FRANCHISE TRENDS for 2009

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ & ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΔΙΚΑΙΟΠΑΡΟΧΟΥΣ

Πλάτων Μαλικούρτης, Εκδότης, FRANCHISE BUSINESS

 

Στην πρώτη έκδοση του FRANCHISE BUSINESS για το νέο έτος, προσπαθούμε να προβλέψουμε το μέλλον και να δώσουμε κατευθύνσεις για επιτυχημένες επιχειρηματικές και επιλογές. Φέτος τα πράγματα είναι αρκετά δύσκολα, σκοτεινά και θλιβερά, καθώς η παγκόσμια οικονομία διέρχεται μέσα από μια περίοδο με εξαιρετική αναστάτωση. Ωστόσο, υπάρχουν ευτυχώς αρκετές τάσεις που μέσα από τα κατάλληλα επιχειρηματικά συστήματα μπορούν να αποβούν κερδοφόρες, τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μεσοπρόθεσμα. Αν μη τι άλλο, το επώνυμο κυριαρχεί, τόσο αναφορικά με τις επιλογές των καταναλωτών, όσο και με τις οικονομίες κλίμακος που διαθέτουν οι αλυσίδες λιανικής. Η αγορά περνά τα χειρότερά της, το franchising, όμως, (μπορεί να ή οφείλει να) περνά τα καλύτερά του!

 

Προσφέρετε καινοτομική αξία στα προϊόντα σας,

ώστε να εξυπηρετούν καλύτερα τους καταναλωτές σας

 

Προσθέστε χαρακτηριστικά γνωρίσματα στα υφιστάμενα προϊόντα σας που τα καθιστούν πρακτικότερα σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών, επισημαίνοντας συγχρόνως ότι το «εμπορικό σήμα» σας νοιάζεται και φροντίζει για το δικό τους τρόπο ζωής. (βλ. Dots Gloves for iPhones, Etre Touchy gloves, INQ1 - the world’s first social networking mobile phone, Super Flight Creme Continuous Hydration for Face and for Eyes from Estée Lauder)

Μη ξεχνάτε ότι στους δύσκολους καιρούς ξεχωρίζουν αυτοί που «μιλάνε» τη γλώσσα των πελατών τους, νοιάζονται πραγματικά για αυτούς και τα ενδιαφέροντά τους. Τότε μόνο κερδίζουν την εμπιστοσύνη και την εκτίμησή τους. Από την άλλη μεριά για να ικανοποιήσετε τους πελάτες σας, δεν χρειάζεστε τεράστιες επενδύσεις. Αυτό που χρειάζεστε είναι τεράστια δημιουργικότητα ή πολύ καλούς εξωτερικούς συνεργάτες.

Το θέμα μας δεν είναι η διαφήμιση. Ο στόχος σας δεν είναι να προσελκύσετε καταναλωτές με έξυπνα και καλοστημένα μηνύματα. Το ζητούμενο είναι να δημιουργηθούν/ βελτιωθούν/ διαφοροποιηθούν/ επεκταθούν τα ίδια τα προϊόντα σας, ώστε να ικανοποιούν πολύ καλύτερα συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών.

 

Luxury will be whatever you want it to be

Ποιο είναι το μέλλον των πολυτελών αγαθών; Πώς τα εμπορικά σήματα πολυτέλειας θα ευημερήσουν το 2009; Ποιός είναι ο νέος ορισμός της πολυτέλειας; Όσο κρίση και να έχουμε, ο νόμος του pareto ισχύει παντού και πάντα. Η Louis Vuitton στη Κηφισιά ή ακόμα και τα Tod’s στο κέντρο ή οι απανταχού boutiques της Tous και κυρίως το νέο mall της πολυτέλειας, το Golden Hall έχουν το κοινό τους και απ’ ότι φαίνεται διόλου ακαταφρόνητο! Αποφασίστε που θα πουλάτε, σε τι τιμή και σε τι περιθώρια. Κλασικά σχέδια και σχετικά παραδοσιακά, βλ. πιτζάμες Disney δεν μπορούν να θεωρηθούν είδος πολυτελείας, άρα πρέπει να έχουν πολύ μικρότερη τιμή. Αξεσουάρ, σχετικά επώνυμα, μη συνοδευόμενα από το κύρος ονομαστών σχεδιαστών θα πρέπει, επίσης, να μη θεωρηθούν καταστήματα πολυτελείας. Άρα, χαμηλώστε περιθώρια, αυξήστε τεμαχιακές πωλήσεις, διατηρείστε ή αυξήστε τζίρο ή, από την άλλη, επενδύστε (αν τολμάτε) σε μια νέα θέση στην αγορά, αυτή της πολυτέλειας και πουλήστε σε λίγα μαγαζιά ακριβά (και λίγα) είδη. Οι ενδιάμεσες καταστάσεις δεν υπάρχουν, καθώς ακολουθούν τη μεσαία τάξη που φθίνει διαρκώς στην κατηγορία της μικρομεσαίας (κάτι σαν τα αυτοκίνητα)!

