1. Πριν ξεκινήσεις την ανάπτυξή σου έχεις αποδείξει την βιωσιμότητα της επιχειρηματικής πρότασής σου, με τη λειτουργία για ικανοποιητικό χρονικό διάστημα κάποιων σημείων λιανικής.
  2. Διαθέτεις τεκμηριωμένη και διαφοροποιημένη τεχνογνωσία.
  3. Διαθέτεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε έναν ή περισσότερους τομείς.
  4. Διαθέτεις αποκλειστικότητες, που αφορούν προϊόντα, τεχνογνωσία, πατέντες κ.λπ.
  5. Διαθέτεις επαρκείς υποδομές για την πλήρη διαχείριση και υποστήριξη του δικτύου σου, οι οποίες ενισχύονται ανάλογα με την πορεία του αναπτυξιακού πλάνου σου.
  6. Δεν παραπλανάς με οιοδήποτε τρόπο τους δυνητικούς δικαιοδόχους σου.
  7. Χρησιμοποιείς σύμβάση δικαιόχρησης πλήρως εναρμονισμένη με τον κανονισμό της Ε.Ε.
  8. Έχεις συντάξει και δίνεις σε κάθε ενδιαφερόμενο πλήρη Ενημερωτικό Φάκελο, ο οποίος περιλαμβάνει και επίσημα οικονομικά μεγέθη ενδεικτικών σημείων λιανικής.
  9. Ζητάς entry fees όταν παρέχεις τεχνογνωσία ή/ και όνομα.

10.  Στο κλάδο του franchise υπάρχουν οι παλιοί και οι νέοι δικαιοπάροχοι. Πριν ξεκινήσεις καλό θα ήταν να μάθεις τα πράγματα από τους παλιούς.

11.  Όταν ο νέος δικαιοπάροχος, ανεξαρτήτως μεγέθους ή ετών

12.  Να προσέχεις συμπεριφορές που δεν αρμόζουν σε ένα χώρο σαν το franchise.

13.  Η τελειότητα ενός συστήματος franchise έχει δύο σκέλη, αυτό που αφορά στον δικαιοδόχο και αυτό που αφορά στον πελάτη. Αν και οι δυο είναι ευχαριστημένοι, η επιτυχία έρχεται μόνη της.

14.  Εχθρός του Franchise είναι η κοινοτυπία.

15.  Ένας άλλος η αντιγραφή.

16.  Το διαβατήριο για το franchise είναι ένα πολύ καλό και ολοκληρωμένο business plan. Το business plan κοστίζει λίγες φορές περισσότερο από ένα διαβατήριο. (Άλλωστε είναι και πιο μεγάλο.)

17.  «Ο Δικαιοδόχος έχει αναλάβει την υποχρέωση να «τιμά» και να «σέβεται» το σήμα της αλυσίδας του και ο Δικαιοπάροχος έχει δεσμευτεί να υποστηρίζει και να δημιουργεί τις προϋποθέσεις που καθιστούν κερδοφόρα την επιχείρηση των Δικαιοδόχων του».

18.  Ο έξυπνος δικαιοπάροχος αντιλαμβάνεται τη διαφορά μεταξύ σπατάλης και επένδυσης.

19.  Ο ανώριμος δικαιοπάροχος δίνει σημασία στον τρόπο που λέγεται κάτι παρά στα λόγια καθ’  αυτά.

20.  Οι επιτυχημένοι δικαιοπάροχοι χαρακτηρίζονται από μια αύρα.

21.  Ένα επιτυχημένο δίκτυο δεν αντιδρά στις αλλαγές. Δημιουργεί αλλαγές.

22.  Όταν κάνεις συνεργασίες, πρέπει να κερδίζουν και οι δύο. Αυτό σημαίνει (μεταξύ άλλων) franchise.

23.  Για να κάνεις franchise πρέπει να προσφέρεις κάτι. Τα προϊόντα, πλέον, τα βρίσκει κανείς εύκολα. Σκέψου κάτι άλλο.

24.  Η επιτυχία στο franchise ξεκινά από την ικανότητα του επιχειρηματία να ανιχνεύει και να προσδιορίζει επιτυχημένα concepts και ικανούς συμβούλους.

