Το Franchising αφορά σε ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σύστημα, που συναρπάζει με τα προνόμια που προσφέρει, αναδεικνύοντας την δύναμη της ομαδικότητας, καθώς συνδυάζει τις γνώσεις, τα ταλέντα, την εμπειρία και την οργάνωση της μητρικής εταιρείας με την σκληρή δουλειά, τον ζήλο, τις ικανότητες και την επιχειρηματικότητα των δικαιοδόχων, προϋποθέτοντας και απαιτώντας ειλικρινή και αμοιβαία συνεργασία μεταξύ των δυο πλευρών. Ως δικαιοδόχος, σου προσφέρει έναν εξαιρετικό τρόπο τόσο για να ξεκινήσεις, όσο και για να τρέξεις την δική σου επιχείρηση, να κερδίσεις και να καταξιωθείς με την αμέριστη υποστήριξη της μητρικής εταιρείας. Ως δικαιοπάροχος, σου προσδίδει την δυνατότητα της ταχείας ανάπτυξης, καθώς και της αυξημένης απόδοσης, τόσο ποσοτικά, όσο και ποιοτικά, μέσω των συνεργασιών σου με ικανούς και αυτοπαρακινούμενους συνεργάτες.

 

Πριν από μερικές δεκαετίες, όταν μας ερχόταν στο μυαλό το Franchising, συνειρμικά σκεφτόμασταν τα Goody’s, τα McDonald’s ή τα Wendy’s. Πλέον, είναι σε όλους γνωστό ότι σχεδόν κάθε κλάδος της οικονομικής δραστηριότητας προσφέρει τη δική του πρόταση στο Franchising. Στις Η.Π.Α. και σε άλλες ανεπτυγμένες χώρες σχεδόν το 1/3 της κατανάλωσης στη λιανική λαμβάνει χώρα μέσα από τα δίκτυα δικαιόχρησης. Στην Ελλάδα, το αντίστοιχο ποσοστό αυξάνεται σταθερά και πλέον πλησιάζει το 10%, με εξαιρετικά σημαντική διαπίστωση ότι το Franchising έχει συμβάλλει καθοριστικά στην δημιουργία επώνυμων αλυσίδων και σχεδόν κάθε ισχυρό brand name στη λιανική το έχει υιοθετήσει ως στρατηγική ανάπτυξης.

Σπίτια και γραφεία, αγοράζονται, πουλιούνται και ενοικιάζονται μέσω franchised κτηματομεσιτικών γραφείων. Τα ίδια σπίτια και γραφεία διακοσμούνται, επιπλώνονται, βάφονται, καθαρίζονται, ανακαινίζονται, επισκευάζονται, αγοράζουν πετρέλαιο μέσω franchised επιχειρήσεων. Τα αυτοκίνητα πουλιούνται, αγοράζονται, επισκευάζονται μέσω franchised επιχειρήσεων. Χτενιζόμαστε, καθαρίζουμε τα ρούχα μας, αγοράζουμε τροφές για τα κατοικίδιά μας, κάνουμε check ups, ντυνόμαστε, τρώμε, διασκεδάζουμε και ταξιδεύουμε σε όλο τον κόσμο μέσω επώνυμων franchised επιχειρήσεων, που προσφέρουν σταθερή ποιότητα και εγγυημένη εξυπηρέτηση. Τα καταστήματα και οι αλυσίδες franchise πληθαίνουν συνεχώς και ο κλάδος του Franchising, αποκτά ολοένα και ισχυρότερη θέση στην εθνική οικονομία και ανάπτυξη, πρωταγωνιστώντας στις εξελίξεις και στους στατιστικούς δείκτες.

Ωστόσο, τα δεδομένα της αγοράς έχουν, πλέον, αλλάξει τόσο σε εθνική, όσο και παγκόσμια διάσταση και ο ανταγωνισμός σε κάθε κλάδο έχει αυξηθεί. Οι σύγχρονες αλυσίδες franchise οφείλουν να αναθεωρήσουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους δικαιοδόχους τους, αναδιαμορφώνοντας τα αρχικά επιχειρηματικά πλάνα τους και βελτιώνοντας ριζικά τις εσωτερικές οργανωτικές δομές τους. Οι αλυσίδες που θα διακριθούν και θα επιβιώσουν στο παγκόσμιο περιβάλλον είναι αυτές που αναπτύσσονται και παραμένουν ενημερωμένες στις ραγδαίες αλλαγές και στα νέα – διαρκώς εξελισσόμενα - δεδομένα.

