insight FRANCHISE

Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

 

>>>       Η επιχείρηση που επιβιώνει δεν είναι η δυνατότερη, ούτε η μεγαλύτερη, ούτε η ευφυέστερη, είναι η πλέον ευπροσάρμοστη στις αλλαγές. – Κάρολος Δαρβίνος

>>>       Τα προβλήματα των επιχειρήσεων δεν είναι δυνατόν να λυθούν από τους επιχειρηματίες που τα δημιούργησαν. – Άλμπερτ Αϊνστάιν

>>>       Η διοίκηση μιας μεγάλης εταιρείας ομοιάζει με το ψήσιμο ενός μικρού ψαριού. Μη το παρακάνεις γιατί θα το κάψεις. – ΛΑΟ ΤΣΙ

>>>       Ό,τι δεν αναπτύσσεται φθίνει. – Ραβίνος χιχελ

>>>       Οι σοφοί επιχειρηματίες συγκρατούν τις φιλοδοξίες τους και δεν διακινδυνεύουν τα πάντα σε μια ημέρα. – ΜΙΓΚΕΛ ΝΤΕ ΘΕΡΒΑΝΤΕΣ

>>>       Κάθε δικαίωμα συνεπάγεται  μια ευθύνη, κάθε ευκαιρία μια υποχρέωση, κάθε κέρδος ένα καθήκον. – ΤΖΟΝ ΝΤ. ΡΟΚΦΕΛΕΡ ΤΖΟΥΝΙΟΡ

>>>       Το Franchise είναι ο σύνδεσμος που συγκρατεί αυτόνομους επιχειρηματίες και επιχειρήσεις ενωμένους. – ΝΤΑΝΙΕΛ ΓΟΥΕΜΠΣΤΕΡ

>>>       Υπάρχουν κάποιες ήττες πολύ πιο θριαμβευτικές από τις νίκες. – μισελ ντε μονταιν

>>>       Η αίσθηση ανωτερότητας είναι δείγμα αποτυχίας. – ΓΙΟΣΙΝΤΑ ΚΕΝΚΟ

>>>       Τον κόσμο που ζούμε, τον έχουμε δανειστεί από τα παιδιά μας. – ΤΖ. ΤΖ. ΟΝΤΟΥΜΠΟΝ

>>>       Ζούμε και χωρίς πολυτέλειες, όταν όμως τις αποκτήσουμε, δεν μπορούμε να τις αποχωρισθούμε. – ΣΑΜΙΟΥΕΛ ΤΣΑΝΤΛΕΡ ΧΑΛΙΜΠΑΡΤΟΝ

>>>       Οι δικαιοπάροχοι έχουν κάθε δικαίωμα να διαφωνούν με τους δικαιοδόχους τους, αλλά έχουν υποχρέωση να τους ακούνε. – ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ

 

 

RULE #001. ΠΟΥΛΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ.

Οι επιχειρηματίες επιζητούν περισσότερες πωλήσεις. Αναζητούν πιστούς πελάτες που τους διασφαλίζουν ένα ελάχιστο κύκλο εργασιών. Ωστόσο, αναρωτιούνται γιατί δεν προσελκύουν καταναλωτές και δικαιοδόχους, γιατί το προσωπικό τους δεν αποδίδει όσο πρέπει, αν χρειάζονται αναδιοργάνωση ή/και ανακαίνιση. Είναι επιφυλακτικοί με τις αποδόσεις των διαφημιστικών ενεργειών τους και τους προβληματίζει η αναθεώρηση του target group στο οποίο απευθύνονται μέχρι σήμερα, στο πλαίσιο των προσδοκιών τους για καλύτερα αποτελέσματα.

Πρώτα απ’ όλα οφείλουν να αποφασίσουν ξεκάθαρα για την στρατηγική τους, να την διατηρήσουν βελτιώνοντας τις εσωτερικές λειτουργίες τους και αυξάνοντας αποτελεσματικότητα, παραγωγικότητα και αποδόσεις ή να επανατοποθετηθούν στην αγορά με μια νέα πρόταση με διαφοροποιημένα και μακροχρόνια ισχυρά χαρακτηριστικά. Η απάντηση μπορεί να δωθεί με την εκμετάλλευση των νέων τεχνολογιών και των εργαλείων του management στην πρώτη περίπτωση και με την συνεργασία με συμβούλους στρατηγικής ή με την υιοθέτηση εσωτερικού σχετικού project – αν διαθέτουν ικανή διοικητική ομάδα - στην δεύτερη προοπτική.

