franchise COVID-19

Η νέα κρίση που βιώνουμε, σαφέστατα διαφορετική από αυτή του 2008, υγειονομική και όχι χρηματοπιστωτική, αλλά με σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομία, με την Ελλάδα να μην είναι το αμαρτωλό παιδί της Ευρώπης, αλλά αντίθετα να διακρίνεται για την αντιμετώπιση του covid 19, αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο το επιχειρηματικό περιβάλλον.

Ήδη έχουν διαφανεί οι αλλαγές στον επιχειρηματικό κόσμο και στην αγορά, με κύριο χαρακτηριστικό τις καταναλωτικές συνήθειες, τον τρόπο με τον οποίο πλέον οι καταναλωτές θα αποφασίζουν για τις αγορές τους, θα επιλέγουν brands και ενεργούν αγοραστικά.

  • Οι καταναλωτές θα προσέχουν περισσότερο, τόσο οι ίδιοι όσο και λόγω των αναμενόμενων μέτρων, λιγότερα τραπέζια ανά τ.μ. στα καταστήματα, λιγότεροι αθλούμενοι ανά τ.μ. στα γυμναστήρια, ουρές έξω από τα καταστήματα.
  • Λιγότεροι επιβάτες στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
  • Περισσότερες αγορές on line.
  • Έκρηξη των υπηρεσιών διανομής
  • Περισσότερες τηλεδιασκέψεις και περιορισμός ταξιδιών.
  • Μεγάλο πρόβλημα στα θέατρα, στις συναυλίες, στις ταβέρνες, στα clubs.
  • Μείωση τουριστών από το εξωτερικό και ε αυστηρές υγειονομικές διαδικασίες.
  • Αύξηση ψηφιακής διασκέδασης από το Netflix μέχρι online καζίνα.

Η κυκλοφορία των πολιτών θα μειωθεί σίγουρα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, είτε είναι αυτό άλλο ένα 3μηνο, είτε άλλοένα 12μηνο και αυτό θα έχει ένα πολύ σοβαρό αντίκτυπο στις εταιρείες καταναλωτικών ειδών ένδυσης και ομορφιάς, καθώς"γιατί να αγοράσω καινούργια ρούχα αφού δεν θα βγω να διασκεδάσω;"

Η μειώση των μετακινήσεων και η αύξηση της τηλεργασίας θα έχει ως συνέπεια τη μείωση των πωλήσεων των street coffee shops που ως τώρα εστιάζονταν σε περιοχές με πολλούς εργαζόμενους, γραφεία κ.ο.κ.

Τι κάνουμε;

  • Αλλάζουμε προϊοντικό μίγμα, μαναδιοργανώνουμε την επιχειρηματική μας δομή, δίνουμε βάρος στις on line πωλήσεις.
  • Σεβόμαστε προσωπικό, συνεργάτες, προηθευτές, πελάτες, αγοραστικό κοινό.
  • Ενδυναμώνουμε τις σχέσεις μας.
  • Αλληλοεπιδρούμε με την κοινωνία, τόσο διαφημιστικά, όσο και στην πράξη.
  • Αντιλαμβανόμαστε τις νέες προκλήσεις.

Η νέα πραγματικότητα δεν είναι τρομακτική, είναι απλά διαφορετική και το πιο πιθανό (!!!) είναι ότι θα διαρκέσει λίγους μόνο μήνες. Δεν δεχθήκαμε επίθεση από εξωγήινους! Εμφανίσθηκε ένας σοβαρότατος ιός, ο οποίος και θα αντιμετωπισθεί από την επιστημονική κοινότητα, η οποία κάνει θαύματα σεμραγδαίους ρυθμούς.

Η νέα πραγματικότητα απλά επιταγχύνει τις αλλαγές που ήδη έχουν ξεκινήσει και φέρνει στο προσκήνιο τα θεμελιώδη και αυτονόητα.

  • ήδη δεν έχουμε κατανοήσει τόσο την ευκολία των on line αγορών, αλλά και το γεγονός ότι βρίσκουμε το ίδιο προϊόν σε πολύ καλύτερη τιμή;
  • ήδη δεν φτιάχνουμε τον espresso μας στο σπίτι ή στο γραφείο μόνοι μας, επιλέγοντας τις αναρίθμητες συμβατές κάψουλες;
  • ήδη δεν μπορούμε να απολαύσουμε στο σπίτι οποιοδήποτε έδεσμα επιθυμούμε μέσω των συνεχών αυξανόμενων πλατφορμών ηλεκτρονικών παραγγελιών;
  • ήδη δεν δουλεύουμε και από το σπίτι - με πουκάμισο και παντόφλες :)
  • ήδη δεν υπάρχουν group personal γυμναστήρια με λίγους αθλούμενους ανά αίθουσα και προπόνηση μόνο μέσω ραντεβού;

από την άλλη...

καιρός δεν ήταν να μείνουν στην αγορά μόνο όσοι σέβονται, μόνο όσοι δεν κάνουν αρπαχτές;

καιρός δεν ήταν να εστιαστούμε σε τουρισμό υψηλής αγοραστικής δύναμης;

καιρός δεν ήταν να έχουμε πιο ειλικρινείς σχέσεις;

καιρός δεν ήταν να εφαρμοσθούν με ευλάβεια όλοι οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας;

καιρός δεν ήταν να γίνουμε πιο ευαίσθητοι στις ανοησίες που κατά καιρούς εμφανίζονται;

καιρός δεν ήταν να διαθέτουν οι εταιρείες (και τα franchise brands) προϊόντα με πραγματική αξία;

Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό όν, επιζητά και έχει ανάγκη την συναναστροφή, τα παιδιά μας ειδικά, αλλά και όλοι μας πρέπει να είμαστε κοινωνικοί για να είμαστε ευτυχισμένοι και η web based συναναστροφή - social media και διασκέδαση - πλατφόρμες μουσικής και ταινιών, καλές ήταν μέχρι αύριο, αλλά από μεθαύριο επιστρέφουμε στην κανονικότητα.

Η παρούσα κρίση είναι ένα σοκ, μια παροδική κατάσταση που θα αφήσει μια κοινωνία περισσότερο ευαισθητοποιημένη στα σοβαρά, όχι ένα κράτος που πλήττει τις προσωπικές ελευθερίες και δεδομένα, όχι φοβισμένους πολίτες και τα όσα προβλήματα εμφανίστηκαν θα ξεπερασθούν λιγότερο ή περισσότερο σύντομα...