Franchise Νέα και Εξελίξεις
Αν για τους δικούς σου λόγους, αναζητάς μια επιχειρηματική δραστηριότητα, το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνεις είναι να διερευνήσεις το franchising, καθώς σου προσφέρει μια σειρά από προνόμια, τα οποία σου εξασφαλίζουν ταχύτητα κατά το στήσιμο και τη λειτουργία της επιχείρησής σου, εξάλειψη των «παιδικών ασθενειών» και εκμηδενισμό του ρίσκου:
-
Γνωστό brand name
-
Υψηλό περιθώριο κέρδους σε σχέση με κάθε αυτόνομη επιχείρηση
-
Διαφημιστική προβολή
-
Οικονομικές προβλέψεις που βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία υφισταμένων καταστημάτων της αλυσίδας
-
Δυνατά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά
-
Δυνατότητα παράδοσης με το κλειδί στο χέρι
-
Συνεχή υποστήριξη
-
Συνεχή εκπαίδευση
Αφού συνειδητοποιήσεις ότι μέσω franchise η επιτυχία σου είναι εξασφαλισμένη, αλλά και οι απολαβές σου θα είναι υψηλότερες από το να ξεκίναγες μια αυτόνομη επιχείρηση, το επόμενο βήμα αφορά στην απόφαση να ασχοληθείς ενεργά ή όχι με το νέο κατάστημά σου.
Τα περισσότερα συστήματα franchise έχουν σχεδιασθεί λαμβάνοντας υπόψη τη προσωπική σου εργασία, δηλαδή θεωρούν ότι θα απασχολείσαι πάνω από το τυπικό οκτάωρο και θα έχεις, όμως, απολαβές κατά πολύ πολλαπλάσιες του βασικού μισθού. Οι σχετικές επιχειρηματικές προτάσεις αφορούν μικρές επενδύσεις από 15 έως 50 χιλ. Ευρώ. Ωστόσο, υπάρχουν και λίγες προτάσεις, με μεγαλύτερη αρχική επένδυση και μεγαλύτερη διάρκεια απόσβεσης που δεν απαιτούν την προσωπική ενασχόλησή σου, παρά μόνο την εποπτεία σου, είτε λόγω concept, είτε λόγω της δυνατότητας που προσφέρει η μητρική εταιρεία για διαχείριση της δικής σου επιχείρησης.
Οπότε, πρέπει αρχικά να αποφασίσεις αν επιθυμείς να εργάζεσαι ο ίδιος στη νέα σου επιχείρηση ή αν επιζητάς μια επενδυτική ευκαιρία και αυτό γιατί θα πρέπει να αναζητήσεις με διαφορετικά κριτήρια το ιδανικό για εσένα σύστημα franchise.
-
Το τρίτο βήμα πριν ξεκινήσεις να αναζητάς το concept που καλύπτει τις προσδοκίες σου και ανταποκρίνεται στις δυνατότητες σου αφορά στο να θέσεις στον εαυτό σου και να αποφασίσεις για μια σειρά από ζητήματα:
-
Ποιά είναι τα επιχειρηματικά αντικείμενα, με τα οποία αν ασχοληθείς θα νοιώθεις ευχάριστα;
-
Ποιό είναι το αρχικό κεφάλαιο που μπορείς να διαθέσεις;
-
Ποιές είναι οι ελάχιστες μηνιαίες απολαβές που καλύπτουν τις ανάγκες σου;
-
Σε ενδιαφέρουν συγκεκριμένες περιοχές και ποιές είναι αυτές;
-
Έχεις περιορισμούς στο ωράριο απασχόλησής σου; Έχεις τη δυνατότητα να απασχολείσαι τα Σάββατα, τα απογεύματα, τα βράδια κ.ο.κ.
-
Έχει κάποιον δικό σου άνθρωπο, να είναι στην θέση σου όταν θα λείπεις από την επιχείρησή σου;
Πλέον είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις τη δική σου διαδρομή για το δικό σου επιτυχημένο franchise!