Η προσέλκυση ικανών δικαιοδόχων θα επιτευχθεί μόνο με σημαντικές ενέργειες δημοσιότητας, με διαφημιστικά μηνύματα που θα «λένε» αυτά που απασχολούν τους σημερινούς δυνητικούς επιχειρηματίες και που θα αποδεικνύονται από τα υφιστάμενα νούμερα και τις τεκμηριωμένες προοπτικές.

 

RULE #02 ΔΙΑΚΡΙΣΟΥ

Ο έντονος ανταγωνισμός εμφανίζει νέους παίχτες τόσο από την παγκόσμια όσο και από την εθνική αγορά. Η διαφορά από τους ανταγωνιστές είτε μειώνεται όταν είσαι στην πρώτη θέση, είτε αυξάνεται όταν ακολουθείς. Σε κάθε περίπτωση, οι επιχειρηματικές οντότητες που ξεχωρίζουν στην αγορά, ως προτάσεις franchise ή ως καταναλωτικά προϊόντα είναι σπάνιες. Οι επιχειρηματίες επιζητούν να ξεπεράσουν τον ανταγωνισμό τους και να θέσουν νέα άπιαστα όρια σύγκρισης, που θα τους επιτρέψουν να αναπτυχθούν με ραγδαίους ρυθμούς στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον.

Για όσους επιθυμούν να διακριθούν η αναθεώρηση των πραγμάτων αποτελεί το μονόδρομο. Θα πρέπει να αντιληφθούν τα αυριανά δεδομένα και να καθορίσουν την δική τους συμμετοχή και προσφορά στη νέα κοινωνία. Business Re – Εngineering στη θέση του BRP και CRS στην θέση του TQM.

Η διαφορά στο franchising θα επέλθει με την υιοθέτηση καινοτόμων και αποτελεσματικών συστημάτων υποστήριξης και με τον ανασχεδιασμό των επιχειρηματικών προτάσεων, οι οποίες οφείλουν όχι μόνο να είναι σύγχρονες και αποδοτικές, αλλά να ενθουσιάζουν και να ξεπερνούν τις αποδόσεις των 3.000 ευρώ.

 

RULE #003 ΑΥΞΗΣΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ

Το θέμα των αποδόσεων πάντα απασχολούσε και πάντα θα απασχολεί κάθε επιχειρηματία, ο οποίος έχει αναλάβει και συγκεντρώνει όλο και περισσότερες αρμοδιότητες, σε αντίθεση με την γνωστή κλίμακα κατανομής ευθυνών ανάλογα με την ιεραρχική διάκριση. Οι πελάτες εκδηλώνουν παράπονα και εκφράζουν χαμηλούς βαθμούς εξυπηρέτησης, το προσωπικό δεν αυτοπαρακινείται και οι προμηθευτές αντί να αυξάνουν ποιότητα, αυξάνουν μόνο τις τιμές τους.

Προγράμματα εκπαίδευσης, συστήματα αμοιβών βάση παραγωγικότητας, μέθοδοι παρακίνησης, συνεχής αξιολόγηση προμηθευτών, αντιμετώπιση προσωπικού και προμηθευτών ως συνεργάτες, εύρεση νέων προμηθευτών και εργαζομένων, αυτοματοποίηση εργασιών και προγράμματα συνεχής βελτίωσης δίνουν τις απαντήσεις.

Η ανάπτυξη μέσω franchise θέλει νούμερα. Όσους περισσότερους δυνητικούς δικαιοδόχους προσελκύεται και ενημερώνεται, τόσο καλύτερα. Οι επιτυχίες σας (κλεισίματα) είτε είναι 1- 2 τοις εκατό, είτε 5 – 6 τοις εκατό, χρειάζεστε τουλάχιστον 200 υποψήφιους ανά έτος για να πείτε ότι κάτι κάνετε.

 

RULE #004 ΒΡΕΣ ΠΟΡΟΥΣ

Κάθε αναδιοργάνωση, αλλά και κάθε προσπάθεια για βελτίωση απαιτεί επενδύσεις. Τόσο ο αυξημένος ανταγωνισμός και τα νέα standards, όσο και οι αυξήσεις των λειτουργικών απαιτούν πόρους. Οι επιχειρήσεις χρειάζονται ικανά στελέχη με διάθεση και ικανότητες, εξαιρετικούς προμηθευτές, που θα παραμείνουν πιστοί και θα δώσουν ειδοποιό διαφορά. Οι χώροι εργασίας απαιτούν επέκταση και καλύτερη οργάνωση, με ταχύτερα δίκτυα, ασφαλέστερα back-ups κ.ο.κ.

