Review & Forward

 

Ξεκινήσαμε μια νέα, ακόμη πιο δύσκολη και ακόμη πιο ενδιαφέρουσα χρονιά, με τον καταναλωτή να αξιολογεί με ακόμη πιο αυστηρά κριτήρια τις αγορές του, και τον υποψήφιο δικαιοδόχο να είναι διστακτικός και ενίοτε καχύποπτος, αλλά παράλληλα να επικροτούν την καινοτομία και να επιβραβεύουν όσους του εξοικονομούν χρήματα ή όσους του παρέχουν διασκέδαση / αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και άψογη εξυπηρέτηση/ υποστήριξη.

 

ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ και η πλέον έντονη τάση αφορά στην ηθική συμπεριφορά των επιχειρήσεων αναφορικά με τις σχέσεις τους με την κοινωνία, όπως διαμορφώνεται μέσα από τις υπεύθυνες ενέργειες των διοικήσεών τους κατά τις σχέσεις τους με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, εργαζόμενοι, μέτοχοι, πελάτες, προμηθευτές και γενικότερα την κοινωνία. Η ιδέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης έχει σχέση με τον τρόπο που κάθε επιχείρηση εφαρμόζει την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης, η οποία στηρίζεται στον οικονομικό, στον κοινωνικό και στον περιβαλλοντικό πυλώνα. Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη υποδηλώνει ότι μια εταιρία ασχολείται σοβαρά όχι μόνον με την αποδοτικότητα και την ανάπτυξή της, αλλά και με τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπό της.

Πλέον, οι ίδιοι οι καταναλωτές μπορούν και οφείλουν να φερθούν ευφυώς - υιοθετώντας δηλαδή μια μη επιβλαβή συμπεριφορά, να μάθουν να συνυπολογίζουν στην καθημερινή τους ζωή τις «άγνωστες» και συχνά «κρυμμένες» οικολογικές συνέπειες των προϊόντων που αγοράζουν ή γενικά μεταχειρίζονται, όπως αναλύει ο Ντάνιελ Γκόλμαν στο νέο βιβλίο του «Οικολογική Νοημοσύνη».

«Ο κόσμος μας, ένας κόσμος υλικής αφθονίας, φέρει ένα κρυμμένο τίμημα. Δεν μπορούμε να δούμε τον βαθμό στον οποίο τα πράγματα που αγοράζουμε και χρησιμοποιούμε καθημερινά έχουν κόστος σε άλλα επίπεδα - αγνοούμε τι στοιχίζουν στον πλανήτη.[...] Το καθένα από αυτά τα πράγματα έχει τη δική του ιστορία και το δικό του μέλλον, καταβολές και καταλήξεις που παραμένουν εν πολλοίς κρυφές για μας, μια σειρά επιπτώσεων που απορρέουν σταδιακά από την αρχική εξαγωγή ή παραγωγή των συστατικών του, κατά την κατασκευή και μεταφορά του, μέσω των ανεπαίσθητων συνεπειών της χρήσης του στα σπίτια και τους χώρους εργασίας μας, μέχρι την ημέρα που απαλλασσόμαστε από αυτό. Εντούτοις, οι αόρατες συνέπειες όλων αυτών των πραγμάτων μπορεί να είναι η πιο σημαντική πτυχή τους», σημειώνει μεταξύ άλλων στον πρόλογό του ο Ντάνιελ Γκόλμαν.