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Franchise.GR
- Κατηγορία: Franchise Νέα και Εξελίξεις
- Εμφανίσεις: 521
Μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ παρότι προσπάθησαν και επένδυσαν αρκετά εκατομμύρια ευρώ στην ελληνική αγορά, τελικά δεν άντεξαν τον ανταγωνισμό αλλά και την κρίση που έριξε τη σκιά της στην εγχώρια οικονομία και αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν με το,,, κεφάλι σκυμμένο.
Στη λίστα περιλαμβάνονται κορυφαία διεθνώς ονόματα, όπως η γαλλική Carrefour, η γερμανική Aldi, η ισπανική Dia και η γερμανική Plus.
Aldi
H Aldi αποχώρησε από την Eλλάδα στο τέλος του 2010. Ο γερμανικός κολοσσός στο χώρο του λιανεμπορίου τροφίμων, μέσω της Aldi Hellas, αποφάσισε να αναστείλει τις εργασίες της, το Δεκέμβριο του έτους. H Aldi όταν έλαβε αυτή την απόφαση είχε ήδη 36 σούπερ μάρκετ στην Eλλάδα.
H γερμανική αλυσίδα επικαλέστηκε το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον γι’ αυτή την απόφασή της. O υπεύθυνος για την ανάπτυξη της Aldi στην Eλλάδα, Γιόχαν Mέρβαλντ, είχει δηλώσει σε ανώτερα στελέχη της εγχώριας θυγατρικής ότι «η παρουσία μας στην Eλλάδα και η επένδυσή μας δεν είναι πλέον βιώσιμη».
Να σημειωθεί ότι το σχετικό επενδυτικό πρόγραμμα της Aldi για το 2010 προέβλεπε τη δημιουργία ενός δεύτερου κέντρου διανομής (logistics center) στη BI.ΠE Πατρών μετά από εκείνο στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Plus
Η αποχώρηση της Aldi ήρθε σε συνέχεια της αποχώρησης της γερμανικής Plus στις αρχές του 2009, η οποία έκλεισε οριστικά το ίδιο έτος. Στην Ελλάδα διέθετε 10 κατατήματα τα οποία εξαγοράστηκαν από την ΑΒ Βασιλόπουλος
Dia
H Dia Hellas ενσωματώθηκε στην Carrefour-Μαρινόπουλος το 2010, σε αντίθεση με άλλες χώρες, όπου δραστηριοποιείτο η Carrefour και ακολούθησαν ανάλογες επιχειρηματικές κινήσεις.
Η Carrefour κατείχε το 80% της Dia και η Μαρινόπουλος το 20%. Όταν έγινε το deal, τα καταστήματα που λειτουργούσαν υπό το σήμα Dia (Dia, Dia Market και Dia Maxi) ανέρχονταν σε 381, εκ των οποίων τα 126 με σύστημα δικαιόχρησης (franchising).
Όλα αυτά μετατράπηκαν είτε σε σούπερ μάρκετ με την επωνυμία Carrefour-Μαρινόπουλος ή σε καταστήματα ευκολίας (convenience stores) με την επωνυμία Carrefour Express.
Κι αυτό παρά το γεγονός ότι την τελευταία τριετία η Dia Hellas είχε προχωρήσει σε ευρεία ανακαίνιση των καταστημάτων του δικτύου της, επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια.
Η κίνηση αυτή προφανώς δεν κατάφερε να ισχυροποιήσει το σήμα της Dia στη συνείδηση των καταναλωτών -με την έλευση ειδικά στην ελληνική αγορά των μεγάλων εκπτωτικών αλυσίδων Lidl και Aldi- και για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε ότι τα καταστήματα θα φέρουν πλέον σήματα που παραπέμπουν στην Carrefour.
Carrefour
H αποχώρηση της Carrefour από την ελληνική αγορά, μέσω της εξαγοράς του ποσοστού της από τον όμιλο Μαρινόπουλου στην κοινοπραξία Carrefour – Μαρινόπουλος, έγινε το 2012.
Οι δυο όμιλοι είχαν συμπράξει από το 2000 με τη συγχώνευση της γαλλικής εταιρίας Carrefour με την ελληνική Μαρινόπουλος.
Ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος δημιούργησε 33 υπερμάρκετ Carrefour, 1 Carrefour Planet, 276 σουπερμάρκετ Carrefour Μαρινόπουλος και 225 Carrefour Express
Η συναλλαγή αυτή σηματοδότησε την αποχώρηση του γαλλικού ομίλου από την Ελλάδα μετά από τουλάχιστον 12 χρόνια παρουσίας.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Franchise.GR
- Κατηγορία: Franchise Νέα και Εξελίξεις
- Εμφανίσεις: 1192
Οι επιχειρήσεις franchise εκπροσωπούν την Ελλάδα που αναπτύσσεται, που καινοτομεί, που δημιουργεί, που παράγει, που έχει κοινωνικό πρόσωπο, που είναι εξωστρεφής, που δεν έχει σταματήσει να μάχεται, την Ελλάδα που έχει αναπτυξιακό όραμα, που συνεισφέρει στην απασχόληση, με υπευθυνότητα και συνέπεια. Οι επιχειρήσεις franchise αναπτύσσονται εντός και εκτός της χώρας. Οι επιχειρήσεις franchise βραβεύονται και αναδεικνύουν το franchising, την επιχειρηματικότητα, την Ελλάδα...
Φήμη και Όνομα
Οι αλυσίδες franchise, κυρίως λόγω της αριθμητικής τους δύναμης, δηλαδή το πλήθος των καταστημάτων των δικτύων τους, χαρακτηρίζονται από ισχυρή εικόνα και ευρεία αναγνώριση του ονόματός τους από την καταναλωτική αγορά. Οι στρατηγικές ανάπτυξης και επικοινωνίας που υιοθετούν έχουν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της ταυτότητάς τους, διατηρώντας ένα αναγνωρίσιμο brand, εναρμονισμένο στις σύγχρονες κάθε φορά απαιτήσεις της αγοράς, η δύναμη του οποίου επιτρέπει να λανσάρουν εύκολα νέα προϊόντα, χωρίς ιδιαίτερες συστάσεις και να παραμένουν ανταγωνιστικές.
Τεχνογνωσία
Ο ιδιαίτερα σημαντικός ρόλος της τεχνογνωσίας για τις αλυσίδες franchise διαφαίνεται από την υποχρέωση κοινοποίησης της τεχνογνωσίας των μητρικών εταιρειών προς τους δικαιοδόχους, η οποία αποτελεί το θεμέλιο της συμφωνίας franchise και είναι αναπόσπαστο στοιχείο της. Ο ορισμός της τεχνογνωσίας περιέχεται στον ίδιο Κανονισμό της Ε.Ε. σύμφωνα με τον οποίο ως τεχνογνωσία νοείται «το σύνολο των μη κατοχυρωμένων με ευρεσιτεχνία πρακτικών πληροφοριών, που προκύπτουν από την εμπειρία και από τις δοκιμές των δικαιοπαρόχων στην αγορά…..».
Στην πράξη, η τεχνογνωσία είναι ένα σύνολο πληροφοριών που σχετίζεται με τις περισσότερες λειτουργίες των επιχειρήσεων franchise και κυρίως αναφέρεται:
- στην διαμόρφωση ενιαίου και εύκολα αναγνωρίσιμου τύπου καταστήματος με την χρήση πρωτότυπων ονομάτων, σημάτων, χρωμάτων και λοιπών διακριτικών γνωρισμάτων.
- στον καθορισμό και στη διατήρηση μιας ανταγωνιστικής γκάμας προϊόντων και / ή υπηρεσιών προς διάθεση, μέσα από συνεχή και εμπεριστατωμένη έρευνα, καθώς και στη διαμόρφωση μεθόδων και τεχνικών σχετικά με την πώληση των προϊόντων ή την παροχή των υπηρεσιών αυτών.
- στη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου και αποδοτικού συστήματος οργάνωσης, διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης και ανάπτυξης της επιχείρησης franchise.
- στη διαμόρφωση μεθόδων και τρόπων επικοινωνίας και συναλλαγής με το καταναλωτικό κοινό.