 

ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ FRANCHISING & Η ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ

Τα πλεονεκτήματα του θεσμού στους νέους επιχειρηματίες είναι σημαντικά και όταν οι υποσχέσεις των δικαιοπαρόχων εκπληρώνονται, ο συναρπαστικός κόσμος του franchising φανερώνεται και προσφέρει επιχειρηματική καταξίωση και ευημερία, τόσο στους δικαιοδόχους, όσο και στους δικαιοπαρόχους:

 

Προσφέρει συγκεκριμένη επιχειρηματική – επενδυτική πρόταση.

Οι νέοι επιχειρηματίες μέσω του franchise σε αντιδιαστολή με την αυτόνομη επιχειρηματική δραστηριοποίησή τους γνωρίζουν πολύ καλύτερα τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα, τις αμοιβές και τις προοπτικές τους. Οι μητρικές εταιρείες έχοντας εμπειρία και ιστορικά στοιχεία προβλέπουν με ακρίβεια τις μελλοντικές αποδόσεις και παρέχουν στους υποψήφιους συνεργάτες τους λεπτομερείς και εμπεριστατωμένες οικονομικές αναλύσεις.

Η νέα κατάσταση προσδιορίζεται βάση δυο διαπιστώσεων που αφορούν αφενός στην αύξηση της ωριμότητας των νέων επιχειρηματιών και αφετέρου στην ανάγκη για καλύτερες αποδόσεις. Οι υποψήφιοι δικαιοδόχοι δεν αρκούνται σε οικονομικές αναλύσεις επί του Η/Υ, αλλά χρειάζονται τεκμηριωμένες αποδείξεις για το οικονομικό μέλλον τους. Οι προβλεπόμενες αμοιβές τους δεν είναι πλέον ικανοποιητικές στην συντριπτική πλειοψηφία των συστημάτων δικαιόχρησης, αφού τα συνήθη 3.000 ευρώ σε δωδεκάμηνη βάση δεν αρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους.

 

Προσφέρει συνεργασία και έναν ικανό «συνέταιρο».

Ο θεσμός του franchise προσδίδει στους δικαιοδόχους το προνόμιο της συνεργασίας, καθώς η μητρική εταιρεία τους παρέχει ένα ολοκληρωμένο επιτελείο ικανών στελεχών που καλύπτουν όλες τις πτυχές του σύγχρονου management και όλες τις ανάγκες μιας σύγχρονης επιχείρησης. Η μητρική εταιρεία και τα στελέχη της αντιμετωπίζουν τους δικαιοδόχους ως σημαντικούς συνεργάτες και παρέχουν υποστήριξη, συμβουλές και καθοδήγηση σε μια σειρά από ζητήματα όπως οικονομοτεχνικές και φοροτεχνικές συμβουλές, διαφήμιση και προώθηση κ.ά. που κανείς προμηθευτής στο πλαίσιο της αυτόνομης δραστηριοποίησης δεν αγγίζει καν.

Η ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΠΑΡΟΧΩΝ ορίζεται πλέον στην πραγματική και ολοκληρωμένη διάστασή της. Προτάσεις Franchiseπου παρείχαν μόνο εφοδιασμό προϊόντων και ένα πανελλήνιο πρόγραμμα προβολής δεν αρκούν για τις ανάγκες της νέας αγοράς, δεν καλύπτουν τις προσδοκίες των δικαιοδόχων και δεν τους αξίζει, καν, να ονομάζονται Συστήματα Franchise.

 

Προσφέρει ανεξαρτησία.

Σαφέστατα όταν κάποιος έχει τη δική του non – franchised επιχείρηση μπορεί να κάνει ότι θέλει, και στατιστικά το πιο πιθανό είναι να την κλείσει μετά από τρία χρόνια άκαρπων προσπαθειών. Το franchise παρέχει ανεξαρτησία με την έννοια ότι μπορεί κανείς να διοικεί το προσωπικό του με την δική του φιλοσοφία, να εργάζεται και να αγωνιά όσο αυτός θέλει, να επενδύει όσο επιθυμεί σε χρόνο και χρήμα. Όλα όμως από ένα όριο και άνω, υπάρχει ελάχιστη επένδυση, υπάρχει ελάχιστος χρόνος ενασχόλησης κ.λπ. Με λίγα λόγια, το franchise απαιτεί και διασφαλίζει τα ελάχιστα. Οι προοπτικές του καθενός και η ευημερία του εξαρτώνται πάντα από τον ίδιο.

ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΔΙΚΤΥΑ FRANCHISE αντιμετωπίζουν ισότιμα τους δικαιοδόχους τους, τους θεωρούν συνεργάτες, τους επιτρέπουν και τους παρακινούν να συμμετέχουν με ιδέες, λύσεις, πληροφορίες και τους παρέχουν ανεξαρτησία μέσα από την συμμετοχική διαδικασία της αέναης βελτίωσης.

 

Προσφέρει επώνυμο και αναγνωρίσιμο προϊόν - εγγύηση στους πελάτες σου.

Πραγματικά, οι αλυσίδες franchise έχουν δημιουργήσει και προσφέρουν ένα εθνικά (και παγκόσμια) αναγνωρίσιμο brand name, το οποίο εμπιστεύεται ο καταναλωτής και επιλέγει άμεσα το νέο franchised κατάστημα, χωρίς να χρειάζονται ιδιαίτερες προσπάθειες αρχικής προώθησης, παρά μόνο γνωστοποίησης της ύπαρξής του, ελαχιστοποιώντας σημαντικά το αρχικό διάστημα επίτευξης του νεκρού σημείου.

Η ΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ επικεντρώνεται πλέον σε συστήματα που διαθέτουν ισχυρό brandname και σε προτάσεις που χαρακτηρίζονται από αξιόλογο, διαφοροποιημένο κα ανταγωνιστικό προϊόν. Τα επιχειρηματικά concepts που επιτυγχάνουν συγκερασμό και των δυο ανωτέρω προϋποθέσεων, δηλαδή ύπαρξη «ονόματος» και «προϊόντος» είναι αυτά που αναπτύσσονται τάχιστα, έχοντας ικανοποιημένους και τους δυο «πελάτες» τους, και τους καταναλωτές και τους δικαιοδόχους.

 

Προσφέρει συστήματα και διαδικασίες, με αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα για να ξεκινήσεις και για να αποδώσεις.

Η συνολική υποστήριξη και το δομημένο σύστημα ενίσχυσης των δικαιοδόχων μέσα από θεσμοθετημένες, ρεαλιστικές και δοκιμασμένες διαδικασίες, που εφαρμόζουν όχι μόνο τα καταστήματα, αλλά και οι μητρικές εταιρείες παρέχει πλήρη κάλυψη των αναγκών των καταστημάτων και διασφαλίζει τόσο την σωστή αρχική έναρξη, όσο και την αποδοτική λειτουργία.

ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΕΛΗΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΣΤΟ FRANCHISE, τα εγχειρίδια λειτουργίας που ενίοτε υποτιμούνται, έχουν όλο και περισσότερη σημασία, καθώς η λειτουργία των δικτύων «αναβαθμίζεται» με την χρήση νέων εργαλείων marketing και οργάνωσης (π.χ. προγράμματα πιστότητας, συστήματα διαχείρισης παραγγελιών κ.λπ.), τα οποία απαιτούν για την αξιοποίησή τους διαδικασίες όχι μόνο σε επίπεδο καταστήματος, αλλά και σε επίπεδο μητρικής, με εμφανή την τάση και την ανάγκη αναγωγής των «γραπτών» εγχειριδίων σε συστήματα νέων τεχνολογιών και ολοκληρωμένων συστημάτων πληροφορικής.

 

ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ FRANCHISE

Τα δίκτυα που έχουν επιλέξει το franchising ως κύρια στρατηγική ανάπτυξης, που έχουν σχεδιάσει και τεκμηριώσει ένα αποτελεσματικό επιχειρηματικό σύστημα, που έχουν οργανωθεί και έχουν δημιουργήσει τις απαραίτητες υποδομές που διασφαλίζουν υψηλού επιπέδου υποστήριξη των συνεργατών τους και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι της αγοράς, όχι μόνο θα επιτύχουν υψηλές κερδοφορίες τόσο για τις μητρικές εταιρείες, όσο και για τους δικαιοδόχους τους, αλλά και θα διακριθούν και θα επικρατήσουν στο πλαίσιο του παγκόσμιου ανταγωνισμού.