25.  Επιτυχημένα concepts είναι αυτά που αφενός διαφοροποιούνται και αφετέρου διασφαλίζουν μέσα από επιχειρηματική εμπειρία και σχετικές μελέτες μακροχρόνια βιωσιμότητα.

26.  Τα franchise της νέας εποχής βασίζονται σε καινοτομικές μεθόδους οργάνωσης και προώθησης και διαθέτουν νέα προϊόντα.

27.  Το franchise που εξελίσσεται είναι αυτό που αναγνωρίζει μετριόφρονα και ταπεινά ότι δεν είναι τόσο καλό όσο θα μπορούσε.

28.  Ο έξυπνος δικαιοπάροχος αντιλαμβάνεται τη διαφορά μεταξύ σπατάλης και επένδυσης.

29.  Ο ανώριμος δικαιοπάροχος δίνει σημασία στον τρόπο που λέγεται κάτι παρά στα λόγια καθ’ αυτά.

30.  Οι δικαιοδόχοι δεν αρκούνται σε excelιστικα επιχειρηματικά πλάνα, αλλά ζητούν τεκμηριωμένες και συγκεκριμένες απαντήσεις.

31.  Οι συμβάσεις δικαιόχρησης οφείλουν να προσαρμοσθούν στις σημερινές επιχειρηματικές πρακτικές και στα πραγματικά δεδικασμένα.

32.  Όσοι είναι εκτός αγοράς είτε πρέπει να ανανεωθούν είτε να αποχωρήσουν ευπρεπώς.

33.  Όλα αλλάζουν! Από τον τρόπο προσέλκυσης δικαιοδόχων, μέχρι τις τεχνικές και τις διαδικασίες παρακολούθησης και υποστήριξης αυτών.

34.  Κάποιοι δεν δίνουν σύμβαση χωρίς υπογεγραμμένο προσύμφωνο. Καλά κάνουν.

35.  Είναι λογικό τόσο όσο και παράλογο να έχουν την απαίτηση οι δικαιοδόχοι να αξιολογείς δυο και τρία και τέσσερα καταστήματα πριν συμφωνήσουν να συνεργασθούν μαζί σου.

36.  Μια μικρή αλυσίδα αναζητά δικαιοδόχους.

37.  Μια μεγάλη αλυσίδα επιλέγει δικαιοδόχους.

38.  Ο κατάλληλος δικαιοδόχος συνεπάγεται υγιές κατάστημα, το οποίο συνεπάγεται υγιές δίκτυο.

39.  Ακολουθώντας αντίστροφη επαγωγή, οι μεγάλες αλυσίδες θα γίνουν ακόμη πιο μεγάλες και οι μικρές ακόμη πιο μικρές.

40.  Κύριο χαρακτηριστικό των επιτυχημένων δικαιοπαρόχων (και γενικότερα των επιχειρηματιών) είναι η πίστη στον εαυτό τους.

41.  Τα ποσοστά των επιχειρήσεων franchise που κλείνουν είναι κατά πολύ μικρότερα από αυτά των «ανώνυμων» πρωτοβουλιών.

42.  Η στρατηγική έχει νόημα, όταν εκτός από σένα, την κατανοούν προσωπικό και συνεργάτες σου. Δεν αρκεί να αποφασίζεις, κάποιος πρέπει και να εκτελεί σωστά.

43.  Την στρατηγική την διαμορφώνει η αγορά, όχι εσύ. Άρα μάθε και σκέψου, πριν αποφασίσεις. Αυτοί που πέτυχαν πέταξαν από πάνω τους τα καθιερωμένα. Τόλμησαν και καινοτόμησαν.

44.  Οι στρατηγικές φτιάχνονται για να αλλάζουν. Αν δεν έχεις, καν, στρατηγική, κλείνεις τα μαγαζιά σου το ένα μετά το άλλο. Και μετά ρίχνεις τις ευθύνες στον πρώην εμπορικό διευθυντή ή στον σύμβουλο.

45.  Τεχνολογίες, ανταγωνισμός, κοινωνικές αλλαγές, νομοθετήματα κ.λπ. αναδιαμορφώνουν τις στρατηγικές μας.