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, όπως υποστηρίζει ο συγγραφέας, οι συναισθηματικές αντιδράσεις των καταναλωτών στις αρνητικές συνέπειες στον πλανήτη από τη μη οικολογική παραγωγή των προϊόντων ενδέχεται να επηρεάσουν τις πωλήσεις. Με βάση αυτή τη διαπίστωση, ο Γκόλμαν, περνά από την ψυχολογία των αγοραστών στις στρατηγικές των πωλήσεων, και θεωρεί ότι οι επιτυχημένες επιχειρηματικές στρατηγικές του μέλλοντος θα είναι αυτές που ενσωματώνουν «οικολογικές» αλλαγές στην αλυσίδα παραγωγής των προϊόντων. ΝΓ :-)

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ 50% ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΖΕΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ, όταν το ποσοστό αυτό ήταν μικρότερο από 5% πριν από ένα αιώνα. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ως το 2050 το σχετικό ποσοστό θα ανέλθει στο 70% και θα ισοδυναμεί με 6.4 δις πολίτες. Το γεγονός αυτό διαμορφώνει την ανάγκη για concepts που καλύπτουν τις συνήθειες των μεγαλουπόλεων και που εμπνέονται από την αρχιτεκτονική των κτηρίων και των δρόμων, ακολουθώντας τους ταχείς ρυθμούς της ζωής.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα τελευταία επιστημονικά στοιχεία, οι άνθρωποι θα ζουν όλο και μακρύτερες ζωές, ενώ σε μερικές δεκαετίες, τα 100 θα είναι κοινός τόπος. Αυτή τη στιγμή, σε ολόκληρο τον κόσμο, ο μέσος όρος ζωής είναι γύρω στα 65 χρόνια για τους άνδρες και στα 70 για τις γυναίκες – διπλάσιος απ’ ό,τι πριν από 200 χρόνια. Επί χρόνια, οι επιστήμονες έλεγαν ότι η δραματική αύξηση του μέσου όρου ζωής, που για τους βρετανούς άνδρες ανέβηκε από τα 48 χρόνια το 1901 στα 75 χρόνια το 2000, δεν θα συνεχιστεί. Όμως, νέες έρευνες θεωρούν πως υπάρχει κάθε λόγος να πιστεύουμε ότι το προσδόκιμο ζωής θα συνεχίσει να αυξάνεται ασταμάτητα. Συγκρίνοντας τις διαφορές στο προσδόκιμο ζωής ανάμεσα στις βιομηχανικές χώρες, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το 2070, ο μέσος όρος ζωής των γυναικών στις HΠA μπορεί να έχει φθάσει τα 101 χρόνια. Σήμερα, οι επίσημες αμερικανικές προβλέψεις για τη χρονιά αυτή είναι μόλις 83,9 χρόνια. O ερευνητής Bόπελ σημειώνει ότι τα κορίτσια που γεννιούνται σήμερα στην Ιαπωνία ή στη Γαλλία (τις δύο χώρες με το μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής) έχουν ήδη πιθανότητα 50% να φθάσουν τα 100 χρόνια! Στην Ιαπωνία, οι γυναίκες προβλέπεται να φθάσουν τα 100 το 2060, ενώ στην Ιαπωνία το 2085. Όμως, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι όσο περισσότερο ζει κανείς, τόσο περισσότερα χρόνια θα είναι υγιής. ΤΣ :-)

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΟΙ OPEN FRANCHISEES, οι υποψήφιοι, δηλαδή, που θα χτυπήσουν την πόρτα ενός συμβούλου ή μιας αλυσίδας δικαιόχρησης και αποφασίσουν μονομιάς για το επιχειρηματικό μέλλον και την επένδυσή τους.