- στον καθορισμό ενιαίου και αποτελεσματικού διαφημιστικού προγράμματος.
- στην καθιέρωση συστήματος παρακολούθησης και βελτίωσης των καταστημάτων franchise.
Καινοτόμα Χαρακτηριστικά
Η πρωτοπορία μέσω της καινοτομίας διασφαλίζει στις αλυσίδες franchise ισχυρά πλεονεκτήματα και τους παρέχει τη δυνατότητα να καθορίζουν τις εξελίξεις στον κλάδο τους, εξασφαλίζοντας τεχνολογική υπεροχή, α’ ύλες και κανάλια διανομής, ενισχύοντας τη φήμη τους, δημιουργώντας πιστούς πελάτες κ.ο.κ.
Οι αλυσίδες franchise υιοθετούν καινοτόμες δράσεις, είτε ριζοσπαστικές, είτε σταδιακές, αναφορικά με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, μεθόδους παραγωγής και διανομής, τεχνολογικές εφαρμογές, διοικητικές πρακτικές με στόχο την δημιουργία, αφομοίωση και εκμετάλλευση νεωτεριστικών χαρακτηριστικών που ενισχύουν την συνολική απόδοση των δικτύων τους.
Εργασιακό Περιβάλλον
Οι σχέσεις μεταξύ δικαιοπαρόχων και δικαιοδόχων έχουν ως θεμέλιο την αμοιβαία εμπιστοσύνη, η οποία δημιουργείται μέσω της αξιοπιστίας της διοίκησης, του σεβασμού τον οποίο αισθάνονται ότι απολαμβάνουν οι δικαιοδόχοι και οι εργαζόμενοι και του βαθμού στον οποίο αναμένουν να έχουν δίκαιη αντιμετώπιση.
Ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον χτίζεται μέσα από τις καθημερινές σχέσεις που βιώνουν δικαιοδόχοι και εργαζόμενοι, ώστε σε μόνιμη βάση να εμπιστεύονται, να αισθάνονται υπερήφανοι και να είναι ικανοποιημένοι από την συνεργασία τους.
Πιστότητα Δικαιοδόχων
H πιστότητα των δικαιοδόχων, δηλαδή η παραμονή τους σε ένα δίκτυο, αποτελεί ένα βασικό χαρακτηριστικό αναφορικά με την αξιολόγηση μιας αλυσίδας franchise, καθώς όταν οι δικαιοδόχοι παραμένουν στο δίκτυο, πολύ απλά, σημαίνει ότι είναι κερδοφόροι και δεν αντιμετωπίζουν εν γένει προβλήματα. Στην αντίθετη περίπτωση, είτε τα κέρδη τους δεν είναι ικανοποιητικά, είτε οι συνθήκες εργασίας – επικοινωνίας είναι άσχημες, είτε δεν υπάρχει υποστήριξη και ουσιαστική συνεισφορά από τις δικαιοπάροχες εταιρείες.
Ρυθμοί Ανάπτυξης
Η συνεχής ανάπτυξη με στόχο την καθιέρωση στην αγορά, η αριθμητική δύναμη που οδηγεί σε οικονομίες κλίμακος και σε ηγετικό brand αποτελούν βασικοί στόχοι των αλυσίδων franchise. Ιδιαίτερα σήμερα, όταν η κατανάλωση έχει μειωθεί και οι επενδυτές νοιώθουν ανασφάλεια, οι επιτυχημένες στρατηγικές ανάπτυξης έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία από ποτέ άλλοτε. Οι αλυσίδες που αναπτύσσονται με νέα καταστήματα και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, υπόσχονται ένα καλύτερο αύριο στους δικαιοδόχους τους και στο προσωπικό τους και για να το καταφέρουν, προσφέρουν ένα σωστό προϊόν, με καλές κερδοφορίες μέσω ενός συνολικού επιχειρηματικού συστήματος, το οποίο έχει αποδείξει την αξία του και τις αποδόσεις του.
