

FRANCHISE: Στρατηγική υπεροχή βάση εξελίξεων
Έχοντας εισέλθει στο τελευταίο τετράμηνο του 2025, το franchise στην Ελλάδα παρουσιάζει έντονο δυναμισμό, που αποτυπώνει την ανθεκτικότητα και τη στρατηγική υπεροχή του. Το Franchise.GR, ως ο κορυφαίος κόμβος πληροφόρησης και ανάπτυξης του θεσμού, καταγράφει από τον Μάιο μέχρι σήμερα ένα μωσαϊκό εξελίξεων, με νέα καταστήματα που αλλάζουν τον χάρτη της αγοράς, εμβληματικές εξαγορές που ενισχύουν την συγκέντρωση, λανσαρίσματα concepts που σηματοδοτούν νέες καταναλωτικές τάσεις και διακρίσεις που επιβεβαιώνουν την ποιοτική υπεροχή των αλυσίδων franchise.
Το 2025 αναδεικνύεται σε χρονιά – ορόσημο. Από την αναβάθμιση του Franchise.GR σε πιο ταχεία, ευέλικτη και αποδοτική εμπειρία πλοήγησης, μέχρι την κυκλοφορία του νέου τεύχους του FRANCHISE BUSINESS με το αφιέρωμα «ΤΑ ΛΙΟΝΤΑΡΙΑ ΤΟΥ FRANCHISE» - με πρωταγωνιστές τις κορυφαίες αλυσίδες που οδηγούν τις εξελίξεις στην επιχειρηματικότητα και θέτουν τα standards στον κλάδο, ο κλάδος αποδεικνύει ότι οδηγεί την ελληνική επιχειρηματικότητα σε νέα πεδία δυνατοτήτων.
Διανύουμε μια περίοδο που το franchise όχι μόνο αντέχει στις πιέσεις του διεθνούς περιβάλλοντος, αλλά θέτει τα standards και δημιουργεί τους όρους για το αύριο.
Εστίαση
Η εστίαση παραμένει η «ατμομηχανή» του franchising, με νέες επενδύσεις, συνεργασίες στο εξωτερικό και έντονη καινοτομία στα καταστήματα. Από τα μεγάλα δίκτυα που ισχυροποιούν τη θέση τους μέχρι τα διεθνή brands που κάνουν δυναμικές εισόδους στην Ελλάδα, ο κλάδος συνεχίζει να ορίζει το ρυθμό.
-
ΓΡΗΓΟΡΗΣ: Διεύρυνε θεαματικά το αποτύπωμά του με νέο κατάστημα στο Experience Park στο Ελληνικό, πέντε νέα σημεία στη Θεσσαλονίκη, καντίνα στο Ηράκλειο, master franchise στη Ρουμανία. Ανανεώθηκε ψηφιακά με νέο site και εφαρμογή e-order, απέσπασε την κορυφαία πιστοποίηση για το Coffee Experience House και βραβεύτηκε ως ένας από τους 10 καλύτερους εργοδότες για γυναίκες στην Ελλάδα και ως Great Place to Work για 3η χρονιά.
-
COFFEE BERRY: Ενίσχυσε την παρουσία του με νέο κατάστημα στην Κηφισιά, ενώ τιμήθηκε για την «Επιχειρηματική Εξωστρέφεια» του, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή του πορεία στην καφεστίαση.
-
ΚΟΥΛΟΥΡΑΔΕΣ: Εμπλούτισαν το δίκτυό τους με νέο κατάστημα στο Λουτράκι, ενδυναμώνοντας τη θέση τους στην επαρχία.
-
COFFEE ISLAND: Σημείωσε διεθνή βήματα με κατάστημα στην τεχνολογική μητρόπολη Χαϊντεραμπάντ της Ινδίας, και πιστοποιήθηκαν με ETHOS GOLD για την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα.
-
CARPO: Υπέγραψε στρατηγική συμφωνία με την Americana Restaurants για ανάπτυξη σε Κουβέιτ και Κατάρ, με προοπτική επέκτασης σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία.