Οι επιχειρηματίες μπορούν να καταφύγουν σε κεφάλαια με επιτόκια ή με πλαφόν, σε lease-back, σε ventures, σε χρηματιστηριακές προοπτικές, σε επιδοτήσεις. Κεφάλαια για ρευστότητα και κεφάλαια για επενδύσεις προσφέρονται άπλετα από πολλές πηγές και μέσω πολλών επενδυτικών αγγέλων. Κάθε λύση οφείλει να αξιολογηθεί πολύ προσεκτικά ώστε να ληφθεί μια μακροχρόνια υγιής απόφαση.

Οι αλυσίδες δικαιόχρησης χαρακτηρίζονται από το πλεονέκτημα της αξιοποίησης των κεφαλαίων των δικαι0δόχων, οι οποίοι όχι μόνο αναλαμβάνουν πλήρως το δικό τους κατάστημα, αλλά και ενισχύουν το επενδυτικό και αναπτυξιακό πλάνο της δικαιοπαρόχου εταιρείας, η οποία μέσω των entry fees καρπώνεται άμεσα τις υπεραξίες τεχνογνωσίας που έχει δημιουργήσει. Τα entry fees είναι απαραίτητα και από την άλλη, οφείλουν να αυξηθούν, ποσά της τάξεως των 3.000 – 7.000 ευρώ είναι πολύ μικρά για να αντικατοπτρίσουν μια εξαιρετική τεχνογνωσία και ένα δοκιμασμένο σύστημα, αν αυτά υπάρχουν.

 

RULE #005 ΚΟΨΕ ΕΞΟΔΑ

Σημαντικά λειτουργικά έξοδα, προσωπικό που ζητά αυξήσεις, προμηθευτές που ανεβάζουν τις τιμές τους κ.ο.κ. Τα έξοδα αυξάνονται και τα κέρδη στην καλύτερη αυξάνοντα λίγο. Πολλοί μεγάλοι οργανισμοί έχουν ξεκινήσει προγράμματα περικοπών. Οι επιχειρήσεις που ακολουθούν ρυθμούς ανάπτυξης δεν προλαβαίνουν να ασχοληθούν με τα έξοδά τους.

Ωστόσο, ένα project  κοστολόγησης θα ανακαλύψει αρκετές «τρύπες», πεταμένα χρήματα και εργασίες που δεν προσφέρουν αξία, ώστε πριν από οποιαδήποτε σκέψη συνολικών περικοπών να μπει μια πρώτη τάξη που ενδεχομένως θα συγκρατήσει ενέργειες που μεσοπρόθεσμα θα είναι επιβλαβείς.

Οι αλυσίδες franchise χαρακτηρίζονται γενικά από λιτές δομές και τα έξοδά τους είναι σχετικά μικρά. Επιπλέον, οι διαφημιστικές τους κινήσεις προσφέρουν σχεδόν άμεσα οφέλη και οι συνεργασίες τους με συμβούλους τους δίνουν την δυνατότητα να διατηρούν σε χαμηλό επίπεδο τα σταθερά τους κόστη. Από την άλλη, καθώς οι αλυσίδες αναπτύσσονται και ζουν σε ταχείς ρυθμούς, που τους συνεπαίρνουν και ενίοτε τους κάνουν να αφήσουν ελεύθερα μια σειρά από έξοδα, σημείο που πλέον απαιτεί την προσοχή τους.

 

RULE #006 ΠΑΡΕ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ

Πολλοί έχουν χάσει τον έλεγχο και δύσκολα μπορούν να βάλουν τάξη, τόσο στη μητρική εταιρεία τους, όσο και στο δίκτυό τους. Οι επιχειρηματίες δεν αρκούνται στα νούμερα των ισολογισμών και στα αποτελέσματα που αναφέρουν οι λογιστές. Οι ανάγκες τους, ώστε να διαθέτουν τις απαραίτητες πληροφορίες για να προβούν σε αναλύσεις, συμπεράσματα και σχεδιασμό νέων τακτικών καλύπτονται μόνο από ολοκληρωμένες προσεγγίσεις MIS.

Τα σύγχρονα συστήματα πληροφορικής προσφέρουν εξαιρετικά πακέτα ERP που παρέχουν τις ικανές πληροφορίες και αναλύσεις, όχι μόνο σε απολογιστικό επίπεδο, αλλά σε επίπεδο προγνώσεων και λειτουργικών δεικτών.

Τα καταστήματα franchise δεν μπορούν να λειτουργούν με απλές ταμειακές, μόνο μέσω της ενοποίησης με το κεντρικό σύστημα μηχανογράφησης – πληροφόρησης, είναι δυνατή η επίτευξη των ιδανικών σημείων σε αποθέματα, προωθητικές ενέργειες, προγράμματα πιστότητας κ.ο.κ.