Διαφήμιση
Θεμελιώδης στρατηγική κατεύθυνση των αλυσίδων franchise είναι η marketing – oriented φιλοσοφία τους, η δέσμευσή τους για την ικανοποίηση των αναγκών και των επιθυμιών του πελάτη. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, αναγνωρίζουν ή και δημιουργούν, μέσω διαφήμισης, τις ανάγκες της αγοράς και επιδιώκουν να τις ικανοποιήσουν αποτελεσματικότερα και αποδοτικότερα από τους ανταγωνιστές τους, μέσα από αποφάσεις και δράσεις από τον σχεδιασμό, έρευνα και ανάπτυξη, και τιμολόγηση μέχρι την προβολή και διανομή προϊόντων και υπηρεσιών. Οι αλυσίδες franchise εστιάζονται στα τέσσερα Ρ του marketing (product, price, promotion, place), με στόχο την επίτευξη των ευρύτερων στρατηγικών επιδιώξεών τους, τόσο σε επίπεδο δικαιοπάροχου, όσο και σε επίπεδο δικαιοδόχου.
Η έννοια της διαφήμισης για το franchise αφορά σε βασικό στοιχείο της φιλοσοφία του, καθώς ενισχύει τους δικαιοδόχους, όπως και το ίδιο το brand, τόσο σε οικονομικά και επιχειρηματικά πλαίσια, όσο και σε ολόκληρο το φάσμα του κοινωνικού γίγνεσθαι.
Υποδομές και Οργάνωση Μητρικής
Καθώς η πλειοψηφία των δικαιοδόχων αφορά σε νέους επιχειρηματίες, η υποστήριξη των δικαιοπαρόχων είναι αυτή που διασφαλίζει την ορθή και αποδοτική λειτουργία των επιχειρήσεων franchise και αφορά τόσο την αρχική εκπαίδευση, υποστήριξη, στήσιμο καταστήματος κ.λπ. αλλά και τη συνεχή παρακολούθηση, έλεγχο και ενίσχυση του δικτύου, με νέα προϊόντα, προωθητικές ενέργειες, προγράμματα πιστότητας πελατών κ.ο.κ.
Οι ικανότητες του δικαιοπαρόχου, όχι μόνο σε σχέση με τις γνώσεις του και την εμπειρία του, αλλά σε σχέση με την υποστήριξη που μπορεί να παρέχει, τις αποκλειστικότητες προϊόντων ή α’ υλών που μπορεί να εγγυηθεί, την διαφήμιση με την οποία θα ενισχύσει το δίκτυό του αποτελούν εξαιρετικά σοβαρά ζητήματα τόσο κατά την επιλογή ενός συστήματος franchise από τους ενδιαφερόμενους, όσο και σε σχέση με την πορεία του θεσμού, καθώς μητρικές εταιρείες χωρίς θεμέλια ζημιώνουν και την αγορά και το franchising.
Σχέση Ποιότητας προς Τιμή
Οι καταναλωτές πλέον δεν δαπανούν, αλλά αγοράζουν προσεκτικά και περιορισμένα. Κάθε επιχείρηση που επιδιώκει να επιβιώσει οφείλει να διαθέτει προϊόντα και υπηρεσίες στη σωστή σχέση ποιότητας προς τιμή, ώστε να παρέχει τη μέγιστη συνολική ποιότητα προϊόντος και εξυπηρέτησης προς την ελάχιστη τιμή.
Οι καλές τιμές κεντρικών αγορών και η υψηλή τεχνογνωσία διαχείρισης πελατών αναδεικνύουν τις αλυσίδες franchise, ώστε να παρέχουν στους καταναλωτές το καλύτερο και πλέον επώνυμο προϊόν.
Πρωτοβουλίες Κοινωνικής Ευθύνης
Οι ενέργειες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης αποσκοπούν στην συμβολή κατά την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων. Οι αλυσίδες franchise, ως οντότητες οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το κοινωνικό σύνολο μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται, επηρεάζοντας και επηρεαζόμενες από τα δεδομένα της εποχής και του χώρου δράσης τους, οφείλουν να αναγνωρίζουν την ευθύνη που τους αναλογεί, απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον.