46.  Το επιχειρηματικό σκηνικό αλλάζει με ταχείς ρυθμούς. Για να πετύχεις οφείλεις να διαθέτεις γνώση, υποδομές και ενόραση για το μέλλον.

47.  Πάνω απ’ όλα να έχεις στρατηγική. (Και να την αλλάζεις προς επίτευξη του οράματός σου.)

48.  Το να μην έχεις στρατηγική, είναι να σαν είσαι στην στάση των λεωφορείων και να μην αποφασίζεις σε ποιο να μπεις.

49.  Την στρατηγική σου δεν χρειάζεται να την ξέρουν όλοι.

50.  Δώσε βάρος στις κύριες δραστηριότητές σου. Ασχολήσου με τα σχέδια και τα πλάνα σου, αφού και μόνο όταν τα καθημερινά πάνε καλά. Διαφορετικά άλλαξε ρότα.

51.  Να είσαι επιφυλακτικός με το άγνωστο.

52.  Δεν χρειάζεται να ενθουσιάζεις συνέχεια τους πελάτες σου. Αρκεί να μην τους απογοητεύεις  ποτέ. (Το ίδιο ισχύει για συνεργάτες, προσωπικό και franchisees)

53.  Τα προϊόντα σου πρέπει πάντα να ικανοποιούν τις προσδοκίες των πελατών σου.

54.  Δώσε δικαίωμα αποφάσεων στα στελέχη της πρώτης γραμμής.

55.  Να αντιδράς γρήγορα. Σκέψου. Να αντιδράς ακόμη πιο γρήγορα.

56.  Μη ξεχνάς: Ο πελάτης παίρνει πάντα αυτό που του αξίζει.

57.  Μην κάνεις σπατάλες. Συνειδητοποίησε τι σημαίνει σπατάλη.

58.  Οργάνωση σημαίνει λιγότερη γραφειοκρατία.

59.  Όλα απλοποιούνται. Ελέγχονται και ευκολότερα.

60.  Οι πληροφορίες γεννιούνται από έναν. Ανήκουν, όμως, σε όλους. Δηλαδή στην εταιρεία.

61.  Η καλή συνεργασία διαχέει τις πληροφορίες. Δηλαδή την γνώση.

62.  Για να μεταφέρεται η γνώση δημιουργήστε τα κατάλληλα συστήματα.

63.  Οι καλύτεροι άνθρωποί σου πρέπει να είναι στη μάχη. Μια μάχη είναι οι πωλήσεις.

64.  Οι επιτυχημένοι περιτριγυρίζονται από ταλαντούχους συνεργάτες. (και από αυλοκόλακες)

65.  Ενίοτε, τους δημιουργούν. (και τους δεύτερους)

66.  Μην διστάζεις να κανιβαλίσεις τα προϊόντα σου. Όταν υπάρχει λόγος.

67.  Αν κάνεις κάτι καλά, δημιούργησε σε πρώτη φάση κάτι συμπληρωματικό.

68.  Συμπληρωματικό σημαίνει π.χ. να απευθύνεσαι στο ίδιο πελατολόγιο.

69.  Φερθείτε σωστά για να σας φερθούν σωστά. (Το έλεγε και ο Μωυσής)

70.  Οι Εβραίοι έχουν ένα κοινό με τους Έλληνες της ομογένειας. Βοηθά και προτιμά ο ένας τον άλλο. Έχει έρθει ο καιρός που οι του franchise συμμερίζονται το ορθό της παραπάνω πραγματικότητας.

71.  Είναι λάθος να λες ψέματα. Και κυρίως αν είναι χοντρά. Λάθος για σένα και χαρά για τους ανταγωνιστές σου.

72.  Πάντα υπάρχει κάποιος πιο έξυπνος από σένα. Αλλά, αν τον καταλάβεις, μήπως εσύ είσαι πιο έξυπνος; Άρα ποτέ σου δεν θα μάθεις ποιος είναι ο πιο έξυπνος!

73.  Πρόσεχε τι εύχεσαι. Μπορεί να το πάθεις.

74.  Η εξυπνάδα είναι 1% έμπνευση και 99% ιδρώτας!