 

Ακούστε τους πελάτες σας

και κάντε ‘τους να συμμετέχουν

Από τη μια οι ίδιοι οι καταναλωτές επιθυμούν να συμμετέχουν στα δρώμενα των εταιρειών και να συνεισφέρουν (θετικά ή αρνητικά) στα προϊόντα και στα brands τους και από την άλλη οι ίδιες οι εταιρείες επιθυμούν (ή τουλάχιστον έτσι πρέπει) να ακούσουν τη γνώμη των πελατών τους. Καθώς οι επιχειρήσεις έχουν αποκτήσει ξεκάθαρα έναν πολύ δυνατό κοινωνικό ρόλο και καθώς οι καταναλωτές «συνδέονται» με τα brands που επιλέγουν, σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που προσφέρει το internet, η συμμετοχή των τελευταίων μέσω διαγωνισμών, εκδηλώσεων, on line games, κοινωνικών πρωτοβουλιών κ.λπ. σας δίνει την δυνατότητα να δημιουργήσετε φανατικούς πιστούς στα προϊόντα σας και παράλληλα να δεχθείτε πολλές ιδέες, μερικές εκ των οποίων μπορεί να αποδειχθούν πραγματικά καταπληκτικές.

 

Go Green

Όλοι μας, λιγότερο ή περισσότερο, έχουμε ευαισθητοποιηθεί αναφορικά με το περιβάλλον και την αλόγιστη σπατάλη των ενεργειακών πόρων του πλανήτη μας. Οι επιχειρήσεις που σέβονται τις αρχές του green ή ακόμη περισσότερο αυτές που ενεργά συμμετέχουν και προσανατολίζονται σε ένα καλύτερο κόσμο, είναι αυτές που κερδίζουν την εμπιστοσύνη και την επιλογή της αγοράς.

 

Το 2009 θα είναι εξαιρετικό

για όλους όσους σέβονται, νοιάζονται και προσπαθούν

 

Πραγματικά, οι επιχειρήσεις που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών τους (ως ιδιαίτερα target groups), αυτές που τους σέβονται και «ακούνε» τις επιθυμίες τους, αυτές που τους βοηθούν να κερδίσουν χρήματα και να νοιώσουν «green», είναι οι επιχειρήσεις που δεν θα ξεχασθούν. Παράλληλα, το 2009 είναι μια ιδανική περίοδος για να καινοτομήσετε, καθώς η καινοτομία αποτελεί πλέον επιτακτική αναγκαιότητα, μέσα σε ένα κυκεώνα από συμπιεσμένα budgets και χαμηλότερους τζίρους!

Ας έχετε στο μυαλό σας, ότι η σημαντικότερη αλλαγή που έχει φέρει η σημερινή κρίση αφορά στον τρόπο σκέψης της αγοράς. Οι καταναλωτές έχουν πλέον αρχίσει να είναι πολύ πιο σκεπτικοί και να κάνουν τις αγορές τους περισσότερο ορθολογιστικά, αναζητώντας τις πραγματικές ανάγκες τους και το τι τους κάνει αληθινά χαρούμενους.

 

4 Rules 4 Success

#1. Δημιουργήστε πραγματικό όραμα και διαχύστε ‘το σε ολόκληρο το δίκτυό σας.

#2. Εμπνευστείτε από μόνοι σας και δημιουργήστε ένα εξ’ ολοκλήρου νέο και ενθουσιώδες business concept, ένα νέο brand, ένα νέο venture.

#3. Σχεδιάστε νέα προϊόντα ή/ και υπηρεσίες. Προσφέρετε νέες εμπειρίες σε συγκεκριμένα customer segments.

#4. «Μιλήστε» την γλώσσα των καταναλωτών, «αισθανθείτε» τη ζωή τους, «ζήστε» μαζί τους.