-
JAMIE OLIVER KITCHEN: Λάνσαρε το πρώτο εστιατόριο στο Golden Hall, εισάγοντας το βρετανικό premium casual dining στην Ελλάδα.
-
TACO BELL: Εγκαινίασε το πρώτο κατάστημα στο Χαλάνδρι, με εντυπωσιακή ανταπόκριση και σχέδιο για άμεση ανάπτυξη με δύο νέα σημεία.
-
PIZZA FAN: Έσπασε το φράγμα των 100 καταστημάτων, με το νέο στον Ωρωπό.
-
ΔΩΔΩΝΗ ΠΑΓΩΤΑ: Μετά την επιτυχή εξυγίανση, ξεκινά επενδυτικό πλάνο 10 εκατ. ευρώ, σηματοδοτώντας νέα εποχή ανάπτυξης.
-
GOODY’S BURGER HOUSE: Ολοκλήρωσε τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο κατάστημα του The Mall Athens και απέσπασαν Gold Award στα Mobile & IoT Awards.
-
EVEREST: Το Bite Club βραβεύτηκε στα Loyalty Awards, ενώ η αλυσίδα απέσπασε Silver Award στα Mobile & IoT Awards για καινοτόμες πρακτικές πελατειακής αφοσίωσης.
-
MCDONALD’S: Κατέγραψε αύξηση 6% στον κύκλο εργασιών, τρία νέα ανοίγματα και ανακαίνιση στη Ρόδο.
-
JOHN WING: Ενίσχυσε την παρουσία του με δεύτερο κατάστημα στην Κυψέλη.
Εκπαίδευση
Ο χώρος της εκπαίδευσης συνεχίζει να επενδύει στη γνώση και την ποιοτική ανάπτυξη, με φροντιστήρια και εκπαιδευτικά κέντρα να επεκτείνονται γεωγραφικά και να ανανεώνουν την εικόνα τους.
-
ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ: Με 14 νέες συνεργασίες από Αθήνα έως Κρήτη και Θράκη, ενισχύει θεαματικά την παρουσία του.
-
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ: Πρόσθεσαν νέα σημεία σε Βόλο και Ιωάννινα. Σε συνέχεια της ανακοίνωσης για 8 νέα φροντιστήρια σε Πεύκη, Τρίκαλα, Ξάνθη, Νέο Κόσμο, Λιβαδειά, Νέα Αλικαρνασσό Ηρακλείου, Καμίνια Ηρακλείου και Γκύζη για την ακαδημαϊκή περίοδο 2025-2026. Ανακοίνωσε την ίδρυσης νέου Ιδιωτικού Σχολείου του Ομίλου, «Σχολεία Πουκαμισάς» -Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο.
-
HELLO: Ανανέωσε την οπτική ταυτότητά του, με ολοκαίνουργιο λογότυπο.
Υπηρεσίες
Οι υπηρεσίες κινούνται σε τροχιά ανάπτυξης με δίκτυα που αγγίζουν την κορυφή.
-
ALTERLIFE: Με νέα openings σε Χολαργό και Ψυχικό, αριθμεί 93 γυμναστήρια.
-
PROPERTYMARKET.GR: Ενισχύθηκε με συνεργασία στη Δράμα.
-
SENATUS: Νέα αντιπροσωπεία στην Αττική.
Σουπερμάρκετ
Ο κλάδος βρίσκεται σε περίοδο συγκέντρωσης και μεγάλων επενδύσεων.
-
ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ: Πλάνο για 410 καταστήματα (και 240 εταιρικά) ως το τέλος του 2025, με σωρεία βραβεύσεων.
-
MY MARKET local: Στα 50 καταστήματα, σε σύνολο 295 σημείων λιανικής ( METRO Cash & Carry και My market) και πολλές βραβεύσεις.
-
4ALL: Νέο σημείο στην Καλλικράτεια.
-
ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ: Προχώρησε στην εξαγορά της Σπιτικής Κουζίνας.
-
CARREFOUR: Απέκτησε το 40% της Bazaar και ξεπέρασε τα 70 καταστήματα.
Λιανική
Από τη μόδα έως τα είδη σπιτιού και τα luxury brands, η λιανική παρουσιάζει έντονη κινητικότητα.
