Το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει ανακοινώσει ότι 7 στις 10 επιχειρήσεις κλείνουν πριν ακόμη φτάσουν στον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους. Το να δηλώνεις επιχειρηματίας έχει, ακόμη, κάποιο status. Μεγάλες επιχειρήσεις έχουν κλείσει. Άλλες έχουν εξαγορασθεί ή έχουν εισαχθεί στο ΧΑΑ. Κάποιοι Έλληνες συγκαταλέγονται στους πιο πλούσιους ανθρώπους του κόσμου. Η επιχειρηματικότητα είναι τέχνη. Ωστόσο, σε πολλά πανεπιστήμια διδάσκεται.

Πολλά και αντιφατικά λέγονται και γράφονται για τους επιχειρηματίες του 20ου αιώνα. Η αλήθεια και το – από όλους παραδεκτό – αξίωμα είναι ότι η οποιαδήποτε μορφής επιχείρηση, είτε γραφείο παροχής υπηρεσιών, είτε παραγωγική επιχείρηση, είτε εμπορική εταιρεία οφείλει να διακρίνεται από ισχυρά διαφοροποιητικά στοιχεία σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Άλλωστε, ο ίδιος ο καταναλωτής πληρώνει πολύ πιο εύκολα για κάτι διαφορετικό, αρκεί να χαρακτηρίζεται από το σωστό value for money.

ΣΗΜΕΡΑ, για να επιτύχεις διαφοροποίηση δεν αρκεί να κάνεις κάτι διαφορετικό, διότι, πολύ απλά, το πολύ διαφορετικό δεν υπάρχει. Ή ακόμη και αν το βρεις, θα σε ακολουθήσει κάποιος άλλος, πολύ γρήγορα. Αυτό που απαιτείται είναι να αντιληφθείς και να πραγματοποιήσεις μια συνολική διαφοροποίηση. Για παράδειγμα, να έχεις ένα καλό προϊόν, να σχεδιάσεις μια διαφορετική συσκευασία, να χρησιμοποιήσεις ένα καινοτομικό τρόπο διαφήμισης, να οργανώσεις το δίκτυο ή τους πωλητές σου με εξαίρετα συστήματα πληροφορικής, να δημιουργήσεις μια δυνατή ομάδα στην εταιρεία σου, την οποία θα διοικείς και θα ανταμείβεις σωστότερα από τους ανταγωνιστές σου.

ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙΣ την πολυπόθητη διαφοροποίηση, οφείλεις να σκέφτεσαι διαφορετικά, να καινοτομείς και να ξεπερνάς τα καθιερωμένα. Παράλληλα, να ενημερώνεσαι και να γνωρίζεις πολύ καλά τον κλάδο σου σε Ελλάδα και σε εξωτερικό. Μόνο όταν σχεδιάζεις και ενεργείς διαφορετικά από τον καλύτερο στον κλάδο σου μπορείς να τον ξεπεράσεις.

 

RULES

>>  Η καινοτομία δεν διδάσκεται. Μαθαίνεται από τα λάθη και την εμπειρία του παρελθόντος.

>>  Η διαφοροποίηση είναι πολυδιάστατη.

>>  Διαφοροποίηση αποτελεί και η εξαίρετη οργάνωση.

>>  Η διαφοροποίηση κατακτάται με εμμονή στην ποιότητα και πίστη στην επιτυχία.

>>  Δεν αρκεί να διαφοροποιηθείς κάποια στιγμή. Απαιτείται συνέχεια στον χρόνο, δηλαδή διαρκής αναζήτηση για καλύτερη ποιότητα, νέα προϊόντα και χαμηλότερο κόστος.

>>  Οι επιχειρήσεις στο εξωτερικό αποτελούν παραδείγματα προς μίμηση, και προς αποφυγή.

>>  Οι περισσότεροι από όσους έχουν καινοτομήσει επιτυχημένα, προέρχονταν από διαφορετικό κλάδο από αυτόν που δραστηριοποιήθηκαν.

>>  Μία αποτυχία συγχωρείται. Δύο αποτυχίες σε οδηγούν στην καταστροφή.

>>  Η παραγωγή στην Ελλάδα, σχεδόν ποτέ, δεν ευδοκίμησε.

>>  Το franchise, δίνει διέξοδο σε μικρής εμβέλειας επιχειρηματικά όνειρα, με μικρό – ωστόσο – ρίσκο.

>>  Καλύτερα να ανοίξεις μια επώνυμη και δοκιμασμένη επιχείρηση, παρά να προσπαθήσεις σε έναν κορεσμένο κλάδο.

>>  Πριν τολμήσεις να δραστηριοποιηθείς, ξανά – μελέτησε τον επιχειρηματικό κλάδο και επέλεξε αυτό που σου ταιριάζει.

>>  Ο μύθος ότι οι υπηρεσίες έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, είναι σωστός.

>>  Να δημιουργείς λιτές δομές. Δηλαδή να έχεις απλή οργάνωση, ελάχιστη γραφειοκρατία και λίγους υπαλλήλους.

>>  Μην είσαι επιπόλαιος. Είναι καλύτερα να είσαι ένας καλοπληρωμένος υπάλληλος, παρά ένα αφεντικό που δεν τα βγάζει πέρα.