franchise white paper

  • Το franchise βασίζεται στη δύναμη του σήματος, κάτι που αναγνωρίζουν οι διεθνείς σχεδιαστές και δημιουργούν προϊόντα με το όνομά τους και σε διαφορετικούς κλάδους από τους οποίους έγιναν γνωστοί.

  • Ζητάμε entry fees όταν παρέχουμε τεχνογνωσία ή/ και όνομα. Όσο αφορά στην ανάπτυξη στο εξωτερικό τα entry fees έχουν να κάνουν μόνο με την παροχή της τεχνογνωσίας ή την αποκλειστικότητα προϊόντων.

  • Στο κλάδο του franchise υπάρχουν οι παλιοί και οι νέοι δικαιοπάροχοι. Πριν ξεκινήσει κάποιος καλό θα ήταν να μάθει τα πράγματα από τους παλιούς. Αυτό είναι κάτι που δεν το κάνει και κάτι που ποτέ δεν έχουν αρνηθεί οι παλιοί.

  • Όταν ο νέος δικαιοπάροχος, ανεξαρτήτως μεγέθους ή ετών δραστηριοποίησής του, μάθει δυο – τρία πράγματα, τότε και μόνο τότε γίνεται παλιός, δηλαδή «δικός» μας.

  • Οι δικοί μας είναι αυτοί που ξέρουν τους πάντες και τα πάντα.

  • Μερικά δίκτυα αναπτύσσονται και έχουν φτάσει σε μεγάλα νούμερα, χωρίς να τους αφορούν ίντριγκες κ.λπ. Μπράβο τους!

  • Να προσέχετε συμπεριφορές που δεν αρμόζουν σε ένα χώρο σαν το franchise.

  • Και τι διαφορά έχει το franchise από τους άλλους χώρους; Θέλουμε να πιστεύουμε ότι επειδή είναι λίγο πιο πολύπλοκο και απαιτεί γνώση και εμπειρία από περισσότερους του ενός τομείς συγκεντρώνει πιο έξυπνους, πιο διορατικούς, περισσότερο επαγγελματίες.

  • Αν μη τι άλλο, συγκεντρώνει επιστήμονες που τα έχουν καλά με την «πιάτσα», κάτι που χαρακτηρίζει ελάχιστα επαγγέλματα.

  • Η τελειότητα ενός συστήματος franchise έχει δύο σκέλη, αυτό που αφορά στον δικαιοδόχο και αυτό που αφορά στον πελάτη. Αν και οι δυο είναι ευχαριστημένοι, η επιτυχία έρχεται μόνη της.

  • Εχθρός του Franchise είναι η κοινοτυπία.

  • Ένας άλλος η αντιγραφή.

  • Το διαβατήριο για το franchise είναι ένα πολύ καλό και ολοκληρωμένο business plan. Το business plan κοστίζει λίγες φορές περισσότερο από ένα διαβατήριο. (Άλλωστε είναι και πιο μεγάλο.)

  • «Ο Δικαιοδόχος έχει αναλάβει την υποχρέωση να «τιμά» και να «σέβεται» το σήμα της αλυσίδας του και ο Δικαιοπάροχος έχει δεσμευτεί να υποστηρίζει και να δημιουργεί τις προϋποθέσεις που καθιστούν κερδοφόρα την επιχείρηση των Δικαιοδόχων του.»

  • Ο έξυπνος δικαιοπάροχος αντιλαμβάνεται τη διαφορά μεταξύ σπατάλης και επένδυσης.

  • Ο ανώριμος δικαιοπάροχος δίνει σημασία στον τρόπο που λέγεται κάτι παρά στα λόγια καθ’ αυτά.

  • Αν θες (ως δικαιοδόχος) να σχηματίσεις πλήρη γνώμη για τον μελλοντικό σου δικαιοπάροχο ζήτα να γνωρίσεις τα δυο πιο έμπιστα στελέχη του!

  • Οι επιτυχημένοι δικαιοπάροχοι χαρακτηρίζονται από μια αύρα.

Το ανά χείρας άρθρο αποτελεί απόσπασμα από το βιβλίο FRANCHISE BUSINESS RULES του Πλάτωνα ΤΡ. Μαλλικούρτη, εκδόσεις arsinoi, Απρίλιος 2009.

Θέλω να ενημερωθώ αναλυτικά