιχεία και πάθος για ανέλιξη, που δημιουργούν τις προϋποθέσεις, τόσο για τους δικαιοπαρόχους, όσο και για τους δικαιοδόχους, για μια ευχάριστη και ενδιαφέρουσα εργασία, με προοπτικές, που προσφέρει μια άνετη ζωή και χρόνο για να τη ζήσουν. Το franchise δεν πωλείται και υπερβαίνει την έννοια του «προϊόντος», καθώς χαράσσει το μέλλον τόσο των ανθρώπων που ενασχολούνται με αυτό όσο και των οικογενειών τους, ξεπερνά την έννοια βάση της οποίας προσφέρει διέξοδο για την εξασφάλιση των οικονομικών οικογενειακών αναγκών και αποκτά βαθύτερο νόημα και δημιουργεί εντονότερα συναισθήματα, αφού μετατρέπεται στο μέσο έκφρασης της ατομικής δημιουργικότητας και επιχειρηματικότητας, εντός ενός δομημένου και ασφαλούς πλαισίου. Το franchise συνδέεται με τις ελπίδες, τις επιθυμίες και το όνειρο για μια καλύτερη ζωή και η επιτυχία του θεσμού είναι ότι πραγματικά προσφέρει τα εχέγγυα για το ανωτέρω. Οι δικαιοπάροχοι αναζητούν δύναμη, ελευθερία, εξουσία, χρόνο και χρήμα, επιδιώκουν, κατακτούν και μοιράζονται το όραμά τους.

Το FRANCHISE BUSINESS έχει κατακτήσει τον στόχο του να είναι το «Πάντα Νο 1 Περιοδικό Franchise» και ως φιλοσοφία έχει προσδιορισθεί η αντικειμενική, αξιόπιστη, πλήρης και απολαυστική ενημέρωση, ενίοτε κυνική, που προσδιορίζει και υποστηρίζει τα εξαιρετικά επιχειρηματικά οφέλη και προνόμια της στρατηγικής της δικαιόχρησης. Αν το franchise χαρακτηριζόταν από κάποιο χρώμα, θα θέλαμε να βαφτεί με αυτό όλη η Ελλάδα και παράλληλα να το διαχύσει προς τις διάφορες κατευθύνσεις του ορίζοντα. Τα ανυπέρβλητα προνόμια του franchise οφείλουν να εκτιμηθούν από τους χιλιάδες επιχειρηματίες που βρίσκονται είτε σε αναζήτηση, είτε σε εγκλωβισμό και η Πολιτεία πρέπει να κατανοήσει ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο αντιορθολογικό από την περιφρόνηση του πιο αξιόπιστου θεσμού επιχειρηματικότητας. Το franchise είναι σίγουρα της μόδας και έχει δημιουργήσει το δικό του business style, η συνέχεια και το μέλλον του αφορούν /και προσδιορίζονται/ από λίγους που εμπνέουν /και επηρεάζουν/ πολλούς...

LET'S TALK FRANCHISE