Η υιοθέτηση ενεργειών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης υποδηλώνει ότι μια αλυσίδα ασχολείται σοβαρά όχι μόνον με την αποδοτικότητα και την ανάπτυξή της, αλλά και με τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπό της, λειτουργώντας ηθικά και υπεύθυνα.
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Franchise.GR
- Κατηγορία: Franchise Νέα και Εξελίξεις
- Εμφανίσεις: 581
Η Παγκοσμιοποίηση δεν είναι πλέον ένα θεωρητικό φαινόμενο, αποτελεί πράξη και γεγονός με συναλλαγές που γίνονται άμεσα και εύκολα σε όλο τον κόσμο, μέσω internet ή όχι, και το franchise, αφενός εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες της παγκόσμιας αγοράς με Ελληνικά Συστήματα που προμηθεύονται προϊόντα τρίτων χωρών ή οργανώνονται με συστήματα του εξωτερικού, με Ελληνικά Συστήματα που εξαπλώνονται επιτυχημένα σε όλες τις άκρες της υφηλίου, με Ξένα Συστήματα που προσαρμόζονται και αναπτύσσονται στη χώρα μας εκμεταλλευόμενα τις οικονομίες κλίμακος και τις συνέργειες παγκόσμιων δικτύων. Ο στόχος είναι αυτός που αρμόζει στην γεωπολιτική θέση της χώρας μας και αφορά στη μεταμόρφωσή της στο παγκόσμιο εφαλτήριο του franchise για τις βαλκανικές και ανατολικές χώρες.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΡΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ FRANCHISE
- Λεπτομέρειες
- Συντάκτης: Franchise.GR
- Κατηγορία: Franchise Νέα και Εξελίξεις
- Εμφανίσεις: 576
- Το franchise και ο Ρόλος του στην Οικονομία
- Ο Πολυδιάστατος Ρόλος του franchise
- Ποιά είναι η εταιρική φιλοσοφία στο franchise;
- Ποιές είναι οι Κρίσιμες Επιχειρηματικές Διεργασίες στο franchise
- Ποιά είναι τα Θεμελιώδη Συστατικά της Επιτυχίας στο franchise;
- Ποιό είναι το προϊόν του franchise;
- Τι είναι το franchise;
- Το Voici La Mode αποκτά το Franchise του Marks & Spencer στη Ρουμανία
- Στον Γρηγόρη, πίνοντας τη φρεσκάδα, νιώθεις τη λιακάδα
- Το mikromagazo πάντα στις τάσεις της αγοράς
- Opening για το πρώτο Springfield store στο Χαλάνδρι
- Τα Coffeebrands έχουν επενδύσει σε portfolio προϊόντων που διανέμονται αποκλειστικά και μόνο στο δίκτυο καταστημάτων τους
- Καλώς ήρθατε στο SOLO coffee end food hall
- Τα Coffeeway προσφέρουν τη μεγαλύτερη συλλογή αρωματικού καφέ, τσαγιού και σοκολάτας
- Τα τρία brands του Ομίλου Today Group έχουν σαφή προσανατολισμό στον απόλυτο value for money προσφέροντας άριστη ποιότητα προϊόντων στην πλέον προσιτή τιμή
- Τα Palmie bistro δεν επιτρέπουν την παραμικρή ολιγωρία στην ολική ποιότητα
- Υγρά αναπλήρωσης alter ego. Τα μόνα με τη σφραγίδα ελέγχου του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε Δημόκριτος
- Πάρε μέρος στον μεγάλο διαγωνισμό της alter ego
- Θες να γίνεις Franchisor; Τι πρέπει να ξέρεις.
- Ραγδαία εξάπλωση του δικτύου καταστημάτων ηλεκτρονικού τσιγάρου alter ego
- Δύο νέα καταστήματα χονδρικής Μασούτης στο Αγρίνιο και τη Λέσβο
- Απλούστευση των διαδικασιών γνωστοποίησης λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος
- Νέο franchise για τον ΓΡΗΓΟΡΗ στο Γαλάτσι
- Για πρώτη φορά, οι ατμιστές στην Αγγλία είναι περισσότεροι από τους "διπλούς" χρήστες!
- Vaporesso Tarot Mini από την alterego