Οι δικαιοπάροχες εταιρείες // όσο κι αν ακούγεται περίεργο // οφείλουν να μην απορροφώνται από τις αναπτυξιακές τους προσπάθειες και να μην επικεντρώνονται μόνο στη σύναψη νέων συνεργατών. Πρώτα απ’ όλα οφείλει να τους απασχολεί η συνεχής διατήρηση ή και η δημιουργία νέου/ων ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, καθώς η αγορά αλλάζει τάχιστα και πολλά προϊόντα/ υπηρεσίες, αλλά και επιχειρηματικά concepts, γρήγορα τελματώνουν ή απαξιώνονται και σε κάθε περίπτωση καλύτερα το «προλαμβάνειν» από το «θεραπεύειν». Αυτή ακριβώς η έλλειψη υγιούς επιχειρηματικής νοοτροπίας, σε συνδυασμό με την υπερβολικά αισιόδοξη εκτίμηση των δυνατοτήτων τους, οδήγησε στο παρελθόν αρκετούς επιχειρηματίες στην δημιουργία πολυπληθών δικτύων που σχετικά σύντομα αποσυντέθηκαν μη διαθέτοντας το νο1 συστατικό της επιτυχίας - προϊόντα με ζήτηση, καθώς για διάφορους λόγους οι πελάτες τους επέλεξαν άλλα κανάλια διανομής ή άλλα δίκτυα για να ικανοποιήσουν τις καταναλωτικές ανάγκες τους, θεωρώντας μέρος ή και το σύνολο του business concept απαξιωμένο, μη επίκαιρο και μη ελκυστικό!

Το franchising αποτελεί μια στρατηγική ανάπτυξης για τους δικαιοδόχους και μια επιχειρηματική επιλογή για τους νέους επιχειρηματίες, με εξαιρετικά πλεονεκτήματα και για τα δυο μέρη, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν υποκαθιστά την ουσία της κάθε επιχείρησης, η οποία αφορά στην συνεχή διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς της, ανεξάρτητα με τον τρόπο ή τις επιμέρους στρατηγικές που αυτή θα επιτευχθεί. Προσφέρει ταχύτητα, επενδυτικά κεφάλαια και ικανούς συνεργάτες, συστατικά που ενδυναμώνουν την συνολική στρατηγική και καθίσταται πραγματικά το απόλυτο εργαλείο επιχειρηματικής ανάπτυξης.

 

FRANCHISE PRIVILEGES

THE OLDS

THE NEWS

Συγκεκριμένη επιχειρηματική – επενδυτική πρόταση.

 

Οι υποψήφιοι δικαιοδόχοι απαιτούν  τεκμηριωμένες αποδείξεις για το οικονομικό μέλλον τους.

Οι προβλεπόμενες αμοιβές τους δεν είναι πλέον ικανοποιητικές στην συντριπτική πλειοψηφία των συστημάτων δικαιόχρησης.

Συνεργασία και ικανό «συνέταιρο».

 

Η υποστήριξη από τη πλευρά των δικαιοπαρόχων ορίζεται πλέον στην πραγματική και ολοκληρωμένη διάστασή της.

Ανεξαρτησία.

 

Τα σύγχρονα δικτυα franchise αντιμετωπίζουν ισότιμα τους δικαιοδόχους τους, τους θεωρούν συνεργάτες, τους επιτρέπουν και τους παρακινούν να συμμετέχουν με ιδέες, λύσεις, πληροφορίες και τους παρέχουν ανεξαρτησία μέσα από την συμμετοχική διαδικασία της αέναης βελτίωσης.

Επώνυμο και αναγνωρίσιμο προϊόν - εγγύηση στους πελάτες σου.

 

Η ζήτηση από νέους επιχειρηματίες επικεντρώνεται πλέον σε συστήματα που διαθέτουν ισχυρό brandname και σε προτάσεις που χαρακτηρίζονται από αξιόλογο, διαφοροποιημένο κα ανταγωνιστικό προϊόν.

Συστήματα και διαδικασίες, με αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα για να ξεκινήσεις και για να αποδώσεις.

 

Τα εγχειρίδια λειτουργίας έχουν όλο και περισσότερη σημασία, καθώς η λειτουργία των δικτύων «αναβαθμίζεται» με την χρήση νέων εργαλείων marketing και οργάνωσης, τα οποία απαιτούν για την αξιοποίησή τους διαδικασίες όχι μόνο σε επίπεδο καταστήματος, αλλά και σε επίπεδο μητρικής.

 

 

LET'S TALK FRANCHISE