Την προηγούμενη δεκαετία οι οικονομικές εφημερίδες και οι μικρές αγγελίες στις κυριακάτικες εφημερίδες ήταν λίαν αποτελεσματικές, αντικαταστάθηκαν όμως σύντομα από τις ειδικές εκθέσεις και τα εξειδικευμένα περιοδικά franchising. Σήμερα, πολλά από τα παραδοσιακά κανάλια έχουν χάσει την αποτελεσματικότητα τους και έχουν αντικατασταθεί / συμπληρωθεί από νέα – σύγχρονα μέσα επικοινωνίας. Συγκεκριμένα, ένα άγνωστο ακόμα στο ευρύ κοινό σήμα μπορεί να δημιουργήσει ή να έχει σημαντικό exposure και αναγνωρισιμότητα – άρα και αποδοχή – μέσα στο χώρο της δικαιόχρησης. Είναι σχετικά εύκολο, για μια οργανωμένη και σωστά υποστηριζόμενη από συμβούλους franchise εταιρεία, να δημιουργήσει εκείνο το exposure, το οποίο θα της επιτρέψει να προσελκύσει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα σημαντικό αριθμό ποιοτικών δικαιοδόχων. Αρκεί οι εταιρίες αυτές να επιλέξουν τα σωστά κανάλια «έκθεσης» και τους σωστούς συμβούλους δικαιόχρησης, οι οποίοι θα μπορέσουν να διευρύνουν το «φάσμα έκθεσης», στο πλαίσιο της  σημερινής ηλεκτρονικής εποχή και την «κατανάλωση» πληθώρας ειδήσεων – εικόνων – πληροφοριών, στο σπίτι, στο γραφείο, στο κινητό, στο κρεβάτι, παντού.

Ας μην υποτιμάμαι το γεγονός ότι ο υποψήφιος δικαιοδόχος, παρακολουθεί όλα τα μέσα χωρίς καν να κουραστεί ή να χρειάζεται να ψάχνει με τις ώρες. Αυτό το αναλαμβάνει για αυτόν π.χ. το Google Alert, με το οποίο πολύ εύκολα μπορεί να δέχεται καθημερινά στο mail του όλες τις πληροφορίες του δικτύου ή των δικτύων που τον ενδιαφέρουν. Με τον τρόπο αυτό δεν περιορίζει την πληροφόρησή του μόνο σε ένα δελτίο τύπου που κυκλοφορεί η εταιρεία, αλλά διαβάζει και τα σχόλια που γράφονται για αυτή στα διάφορα blogs, στο facebook, στο tweeter κ.λπ. και αντλεί την πρωταρχική του ενημέρωση όχι από έναν έντυπο ενημερωτικό φάκελο, αλλά από το συνδυασμό πολλών «ηλεκτρονικών φακέλων» που είναι στη διάθεση του στο διαδίκτυο. Με τον τρόπο αυτό όλο το ιστορικό μιας εταιρείας είναι στη διάθεση του υποψηφίου, ο οποίος μπορεί εύκολα να κρίνει το exposure, το impact στα social media καθώς και το βαθμό αναγνωρισιμότητας εντός της αγοράς του franchising. Ο έξυπνος – ενημερωμένος δικαιοδόχος παρακολουθεί όλα τα κανάλια και αξιολογεί όλες τις πληροφορίες για τις αλυσίδες franchise. ΠΠ :-)

 

ΤΕΤΟΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΧΕΙ ΝΑ ΖΗΣΕΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1941. Οι μεγάλες δυσκολίες που ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 2008 έχουν οδηγήσει χιλιάδες επιχειρηματίες σε απόγνωση και ενίοτε στον εμπορικό θάνατο. Βιώνουμε μια πρωτοφανή κατάσταση σε ό,τι αφορά στο εγχώριο εμπόριο, μια πραγματικότητα που έχει μέχρι στιγμής κοστίσει χιλιάδες θέσεις εργασίας. Πολλοί ισχυρίζονται  ό,τι πρόκειται για μια ευθυγράμμιση της παγκόσμιας αγοράς με αυτό που τόσα χρόνια θα έπρεπε να είχε γίνει. Είναι, άλλωστε, απ’ όλους παραδεκτό ό,τι επί μακρόν η ελληνική αγορά διατηρούσε περισσότερες επιχειρήσεις από όσες άντεχε. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα παραμείνουν μόνο όσοι «έχουν λόγο να μείνουν στην αγορά» και το αυτό ισχύει και για το χώρο του franchising, όπου οι μητρικές εταιρείες οφείλουν να αντιμετωπίσουν, πλέον, πολλά μέτωπα, και κυρίως την «προσφορά – concept» που προτείνουν σε καταναλωτές και σε δικαιοδόχους - δυνητικούς και υφιστάμενους, τις αγορές και τα σημεία πώλησής τους, τις υποδομές τους και το marketing.