-
FUNKY BUDDHA: Στα 74 καταστήματα, με διεθνή ανάπτυξη στη Ρουμανία και νέο concept Funky Buddha Women.
-
VICKO: Δύο νέα σημεία στην Αττική.
-
CELESTINO: Διεύρυνε το δίκτυο σε Ζάκυνθο και Μεσολόγγι.
-
H&M: Αναβίωσε τα flagship σε Ερμού και Πειραιά, ενώ φέρνει στην Ελλάδα την Arket.
-
DUST+CREAM: Νέο κατάστημα στην Άρτα και βράβευση.
-
INTRAFASHION (Pink Woman): Εξαγόρασε το 100% της Bodytalk και μπαίνει στην Ιταλία.
-
ZARA: Παρουσίασε νέο εμβληματικό κατάστημα στο ιστορικό Μινιόν.
-
JYSK: Νέα καταστήματα σε Θήβα και Χρυσούπολη.
-
HOLLAND & BARRET: Άνοιξε στη Θεσσαλονίκη.
-
THE PROTEIN HOUSE: Νέο κατάστημα στον Κορυδαλλό.
-
CHLOE: Άφιξη στο City Link.
-
PUBLIC: Τρία νέα σημεία.
-
FOOT LOCKER: Εξαγορά από Dick’s Sporting Goods με 2,4 δισ. $.
-
JIMMY CHOO: Νέα συνεργασία με τον Όμιλο Φάις.
Ενέργεια
Η ενέργεια μπαίνει σε νέα φάση συγκέντρωσης και φυσικής παρουσίας με δίκτυα καταστημάτων.
-
ΗΡΩΝ – NRG: Συγχώνευσαν δραστηριότητες σε ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο.
-
NRG: Νέα καταστήματα σε Λάρισα, Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη.
Εξαγορές και Συμμετοχές στο Franchise
Το τοπίο χαρακτηρίζεται από στρατηγικές κινήσεις και κεφαλαιακές επενδύσεις. Η Vivartia απέκτησε το 60% της Jackaroo, η Motor Oil το 100% της 24 Shopen, ενώ η VG Holding (Γρηγόρης) αύξησε στο 35% τη συμμετοχή της στα Mailo’s.
Το νέο πρόγραμμα «Εξωστρέφεια Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» αποκλείει τα franchise, γεγονός που προκαλεί αντιδράσεις και θέτει τον κλάδο σε θέση διεκδίκησης ίσης μεταχείρισης.
Το 2025 καταγράφεται ήδη ως μια χρονιά δυναμικής ανόδου για το franchising. Οι αλυσίδες αποδεικνύουν την προσαρμοστικότητα, την καινοτομία και την ικανότητά τους να δημιουργούν υπεραξία, τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά. Με εξαγορές, επενδύσεις, νέα concepts και συνεχείς βραβεύσεις, ο κλάδος χτίζει το μέλλον του σε στέρεες βάσεις.
Το franchise δεν είναι απλώς ένα επιχειρηματικό μοντέλο. Είναι ο καθρέφτης της νέας επιχειρηματικότητας που θέλει να είναι βιώσιμη, διεθνής, καινοτόμα και κυρίως – νικηφόρα.
Franchise Blog
AGGRESSIVE FRANCHISE MODEL: Πλεονεκτήματα και Ρίσκα
FRANCHISE: Παρουσιάζουμε 7 Μοτίβα και καταρρίπτουμε 6 Μύθους (7Μ6Μ)
Franchise και Niccolo Machiavelli
FRANCHISE: Προκλήσεις, Επενδύσεις και Προοπτικές (Β’ Εξάμηνο 2025)
ΑΛΥΣΙΔΕΣ FRANCHISE: Πρότυπα επιχειρηματικής προσαρμοστικότητας
Franchise
Franchise Search
Franchise.GR
Οι δυνητικοί δικαιοδόχοι - επιχειρηματίες οφείλουν να πραγματοποιούν τις δικές τους ανεξάρτητες έρευνες αγοράς και μελέτες σκοπιμότητας πριν λάβουν την τελική τους απόφαση.