 

RULE #007 ΖΗΣΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΣΟΥ

16+ ώρες σε ένα γραφείο δημιουργούν μια σημαντική αποξένωση, η οποία σε συνδυασμό με ηλικίες άνω των 50, αποτραβούν τους επιχειρηματίες από τις εξελίξεις και τις τάσεις, κάνοντάς τους δύσκολους να δεχτούν και πολύ περισσότερο να εμπνευσθούν αλλαγές.

Ανοιχτό μυαλό, ενημέρωση από περιοδικά και εφημερίδες και προσπάθεια να ανοίξουν τις αντιλήψεις τους σε συνδυασμό με την στελέχωση από νέους και ικανούς ανθρώπους δίνουν τη λύση.

Το franchising βάση της αποκεντρωμένης δομής τους, δίνει μια εξαιρετικά σημαντική ανάδραση στοιχείων της αγοράς από τις μονάδες του δικτύου προς τα κεντρικά, αρκεί να έχουν τεθεί σε εφαρμογή σχετικά συστήματα και διαδικασίες.

 

RULE #008 ΖΗΣΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΣΟΥ

Μπορεί οι επιχειρήσεις να αναπτύσσονται, αλλά ο κάθε άνθρωπος και ο κάθε επιχειρηματίας είναι και παραμένει άνθρωπος με φυσιολογικές και κοινωνικές ανάγκες και υποχρεώσεις όχι μόνο απέναντι στην εφορία και στους υπαλλήλους του, αλλά και απέναντι στον εαυτό του και στην οικογένειά του, και στην ίδια την κοινωνία.

Όταν επιτευχθεί η ολοκλήρωση του ανθρώπου σε μεγάλο βαθμό, τότε μόνο νοιώθει πραγματικά ικανοποιημένος από τον εαυτό του και μπορεί να υπεραποδώσει, δημιουργώντας τη δική του υπέρβαση.

Οι δικαιοπάροχοι εμπνέουν και καθοδηγούν το δίκτυό τους, προσφέροντας επαγγελματική και επιχειρηματική αποκατάσταση, μέλλον και προοπτικές. Το σύστημα και η φιλοσοφία του θεσμού, από μόνη της, χαρακτηρίζεται από κοινωνική ευαισθησία και πλέον έχει έρθει η ώρα να μπορέσει ο θεσμός να γίνει ακόμη πιο γνωστός και να αναβαθμίσει τη θέση του λαμβάνοντας πρωτοβουλίες κοινωνικής ευθύνης.

 

RULE #009 ΠΑΡ’ ΤΑ

Κάποια στιγμή το concept γερνάει και μερικές φορές και ο ίδιος ο κλάδος. Το γεγονός αυτό το έχουμε ήδη αντιμετωπίσει μερικές φορές τα τελευταία δέκα χρόνια και όσο περνάνε τα χρόνια όλο και περισσότεροι κλάδοι θα απαξιώνονται και θα χρήζουν ριζικής επανατοποθέτησης καθώς οι σημαντικές εξελίξεις της εποχής μας γίνονται ολοένα και πιο γρήγορα.

Όταν οι επιχειρηματίες φτάσουν σε ένα καλό επίπεδο επιχειρηματικής δημιουργίας, κάποτε είναι καιρός να εγκαταλείπουν, είτε δημιουργώντας προϋποθέσεις διαδοχής και συστήματα αυτόματου πιλότου, είτε πουλώντας σε ventures ή σε ανταγωνιστές, δημιουργώντας νέα σχήματα.

Η αποκεντρωτική δομή του franchise σε κάθε περίπτωση δεν απαξιώνει την σημασία του επιχειρηματία – ιδρυτή και εμπνευστή , ο οποίος πολύ δύσκολα θα μπορέσει να αποχωρήσει αναίμακτα για το δίκτυό του.

 

RULE #010 ΓΙΝΕ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ

Μόνο μέσω της καινοτομίας μπορούν να επιτευχθούν υπερ-αποδόσεις και η καινοτομία αποτελεί ένα μοναδικό και άκρως αναγκαίο συστατικό της σύγχρονης επιχείρησης και επιπλέον διδάσκεται, αγοράζεται και δημιουργείται.

Η αγορά πιο ώριμη πιο επιφυλακτική αλλά ταυτόχρονα και πιο δεκτική μπορεί να υποδεχθεί κάθε νέο διαφοροποιημένο και ελκυστικό concept, αρκεί αυτό να έχει να προσφέρει καινοτομική αξία στους καταναλωτές και να καλύπτει ουσιαστικές ή σημαντικές, υφιστάμενες ή όχι, ανάγκες τους.