Πλέον, τόσο το εμπορικό κέντρο της Αθήνας, όσο και περιφερειακές αγορές που άλλοτε ήκμαζαν, όπως η Νέα Ιωνία, το Χαλάνδρι, το Περιστέρι, ο Πειραιάς, η Γλυφάδα θυμίζουν ολοένα και περισσότερο σεληνιακό τοπίο από τα άδεια καταστήματα. Την ίδια στιγμή, μεγάλη κινητικότητα υπάρχει και σε ένα άλλο εξόχως ενδιαφέρον πεδίο, κυρίως για το αθηναϊκό εμπόριο, αυτό της ενοικίασης εμπορικών επιφανειών. Ήδη, πολλές μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες κινούνται προς την κατεύθυνση επαναδιαπραγμάτευσης των μισθωμάτων τους, συχνά απειλώντας ακόμα και με αποχωρήσεις. Το φαινόμενο αυτό είναι περισσότερο εμφανές στα μεγάλα εμπορικά κέντρα, τα οποία ήδη μελετούν αναπροσαρμογές των μισθωμάτων ώστε να αποφύγουν το οδυνηρό για τα ίδια φαινόμενο των ξενοίκιαστων χώρων. Αξιόπιστες πληροφορίες αναφέρονται σε κύμα φυγής από δύο τουλάχιστον μεγάλα malls , το ένα εκ των οποίων βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας και το άλλο στα βόρεια προάστια. Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του FB, αρνητική πορεία ετοιμάζονται να ακολουθήσουν μια γνωστή εταιρεία στον χώρο των θυρών ασφαλείας, δύο επιχειρήσεις του κλάδου ένδυσης, μια εταιρεία αθλητικής ανδρικής ένδυσης υπεράνω πάσης υποψίας, γνωστή επιχείρηση του κλάδου των επίπλων με νεωτεριστικές κατά το παρελθόν προτάσεις και όνομα, μια επιχείρηση γυναικείας ένδυσης και ειδών αξεσουάρ, μια εταιρεία ανδρικής μόδας με έμφαση στα πουκάμισα, μια αλυσίδα στεγνοκαθαριστηρίων που άλλαξε πρόσφατα χέρια, μια αλυσίδα αξεσουάρ με νέα επωνυμία, ένα δίκτυο εκπαίδευσης, μια αλυσίδα με ρούχα για παχουλές κυρίες, μια αλυσίδα με καλλυντικά, αλλά και μια μεγάλη εταιρεία συμβούλων. Οι παραπάνω περιπτώσεις ήδη συζητιούνται εκτενώς στους κύκλους του franchising, καθώς δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που έχουν καταθέσει αιτήσεις ένταξης στο περιβόητο άρθρο 99 ή που δεν δύνανται πλέον να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις.