75.  Τα πράγματα είναι απλά, το μπέρδεμα είναι να το καταλάβεις...

76.  Ακόμα και μία κοινωνία ηλιθίων είναι ταξική. Έτσι ένας ηλίθιος πλούσιος είναι απλά πλούσιος ενώ ένας ηλίθιος φτωχός είναι απλά ηλίθιος.

77.  Ένα κλειστό βιβλίο είναι όπως ένα κλειστό μυαλό, απλώς ένα κούτσουρο.

78.  Ένα τεράστιο ταξίδι αρχίζει απλά με ένα βήμα...

79.  Μην ανησυχείς για το τι σκέφτονται οι άλλοι για σένα, γιατί απλώς οι άλλοι δεν σε σκέφτονται. Αναρωτιούνται τι σκέφτεσαι εσύ για εκείνους.

80.  Η τύχη είναι ένας χαμάλης που του φορτώνουμε πάντα τις βλακείες μας.

81.  Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του πλουσίου είναι ότι μπορεί να δανείζεται.

82.  Ο κριτικός, επειδή δεν είναι ικανός να δημιουργήσει τίποτα, πασχίζει να καταστρέψει αυτά που δημιουργούν οι άλλοι.

83.  Η έκφραση «γυμνή αλήθεια» έχει εφευρεθεί για να μπορεί ο καθένας να την ντύνει όπως τον συμφέρει.

84.  Μπορείς πάντα να προβλέψεις τα γεγονότα αφού έχουν γίνει.

85.  Αυτός που μπορεί, κάνει. Αυτός που δεν μπορεί, διδάσκει.

86.  Αυτός που δεν κάνει λάθη, συνήθως δεν κάνει τίποτα.

87.  Πολιτική είναι η τέχνη του να μοιράζεις μια πίτα με τέτοιο τρόπο ώστε να πιστεύει ο καθένας ότι έχει πάρει το μεγαλύτερο κομμάτι.

88.  Μάθε ν' ακούς. Μερικές φορές η ευκαιρία χτυπάει την πόρτα πολύ απαλά...

89.  Δείχνε σαν να ξέρεις πολύ καλά τι κάνεις, ενώ ταυτόχρονα αφήνεις να αιωρούνται αμφιβολίες για τις ικανότητες των άλλων.

90.  Δεν επιβιώνει ο πιο δυνατός ούτε ο πιο έξυπνος, αλλά αυτός που προσαρμόζεται καλύτερα στις αλλαγές.

91.  Καλή Φήμη είναι το να λες αυτό που θέλεις να γίνεις, και να γίνεις αυτό που λες.

92.  Το ιδανικό είναι να τα έχεις καλά με όλους. Όμως, με μερικούς αυτό δεν γίνεται.

93.  Αν είσαι κολλητός με κάποιους, δεν μπορείς να τα έχεις καλά με τους εχθρούς τους.

94.  Η ακρίβεια οδηγεί τους καταναλωτές σε ανώνυμα προϊόντα, όχι, όμως, και σε ανώνυμες επιχειρήσεις.

95.  Αν κάποιοι πωλούν προϊόντα χαμηλότερα από εσένα ή αγοράζουν πιο φθηνά ή έχουν λιγότερα λειτουργικά. Αν οι πελάτες τους είναι ευχαριστημένοι, κάτι πρέπει να σκεφτείς να κάνεις.

96.  Πρέπει, ενίοτε, να αναθεωρείς τις συνεργασίες σου. Ειδικά, αν δεν βλέπεις αποτελέσματα.

97.  Ο δρόμος είναι κουραστικός και πρέπει να έχεις επιμονή και ήθος.

98.  Οι δυο μεγάλοι εχθροί της ηγεσίας είναι ο θυμός και ο φόβος. (Αν δεν φοβάσαι, μπορείς να έχεις την γαλήνη της δύναμης και της αυτογνωσίας.)

99.  Έχεις πάντα χρόνο για να μαθαίνεις. (Όπως και για να αποτυγχάνεις.)

100. for more επισκέψου το http://franchise-gr.blogspot.com

 

LET'S TALK FRANCHISE