Τα δίκτυα δικαιόχρησης αφενός έχουν ανάγκη από καινοτομία τόσο αναφορικά με αυτά που προσφέρουν στην αγορά, αλλά και με όσα έχουν σχέση με την διαδικτυακή συνεργασία και υποστήριξη από τη μητρική εταιρεία. Επίσης, οι δυνητικοί δικαιοδόχοι αποφασίζουν μόνο όταν ενθουσιάζονται, και ενθουσιάζονται μόνο όταν αντιμετωπίζουν κάτι πειστικά καινοτόμο και δυνατό να εφαρμοσθεί.

 

----------διασπαρτα όπου σε βολεύει

G 3.000: Το target group των δυνητικών δικαιοδόχων, όπου στοχεύει η συντριπτική πλειοψηφία των συστημάτων δικαιόχρησης και υπόσχεται μηνιαίες αμοιβές της τάξεως των 3.000 ευρώ. Το σημείο αναφοράς των business plans, τα οποία «ταβανώνουν» τις προοπτικές των μονάδων δικαιόχρησης, όταν αυτές αγγίξουν το σημείο των 3.000 ευρώ.

Ματ: Η θέση στο σκάκι στην οποία ένας παίκτης αδυνατεί να αντιμετωπίσει το σαχ. Η λέξη προέρχεται από τα περσικά και σημαίνει "νεκρός". Το ματ είναι ο τελικός σκοπός του παιχνιδιού, αν και η παρτίδα μπορεί να τελειώσει επίσης με την εγκατάλειψη ενός παίκτη, όταν θεωρεί το ματ αναπόφευκτο, με ισοπαλία ή και με απόφαση της διαιτησίας. – wikipedia

Μάατ: Βασικός μεταφυσικός νόμος διατήρησης των Αρχαίων Αιγυπτίων. Η συμπαντική αρμονία έπρεπε να διατηρείται και ει δυνατόν να αυξάνει πάντοτε, όπως η εντροπία, αλλά - αντίθετα από τη θερμοδυναμική έννοια - η νομοτέλεια της Μάατ δεν σχετιζόταν με την αταξία, αλλά με την τάξη. Συνδεόταν άμεσα με την ομαλή, ειρηνική και απρόσκοπτη έκβαση και ροή των πάντων. Ήταν αντίθετη σε οποιαδήποτε παρέκκλιση, κρίμα, έγκλημα ή δυσαρμονία. Όπως η Ανάγκη, έτσι και η Μάατ, κάλυπτε τα πάντα με τους πέπλους της Δίκης, της Ευνομίας και της Ειρήνης. Οποιαδήποτε διαταραχή της δεν ήταν θεάρεστη και θα έπρεπε να εξουδετερωθεί με θεϊκή ή ανθρώπινη παρέμβαση.

Manga: Κόμικς στα Ιαπωνικά. Εκτός Ιαπωνίας, ο όρος συνήθως αναφέρεται συγκεκριμένα στα ιαπωνικά κόμικς. Τα Manga αναπτύχθηκαν από την ανάμειξη ukiyo-e και δυτικής τεχνοτροπίας ζωγραφικής, και έφτασαν στη σημερινή τους μορφή λίγο μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Κάποια από τα Manga που παράγονται στην Ιαπωνία διασκευάζονται σε anime, που συνήθως γίνονται αργότερα, όταν το εμπορικό ενδιαφέρον έχει ήδη διασφαλιστεί.Συχνά, κάποια στοιχεία τροποποιούνται έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι ελκυστικό σε μεγαλύτερο κοινό ή για να ικανοποιεί διάφορους κανονισμούς. – wikipedia

Avatar: Η εικόνα που έχουμε επιλέξει να συνοδεύει το προφίλ μας σε διάφορες διαδικτυακές κοινότητες που συμμετέχουμε. Το Avatar έχει τις ρίζες του στην σανσκριτική λέξη Avatāra που σημαίνει “ενσάρκωση”. Η λογική του Avatar ενσωματώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ‘80 σε παιχνίδια ηλεκτρονικών παιχνιδιών και αργότερα σε forum και δικτυακές κοινότητες.

ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ FRANCHISE. Μπορούμε να ζήσουμε στην αγορά, μόνο όταν εκχωρήσουμε τα δικαιώματά μας στον δικαιοπάροχο, ο οποίος μας διακυβερνά σύμφωνα με το «γενικό» όφελος.