Σύμφωνα με πηγές του ΕΒΕΑ, το2010, και ιδιαίτερα το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου - Απριλίου, δηλαδή η περίοδος εκείνη που συμπεριλαμβάνει εντός της τόσο τις χειμερινές εκπτώσεις, όσο και τις πασχαλινές αγορές, θα αποτελέσει την τελευταία σανίδα σωτηρίας για πολλούς επιχειρηματίες, και ταυτόχρονα με την παρέλευσή της και το σημείο εκκίνησης για ένα πρωτοφανές μπαράζ λουκέτων, ακόμα και πολύ γνωστών ονομάτων του εμπορίου. Όπως ανέφερε πρόσφατα και ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος κ. Αντώνης Ζαΐρης «οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί για το μέλλον του ελληνικού εμπορίου, καθώς τα περιθώρια έχουν στενέψει». Μεγάλες φίρμες συρρικνώνουν το δίκτυό τους και γνωστοί όμιλοι είτε συρρίκνωσαν μεγάλα τους καταστήματα (για παράδειγμα η «Goody’s», η οποία ανακαίνισε το κατάστημά της στο Πασαλιμάνι, όμως ταυτόχρονα μείωσε την επιφάνεια που ενοικιάζει κατά 1/4) είτε μελετούν αναδιάρθρωση του δικτύου τους. Παράλληλα, λουκέτα στα καταστήματά τους έχουν βάλει γνωστές εταιρείες, κυρίως του κλάδου ένδυσης. Ήδη η «Αεράκης», η« Anna Riska» , η « Prince Oliver» , η « KostaBoda» , η «Lacoste» , η « Missoni» κ.ά. αναθεώρησαν την πολιτική επέκτασής τους κλείνοντας μαγαζιά τους. Πολλά είναι και τα εστιατόρια τα οποία δεν μπόρεσαν να αντεπεξέλθουν στην κρίση, καθώς οι Αθηναίοι περιόρισαν τις εξόδους τους για φαγητό. Από τα παραπάνω, καθίσταται σαφές πως το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τις επιχειρήσεις που άμεσα κινδυνεύουν αλλά και δεκάδες άλλες οι οποίες συνεργάζονται εμπορικά μαζί τους και που θα βρεθούν με ακάλυπτες επιταγές. Πρόκειται για ένα ντόμινο προβλημάτων το οποίο θα βρει την αγορά κυριολεκτικά ανοχύρωτη, ενώ μεγάλες συνέπειες θα υπάρξουν και στους δείκτες της ανεργίας. Ένας κλάδος όμως ο οποίος κυριολεκτικά υποφέρει από μια σειρά σιωπηρών λουκέτων, τα οποία σπάνια βλέπουν το φως της δημοσιότητας, είναι αυτός των ηλεκτρικών ειδών. Το  πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στις μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, οι οποίες κατά κανόνα εντάσσονται στα συνεργατικά δίκτυα κοινών αγορών. Μετά την τύχη της «Magnet Electric» το φετινό καλοκαίρι, μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζει κι άλλος ένας συνεταιρισμός του κλάδου, ενώ πηγές της εν λόγω αγοράς αναφέρονται σε περίπου 25 λουκέτα μικρών καταστημάτων αυτής της μορφής. Παράλληλες δυσχέρειες όμως αντιμετωπίζει και το εμπορικό κύκλωμα γύρω από την οικοδομή, λόγω της καθίζησης των κατασκευών. Κάπως έτσι, δεκάδες είναι οι πτωχεύσεις εταιρειών στον χώρο των δομικών υλικών, της εμπορίας ή παραγωγής κουφωμάτων, στα χρώματα. ΠΘ:-)

 

ΤΑ SOCIAL MEDIA ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΚΟΣΜΟ, που διαθέτει μια ενδιαφέρουσα «βιοποικιλότητα» και αναδίδει αξιοσημείωτες ιδιαιτερότητες.  Αποτελούν, πλέον, την τέταρτη πιο δημοφιλή δραστηριότητα στο διαδίκτυο, πάνω και από τη χρήση του email, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nielsen "Global Faces and Networked Places". Τα 2/3 (67%) όσων βρίσκονται online παγκοσμίως επισκέπτονται αυτούς τους ιστότοπους κάθε μήνα, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται στις ηλικίες 35-49 ετών. Σύμφωνα με την έρευνα, ο ρυθμός ανάπτυξης της online κοινωνικής δικτύωσης είναι διπλάσιος συγκριτικά με τους άλλους σημαντικούς τομείς του διαδικτύου, όπως οι μηχανές αναζήτησης, τα portals, τα software και το email. Η online κοινωνική δικτύωση θα συνεχίσει να επηρεάζει και να αλλάζει, όχι μόνο τον χώρο του διαδικτύου παγκοσμίως, αλλά και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τους καταναλωτές. Σύμφωνα με την έκθεση της Nielsen, το Facebook -το πλέον δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο-  το επισκέπτονται 3 στους 10 χρήστες του internet τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, στις 9 χώρες που κάλυψε η έρευνα. Οι χρήστες του διαδικτύου παγκοσμίως υπολογίζεται πως καταναλώνουν σχεδόν το 10% από τον χρόνο που βρίσκονται συνδεδεμένοι στο internet σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και blogs (1 λεπτό για κάθε 11 λεπτά που βρίσκονται online). Το κοινό των social media γίνεται ακόμα πιο πολυποίκιλο, όσον αφορά στην ηλικία, με τη μεγαλύτερη αύξηση επισκεψιμότητας σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και blogs να ανήκει στις ηλικίες 35-49 ετών. Τα κινητά τηλέφωνα παίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στα social media. Η έρευνα αποκαλύπτει πως οι Βρετανοί που συνδέονται στο διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου έχουν τη μεγαλύτερη τάση για επίσκεψη σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, με το 23% να την πραγματοποιεί, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις ΗΠΑ είναι 19%. Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση σε σχέση με πέρυσι είναι εντυπωσιακή και για τις δύο χώρες, με άνοδο 249% στη Μ. Βρετανία και 156% στις ΗΠΑ. «Η online κοινωνική δικτύωση δεν αναπτύσσεται απλώς, αλλά εξελίσσεται. Εκτός από την αυξανόμενη προσέλκυση κοινού, δημιουργούνται νέοι τρόποι χρήσης και λειτουργίας της», δήλωσε ο Alex Burmaster, συγγραφέας της έκθεσης και διευθυντής της Nielsen Online για την Ανατολική Ευρώπη. «Θεωρήσαμε αναγκαίο να ερευνήσουμε την κατάσταση των social networks παγκοσμίως και να ερευνήσουμε τις επιδράσεις που έχει στους πελάτες μας, είτε είναι εκδότες, είτε διαφημιστές».

Πλέον, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται και νέες ιδέες κοινωνικών δικτύων, πιο καθετοποιημένες και πιο στοχευμένες απευθυνόμενες σε συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων. Μια από της νέες τάσεις είναι τα λεγόμενα κοινωνικά δίκτυα δανεισμού (social lending networks ή Person-to-person lending ή peer-to-peer lending), όπου τα εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να δανείσουν ή να δανειστούν χρήματα μεταξύ τους χωρίς τη διαμεσολάβιση κάποιου τραπεζικού οργανισμού ή άλλου οικονομικού φορέα. Στις περισσότερες όμως περιπτώσεις το site που κάνει τη δουλειά του μεσολαβητή απαιτεί και ένα ποσοστό προμήθειας που συνήθως κυμαίνετε μεταξύ του 0.5% με 1%. Με λίγο ψάξιμο οι δανειολήπτες μπορούν να βρουν καλύτερα επιτόκια και οι δανειστές να έχουν μεγαλύτερο κέρδος και να γλιτώσουν τη γραφειοκρατία ολοκληρώνοντας τις συναλλαγές από τον υπολογιστή της κατοικίας τους.

Είναι φανερό ότι και στο χώρο του franchising τα new media θα λάβουν σύντομα σημαντικό ρόλο τόσο κατά την ενημέρωση των υποψηφίων, όσο και ως πλατφόρμα επικοινωνίας με τους υφιστάμενους δικαιοδόχους. Ήδη, αρκετές αλυσίδες χρησιμοποιούν τα social networks με σκοπό να τη δημιουργία καναλιού επικοινωνίας με καταναλωτές και δικαιοδόχους και εντός του 2009 εμφανίσθηκαν στη χώρα μας άνω των 100 blogs που στοχεύουν στην ενημέρωση της αγοράς. ΤΣ:-)

LET'S TALK FRANCHISE